Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeAddicted
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 10-11-2022
Hi allemaal!

Ik hoop dat jullie even mee zouden willen denken met mij. :)

Ik heb vijf maanden geleden een Samsung Galaxy S21 Ultra aangeschaft met draadloze oplader voor €1260 euro.

Ik zou echter graag terug willen switchen naar een iPhone. In dit geval de iPhone 12 Mini. Voldoet meer dan prima en past veel beter in de hand/broekzak.

De hamvraag: wat kun je krijgen voor een S21 Ultra die vijf maanden 'gebruikt' is? Wat zouden jullie een normaal bedrag vinden? Ik zat zelf te denken aan 750 euro, maar het lijkt erop dat ik dat er niet voor ga krijgen. :P

Tnx!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

CodeAddicted schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:31:
Hi allemaal!

Ik hoop dat jullie even mee zouden willen denken met mij. :)

Ik heb vijf maanden geleden een Samsung Galaxy S21 Ultra aangeschaft met draadloze oplader voor €1260 euro.

Ik zou echter graag terug willen switchen naar een iPhone. In dit geval de iPhone 12 Mini. Voldoet meer dan prima en past veel beter in de hand/broekzak.

De hamvraag: wat kun je krijgen voor een S21 Ultra die vijf maanden 'gebruikt' is? Wat zouden jullie een normaal bedrag vinden? Ik zat zelf te denken aan 750 euro, maar het lijkt erop dat ik dat er niet voor ga krijgen. :P

Tnx!
Ik zou gewoon op Marktplaats rondkijken wat de rest ervoor vraagt. Ik kom uit op ergens tussen de 550 en de 650.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recrush
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:16
Zoiets?
https://tweakers.net/smar...KVNJRKkhMTw3OrEpVsgIqqwUA

Onder de streep krijg je ervoor wat iemand bereid is ervoor te betalen. Niet zo moeilijk om in V&A en op Marktplaats te kijken wat er zoal gevraagd/geboden wordt en daar je vraagprijs op afstemmen toch? Voelt voor mij als een verkapt verkoop-/ik-wil-ruilen topic zo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Jeroenneman schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:35:
[...]

Ik zou gewoon op Marktplaats rondkijken wat de rest ervoor vraagt. Ik kom uit op ergens tussen de 550 en de 650.
Knijters, dat is minder als de helft waard in 5 maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeAddicted
Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Bedankt voor jullie hulp tot dusver.

Ja, ik schrik me er kapot van hoe snel de waarde achteruit gaat. Da's gewoon ruim 100 euro per maand aan waardeverlies... Doe effe normaal. :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik vind dit te verwachten als je een "vlaggenschip"-smartphone van twaalf-fucking-honderd euro koopt, het blijft enorm veel geld voor een telefoon. Dat is de prijs van een pretty beefy laptop, maar dan voor veel minder waar voor je geld, kleiner, minder bruikbaar.

Daarentegen zie ik op Marktplaats vraagprijzen van rond de 750-850. Als ze daarvoor daadwerkelijk weggaan, heb je iets minder verlies.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 28-05-2022 09:20 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitchellHearth
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-05 06:21
Samsungs (en vooral haar flagships) staan bekend om de snelle daling in prijs. Je weet als je de adviesprijs betaalt bij de launch dat je veel gaat afschrijven. Als je je telefoon jaren gebruikt is dat geen enkel probleem, als je na een half jaar verkoopt is het wel zonde ja.

Zelf had ik vlak voor de release vd S22 een S21 Ultra gekocht (nieuw) voor €600 vanwege de cashback die liep. Dat was wel een hele nette prijs. Denk dat je voor jouw tel ook zoiets kunt vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:51:
[...]

Ik kan er niets aan doen, vraag en aanbod:
https://www.marktplaats.n...sung/#q:samsung+s21+ultra

Daarnaast is de S22 al uit, dus de S21 is gewoon "oud nieuws" nu. Mobiele telefoons zijn gewoon een slechte investering.

[ Voor 10% gewijzigd door Jeroenneman op 27-05-2022 15:40 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ISJ
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 06-05 12:18

ISJ

Denk dat het wel even relevant is om je specifieke model te vermelden. Er zit nogal een prijsverschil tussen 128gb en 256gb. Daarnaast, wat is de staat van de telefoon? Als nieuw en nauwelijks krasjes dan heb je een betere onderhandelingspositie. Hier in de V&A zie ik prijzen tussen 650 en 850, dus dat is wel een globale range indicatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeAddicted
Bedankt voor de reacties. Het gaat overigens om de 256 GB en de staat is uitzonderlijk goed.

Heb echter wel besloten om hem toch maar zelf te houden. Ik vind dat ik erg ondankbaar ben geweest. Uiteindelijk gaat het alleen maar om de keuze tussen iOS en Android, en stiekem het uiterlijk van de telefoon. Totaal gestoord en doorgeslagen!

Daarnaast zou een smartphone een universele rekenaar moeten zijn. Ik mis op iOS (vanuit mijn hoedanigheid als programmeur) toch fundamentele vrijheden, zoals zelf kunnen bepalen wat voor software ik wil uitvoeren...

De prijs voor een nieuwe Galaxy S21 Ultra is het overigens absoluut waard. Heel veel geld, maar je krijgt er wel een uitzonderlijk cool toestel voor waar je trots op mag zijn. De tweedehands prijs is te verklaren doordat mensen nou eenmaal weinig vertrouwen hebben in tweedehands hardware; dat heb ik zelf ook... Maar het is dan ook de bedoeling dat je het toestel minimaal 5 jaar in bezit hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door CodeAddicted op 28-05-2022 06:24 ]

Pagina: 1