Lenovo Explorer VR niet op sims te krijgen; Steam lastig.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 12:50
Beste mensen,

Zojuist heb ik van iemand hier op het forum een Lenovo Explorer gekocht.
Bij het aansluiten kreeg je die meldingen van Mixed reality dit en dat; allemaal doorlopen en dat werkt.

Dan nu waar het om gaat; simracing!
Ik begon maar met Assetto Corsa en dacht waarschijnlijk te simpel; daar even aanklikken dat je een vr bril hebt, werkt niet.

Hoop moeilijk gedaan en installeerde Steam-VR. Daar blijf ik echter in hangen omdat ik de controllers niet aan kan sluiten! (Ik heb geen bluetooth)
Op een gegeven moment had ik -na een hoop geklooi en gevloek- een beeld op de bril en zat overdwars in de auto.
Ergste nog; mijn toetsenbord, stuur en pedalen werkten niet!

Ergens in dat Steam gebeuren kwam ik tegen dat je de controllers anders in kan stellen (niet uitzetten of weglaten) en dan kwam er een hele lange lijst met knopje dit, trigger zus......waar niets van te begrijpen valt.
Ik had het idee dat ik mijn stuur dan helemaal moest configureren als controller?
Vind ik een beetje zonde van dat stuur.

Maar ook allemaal reviews gelezen over deze bril en op AC, maar als je AC opstart krijg je wel de melding dat dit spel het niet ondersteunt; raar.

Eigenlijk weet ik nu niet eens goed wat mijn vraag moet zijn.
Ik blijf in het Steam scherm hangen waarin hij wil dat ik een controller knopje indruk.
Ik wil ook gewoon mijn stuur, pedalen en toetsenbord gebruiken zoals het normaal is.
En normaal in de auto zitten zou ook nog wel fijn zijn ;)

Heeft iemand tips voor mij, want ik ben er nu al zo dwars van.......heb al met spullen lopen gooien.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06 19:01
Je moet in Steam zoeken op 'Windows Mixed reality for Steam VR'. Dat downloaden + opstarten. Vervolgens AC/Content Manager instellen voor VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Heb ik en zowaar, heel wat gevloek later en ik kon een rondje rijden!
Alleen de auto stond nog scheef tov. mij en ik kon niet centreren; geen idee hoe.

Ander spel geprobeerd; bleef alleen maar het beeld zwart en kon niets meer.
Nog een ander spel, buiten steam om; startte hij vanzelf steam-vr op en daarna alles weer zwart.

Weer een ander spel opende wel, maar dan moest ik 90 graden naar beneden kijken en zag het startscherm daarvan.......

Hij blijft ook maar zeggen dat ik op het menu knopje moet drukken van de controller, maar er staat toch ook duidelijk dat alles ook moet werken zonder die controllers........

Ik heb een lange weg te gaan.
Als iemand mij er 140 euro voor geeft, kan je hem vanavond gelijk ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 11:47
moet je hem niet eerst calibreren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Dat klinkt erg logisch, maar er staat nergens beschreven hoe en je moet met die controllers (die optioneel zijn!) aan de slag blijkbaar.
Ik had dat windows menu, maar sinds ik steam vr erin heb gezet, is dat windows ding weg.

Dan nog; ik las ergens dat je in dat windows gebeuren, dat je in zo'n kamer staat, een hamburger moet klikken om te kunnen centreren.......nou, DAT had wel ergens aangegeven mogen worden!
Dit is gewoon belachelijk aan het worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Ik kan met mijn Medion Erazer (Lenovo kloon) gewoon alles vanuit Steam opstarten vanuit de normale desktop. In sommige gevallen vraagt Steam of je de game normaal of in VR wil starten. Wellicht verstandig om de games eerst normaal te starten en beeld/VR centreren toe te wijzen aan de spatiebalk zodat je makkelijk kunt centreren in VR.
Ik had dat gedoe met die controller ook, maar alleen als ik in Steam VR zat. Via desktop geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interceptor101
Hmm, maar steam vr start toch steeds vanzelf op als je een game opstart?

Dat is juist ook zo irritant; ik heb nog een oudere game die ook vr zou moeten kunnen, buiten steam om en dan start hij toch steam op.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meintje
Ik weet niet zeker of je dat kunt uitschakelen. Ben niet thuis dit weekend, dus kan het niet voor je controleren. Als ik mijn headset opzet start alleen het Cliff House van WMR. Via de desktop start ik Steam, daarna WMR for Steam VR en dan de game die ik wil spelen.
Pagina: 1