Overbrugging tussen contractopzegging en glasvezel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:18

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Na een verhuizing ben ik op mijn nieuwe adres bij Ziggo uitgekomen en heb daar een contract voor 3 jaar afgesloten. Dit omdat ADSL hier in de buurt hooguit 30Mbit haalt en glasvezel er wel is maar aansluitkosten zijn dan 650,-.

Nu heb ik een aanbod gekregen dat er een nieuwe ronde komt voor glasvezel aansluiten. Wanneer ik een abo neem betaal ik geen aansluitkosten. Nu ben ik op zich tevreden over Ziggo maar zou toch liever de overstap naar glasvezel maken omdat daar wat mij betreft meer toekomst in zit en ik principieel tegen het monopolie van Ziggo op de kabel ben.

Bij Ziggo heb ik dus een contract voor 3 jaar, maar bij hun laatste wijziging van de voorwaarden stond expliciet dat ik deze kan gebruiken om het contract op te zeggen, uiterlijk 31 juli.
Wanneer ik voor het glasvezel abonnement ga wordt dat uiterlijk 15 september aangesloten.

Hoe zou ik de 1.5 maand hiertussen het beste kunnen overbruggen? Voor mijn werk verstook ik best wat data tijdens thuiswerken. Zou ik bij Ziggo kunnen opzeggen maar toch nog even 1.5 maand laten doorlopen?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Even Ziggo bellen, aangeven dat je wilt opzeggen vanwege de gewijzigde voorwaarden maar wel levering tot eind september wilt in verband met de aansluiting van een andere provider.

Daar zullen ze doorgaans niet moeilijk om doen, dat zou ze veel te veel tijd kosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23

PeaceNlove

Deugleuter

Bij Tele2 mobiel kan je voor 27 euro een maandelijks opzegbaar abonnement krijgen met onbeperkt data. 10GB per dag en daarna via de app aanvullen. Wellicht is dat voldoende voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wat hierboven al is gezegd, je moet je opzegging voor een bepaalde datum doen, maar de opzeg datum kan je gewoon later neerzetten, namelijk op de datum van oplevering van de glasvezel…

Ik zou die op 15 september zetten, maar dit even controleren net voor je opzegt.

[ Voor 18% gewijzigd door jeanj op 27-05-2022 13:27 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:40

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Als ze niet meewerken aan voor 31 juli opzeggen maar pas na 15 september buiten werking stellen.

Je kunt je huidige Ziggo abbonnement dus (voor 31 juli) opzeggen en dan een maandelijks opzegbaar abbonnement nemen.

Maandelijks opzegbaar kun je alleen aanvragen via de telefoon en je krijgt dan niet "de eerste drie maanden korting" en ook geen "super WiFi accesspoint".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:29
Mocht je als nieuwe provider bijvoorbeeld KPN kiezen, die bieden je een tussen abonnement aan voor de overgangsperiode.
Wat er dan gebeurd is, dan krijg je VDSL of een 4G modem als overbrugging.
Het is wel niet de snelste oplossing qua bandbreedte maar dan heb je wel een opvulling tussen Ziggo en de nieuwe provider.

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft je "uiterlijk 15 september glasvezel" toegezegd? KPN Netwerk toevallig (van Gelder telecom doet dat hier)? Dan zou ik die datum met een flinke korrel zout nemen. Heb hier al meer dan 2 maanden een KPN startpakket liggen voor glasvezel. Die zou in eerste instantie hier december 2021 / januari 2022 aangesloten worden. Volgens KPN werd het toen begin maart.... Nog steeds niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:03:
Wie heeft je "uiterlijk 15 september glasvezel" toegezegd? KPN Netwerk toevallig (van Gelder telecom doet dat hier)? Dan zou ik die datum met een flinke korrel zout nemen. Heb hier al meer dan 2 maanden een KPN startpakket liggen voor glasvezel. Die zou in eerste instantie hier december 2021 / januari 2022 aangesloten worden. Volgens KPN werd het toen begin maart.... Nog steeds niks.
Dat gaat inderdaad via Van Gelder geloof ik (regio Apeldoorn). Bedankt voor de waarschuwing!

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss

Boss

+1 Overgewaardeerd

Topicstarter
Ziggo gesproken en daar was het antwoord: wanneer ik nu het contract opzeg dan wordt het abonnement ook direct stopgezet.

Ik ga eens bij de glasvezel-aanbieders kijken of zij een tijdelijke oplossing kunnen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16:15

jurroen

Security en privacy geek

Je geeft aan dat je een redelijke hoeveelheid data verstookt. Er zijn soms oplossingen ter overbrugging in de vorm van een LTE oplossing, maar die hebben vaak een laag plafond. Kun je misschien wat met de buren regelen en (tijdelijk) van hun WiFi gebruik mag maken?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Boss schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:13:
Ziggo gesproken en daar was het antwoord: wanneer ik nu het contract opzeg dan wordt het abonnement ook direct stopgezet.

Ik ga eens bij de glasvezel-aanbieders kijken of zij een tijdelijke oplossing kunnen bieden.
Dat is vreemd maar mogelijk een gevolg van de voorwaarden van je 3 jaar contract en naar mijn mening onredelijk van ziggo. Je hebt tijd nodig om een andere aanbieder aan te laten sluiten.
Maar is het niet zo dat je tot 1 juli hebt om op te zeggen, dan gaan de nieuwe tarieven in.
Heb je zelf al even de voorwaarden voor je contract opgezocht en gekeken wat daar in staat?

Verder zou ik even met je glas leverancier contact opnemen wat zij al overbrugging kunnen bieden, dan ben je ook verzekert van een oplossing als glas later komt.

Hoeveel data in de maand heb je nodig?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 22:48
Ik heb nog nooit gehoord van 3 jaar voor internet/tv/telefonie.
Is dit een zakelijk abbo?

Je kan ook glasvezel nemen en ziggo door laten lopen. Prijzen worden elk jaar verhoogd. Dan betaal je een jaar dubbel maar wellicht minder dan 650 aansluit kosten. En met met de juiste router kan je de 2e aansluiting gebruiken als failover/load balancing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Boss schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:13:

Kun je geen gebruik maken van de overstapservice? Dan loopt je contract door tot de levering van de nieuwe, werkende aansluiting.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Pagina: 1