Nuc advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius Pc
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 01-04 07:56
Beste Tweakers

Ik heb een gigabyte brix (soort nuc) van 2015 met een celeron n3150 (qaud core) processor, deze wil ik gaan vervangen voor een gigabyte brix model 2022 met celeron 4500 (dualcore), als ik naar de specs kijk
dan zie ik veel verschillen, en lijkt het alsof mijn oude op sommige vlakken beter is, daarom mijn vraag aan jullie. wat is sneller een celeron n3150 of een n4500?

bedankt alvast ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:56
https://www.cpubenchmark....-Celeron-N3150/4227vs2546

De vraag is waarom je wilt upgraden, waar loopt je Brix vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius Pc
nee loopt niet vast en doet zijn werk goed, maar niet super snel en al 7 jaar oud alweer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05 22:50
Zit er in je huidige nuc reeds een SSD of nog een HDD?
Waarvoor gebruik je je nuc? De oude interne gpu met shared memory is grafisch niet erg sterk.
Hoeveel memory zit er in je nuc en zitten er één of twee memory modules in? PS: Twee memory modules is dankzij de dubbele bandbreedte veel sneller voor de grafische prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius Pc
een ssd en 4gb ram ik gebruik hem met virtualhere software, zodat ik mijn dongels overal kan gebruiken, denk je dat upgrade naar 8gb al wat snelheid zou opleveren? (hij staat standalone zonder scherm, bedien hem remote)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:56
Marius Pc schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 09:59:
een ssd en 4gb ram ik gebruik hem met virtualhere software, zodat ik mijn dongels overal kan gebruiken, denk je dat upgrade naar 8gb al wat snelheid zou opleveren? (hij staat standalone zonder scherm, bedien hem remote)
Als ik naar de hardware pagina van deze software kijk voldoet een Raspberry Pi al - dus denk ik niet dat je veel prestatie gaat winnen met een upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woezik
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-05 22:50
Daarvoor zou je het memory gebruik eens moeten bekijken onder taakbeheer. Als dat heel dicht tegen de 4Gb zit, waardoor door memorytekort swapping optreedt, dan heeft uitbreiden zin.
Verder maakt het voor de grafische prestaties nogal uit of je één of twee memory modules gebruikt.

Gebruik je de nuc bekabeld of via wifi? De wifi snelheid zou ook een bottleneck kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marius Pc
Bedankt voor de reacties allemaal, ik denk dat ik er 4gb bij ga prikken en het dan zo laat, het heeft weinig zin
€ 200/300 uit te geven voor een zeer klein verschil

Discussie kan gesloten worden ik ben geholpen
Pagina: 1