Toon posts:

2 dhcp servers in 't netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben laatst een lan gehad +/- 30 man. Ik had toen een linux bakkie draaien moa een DHCPtje erop. Het probleem was dat niet iedereen een goed ip kreeg. Ik gebruik die linux bak ook voor thuis en hij werkt altijd perfect dus daar is verder niks mis mee (denk ik). :) Maar er zaten wel mensen tussen die winXP draaide. Nu heb ik begrepen dat als je onder winxp je inet deelt dat winxp dan ook een DHCP draait.
Kan het zijn dat die 2 dhcp servers dan voor problemen gaan zorgen. Lijkt mij eigenlijk van wel. De vraag is nu. Hoe verkom ik dat een andere dhcp server zich ermee gaat bemoeien?? Om iedereen te gaan controleren is niet direct een optie.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aparte pools aanmaken ?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 14:54 schreef PolarBear het volgende:
Aparte pools aanmaken ?
Zou je dat ff willen toelichten.
Of weet je toevallig waar ik daar info over kan vinden?

Verwijderd

een pool is een zooi adressen.
je kunt dan wel meerdere DHCP servers hebben, zolang de pools mekaar maar neit overlappen.

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op zaterdag 25 augustus 2001 15:07 schreef Masta-T het volgende:
een pool is een zooi adressen.
je kunt dan wel meerdere DHCP servers hebben, zolang de pools mekaar maar neit overlappen.
And then? Heb je nog nix aan.... WinXP dhcp-servertjes zouden evengoed onzin kunnen gaan uitkramen en welke server pakt een client dan?

In je Linux dhcpd.conf

authoritative;

en bidden dat die Windhoos bakjes dat begrijpen :)

Hier stond een hele oude sig.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 15:17 schreef Questor het volgende:

[..]

And then? Heb je nog nix aan.... WinXP dhcp-servertjes zouden evengoed onzin kunnen gaan uitkramen en welke server pakt een client dan?

In je Linux dhcpd.conf

authoritative;

en bidden dat die Windhoos bakjes dat begrijpen :)
Zal dat eens gaan testen. Hoopelijk werkt 't.
Is echt zwaar irri als dhcp niet goed werkt.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
in principe kan het niet, maar wel met mac adres reserveringen op beide bakken , dan werkt het wel
of via een router beide bakken scheiden en dhcp forwarding uit op de router

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar het probleem is juist dat ik niet weet wie toevallig nog een DHCP draait. Kijk zo'n mensen hebben thuis hun inet gedeelt. Komen dan naar de lan en hebben ondertussen dat dhcp gebeuren nog draaien zonder dat ze zelf weten wat het is. En das juist 't probleem.

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op zaterdag 25 augustus 2001 16:53 schreef da_Stimpy het volgende:
Ja maar het probleem is juist dat ik niet weet wie toevallig nog een DHCP draait. Kijk zo'n mensen hebben thuis hun inet gedeelt. Komen dan naar de lan en hebben ondertussen dat dhcp gebeuren nog draaien zonder dat ze zelf weten wat het is. En das juist 't probleem.
Precies, en die optie die ik daarnet noemde zou de DHCPd server authorative moeten maken... geloof niet dat die dhcp-servertjes in ICS van ME dat zijn.

Hier stond een hele oude sig.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 17:58
evt je eigen dhcp uit zetten en er 1 krijgen van die bak, dan weet je welk ip ze uitdeelt en kan je zn pc benaderen en proberen uit te zoeken wie het is
Pagina: 1