Vattenfall - stroomverbruik in de min zonder zonnepanelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudyy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:01
Beste Tweakers,

Ik ben klant bij Vattenfall en heb een switch gemaakt naar een woning zonder gasaansluiting.

Ik heb een blijven loont korting van 25%

Ik zie dat ik op sommige dagen in mijn kosten in de min ga, terwijl ik geen zonnepanelen heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIo-zyur1llf4iwuNnryScjWlAQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LXTzo8azenqujvy2tgcioKZD.png?f=fotoalbum_large

Zonder slapende honden wakker te maken wil ik hiervoor niet direct de klantenservice van Vattenfall benaderen.

Heeft iemand een idee wat hiervoor een verklaring zou kunnen zijn?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-04 09:35

Mojo

The Power Within

Gokje:

Zodanig weinig stroom verbruikt dat wellicht de belastingteruggave van de overheid hierin verdisconteerd zit en je daarom terug krijgt.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
Je zit te kijken naar de kosten, niet naar je stroomverbruik. Als je kijkt naar je stroomverbruik (tabje ernaast), zal dit niet een negatief getal zijn, wanneer je geen zonnepanelen gebruikt.

Verder eens met wat @Mojo zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Dit heeft inderdaad te maken met de belastingkorting die volledig op stroom is gezet om de gestegen gasprijs te compenseren. Ga eens kijken naar je verbruik. Zit je onder een bepaalde waarde is het inderdaad negatief. Is bij mij ook, ik verbruik iets van 120-200 kWh per maand en dat levert nu geld op.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Wij hebben hier ook regelmatig een dag de kosten in de min, dat komt omdat je dan zo weinig energie vebruikt dat je die dag geld terug krijgt door o.a. de teruggave energiebelastingen, die is € -68,73 per maand, dus € -2,22 per dag.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W