Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Richardn1987
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-06-2022
Dag allemaal,

Ik ben aan het oriënteren op zonnepanelen en zou graag wat advies inwinnen.
Ik heb een aantal offertes, de prijzen lopen sterk uiteen maar vergelijken is lastig.
Sommige panelen hebben 25 jaar product garantie, wat leuk klinkt. Alleen verwacht ik niet nog 25 jaar in dit huis te wonen (eerder 5 - 10 jaar).

Huidige verbruik is 4.000 kwh.
Wat is wijsheid?

Mis een nog een leverancier die ik zeker in de vergelijking mee moet nemen?

Verschillende offertes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zM36UQKANThJ8JtgNrCHR2k9qVg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HWcQta6IqzrCst6VYdOgNdvp.png?f=fotoalbum_large

Legplan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ey9C6q9CI25-gUXkz9nf1kj0SmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uUa5xbzoSO1jCU261dVHYl9n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zU345sBh20l-Qzz3QaCVRgJ--Ms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/O4HcbxRbpmNsSy5BpZbSwczh.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WGYST3wX5VB-cfbGs3H7CcC3OYc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yYswl2NyoWQITipkxIzsmG4n.png?f=user_large

Alle reacties

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:12

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waar zit je twijfel? Die van zonneplan is de beste aanbieding met 1,19ct/wp.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Richardn1987
Dat het eigen merken zijn. En ze geven maar 10 jaar garantie op de omvormers en 12 jaar op de panelen.

Ik heb gehoord dat die Hyundai een erg goede prijs kwaliteit verhouding hebben, maar dit zijn ook gelijk de duurste.

Zou jij met name kijken naar de prijs per wp?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:12
Zonneplan heeft geen eigen merk. Panelen zijn Dmegc, omvormer Huawei, optimizers ook Huawei.

Dat ze er in de offertes en eigen naam aan geven betekent precies niets. Gewoon doen.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Richardn1987 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 12:13:

Zou jij met name kijken naar de prijs per wp?
In eerste instantie zou ik kijken naar of het een zinnige opstelling is zonder technische problemen. En dan naar prijs per wp ja.

Garantie van >10 jaar geloof ik niet zo in. En alle normaal leverbare merken panelen en omvormers zijn gewoon normaa/goed.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Volgens mij kun je op je achterzijde meer panelen kwijt in landscape. Die rij van 5 kan misschien 2 rijen van 3 in landscape worden. Ook naast je dakraam kun je misschien op die manier meer kwijt. En misschien lukt dat ook wel op het andere dakvlak. Ik zou daar nog een op doorvragen bij Zonneplan, zodat je het maximale uit je dak haalt. Met meer panelen kan de prijs per wattpiek misschien nog iets zakken.

(Ik laat zelf ook door zonneplan panelen plaatsen binnenkort)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Richardn1987
blackd schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:08:
Volgens mij kun je op je achterzijde meer panelen kwijt in landscape. Die rij van 5 kan misschien 2 rijen van 3 in landscape worden. Ook naast je dakraam kun je misschien op die manier meer kwijt. En misschien lukt dat ook wel op het andere dakvlak. Ik zou daar nog een op doorvragen bij Zonneplan, zodat je het maximale uit je dak haalt. Met meer panelen kan de prijs per wattpiek misschien nog iets zakken.

(Ik laat zelf ook door zonneplan panelen plaatsen binnenkort)
Dan ga ik wel meer opwekken dan ik verbruik. Zou je adviseren om gewoon zo veel mogelijk te plaatsen?

Gr

Richard

• Richardn1987
JvS schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:58:
[...]

In eerste instantie zou ik kijken naar of het een zinnige opstelling is zonder technische problemen. En dan naar prijs per wp ja.

Garantie van >10 jaar geloof ik niet zo in. En alle normaal leverbare merken panelen en omvormers zijn gewoon normaa/goed.
Zie je dit als een zinnige opstelling?
Dan zouden alle panelen dus gewoon ok zijn. Waar komt het prijs verschil dan vandaan?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dit is een zinnige opstelling die technisch netjes is. Anders had ik wel gepiept :).

• Reinier
  • Laatst online: 07:07

Reinier

\o/

JvS schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 10:45:
Waar zit je twijfel? Die van zonneplan is de beste aanbieding met 1,19ct/wp.
Voor dat bedrag per Wp wil ik wel 1000 panelen aanschaffen 8)

Ik weet zeker dat vrijwel iedereen over de fout heen leest

[ Voor 13% gewijzigd door Reinier op 27-05-2022 14:46 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Richardn1987 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 14:32:
Dan ga ik wel meer opwekken dan ik verbruik. Zou je adviseren om gewoon zo veel mogelijk te plaatsen?
Ik adviseer (en volgens mij velen met mij) gelijk het hele dak vol, in een keer goed.
Zie bijv. ook: simonhoi in "10 of 13 zonnepanelen?"
Mocht je meer opwekken dan je verbruikt, loont het om goed te kijken bij welke energieleverancier je zit. Zie: Het grote terugleververgoeding topic
Daarnaast met oog op de toekomst meer electraverbruik (denk aan warmtepomp/EV/...) nooit verkeerd om meer op te kunnen wekken.

Maar als het oog ook wat wil is het misschien even puzzelen met de layout.
Heb je het voorste dakvlak daarom bewust niet meegenomen?

Ik kan uit eigen ervaring spreken dat je soms even moet doorvragen bij Zonneplan om het meeste uit je dak te halen. Mijn adviseur had in het initiele plan 11 panelen geplaatst, met wat schuifwerk bleken er 13 panelen te kunnen. Dit vind ik wel een voordeel bij Zonneplan; je kan tot de dag voor installatie nog aanpassingen doen in de offerte (of zelfs helemaal annuleren).

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-10 23:53
Altijd Zonneplan doen! Het enige 'slimme' systeem in de lijst..

• Richardn1987
Wat bedoel je met enige slimme systeem?

• Choasmarkk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-10 23:53
Het enige systeem dat in 1 app straks naadloos samenwerkt met straks de slimme laadpaal, thuisbatterij en het energiecontract. Zie de blogs die ze maken, het is echt de moeite waard:

https://www.zonneplan.nl/blog/wat-is-slim-laden

https://www.rtlnieuws.nl/...e-slimmer-je-eigen-stroom

Een Growat of Enphase doet het natuurlijk top. Maar meer dan je kWh opbrengsten bekijken kan je er verder niet mee. Dus geen standaard zonnepanelen installateur maar ook een speler in die energietransitie.

Stukje Nederlands' trots :)
Pagina: 1