Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Competitive gaming op 1080 resolutie, hoge fps behalen, vloeiende gameplay.
Het gaat om de volgende games/sims
-Black Desert Online
-Digital Combat Simulator
-Benchmark sims
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer rond de 1300 euro met een speling van 100 euro(exclusief verzend kosten). Wellicht zijn een aantal onderdelen overkill en kan er bespaard worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1x SSD Crucial BX100 250GB, 1x SSD Crucial MX500 . 1x Western Digital WD10EZEX 1TB hdd. Toestenbord, muis, AG251FZ AGON 240hz beeldscherm. Saitek x52 joystick & throttle.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In mijn vorige build ging ik voor de Nvidia GTX970 met de i5 4460 processor(topic:gaming pc €800-850 met GTX970 en intel i processor).
Dit keer zou ik als baseline de Amd Ryzen 7 5800X in combinatie met de Msi Radeon 6600xT willen hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik gebruik mijn rig voor competitive gaming met 1080 resolutie.
Ik speel de volgende games/sims:
MMORPG Black Desert Online: hier heb je grootschalige gevechten 30vs30 ofwel 100vs100 ( waar 200 man allemaal skills aan het casten zijn) . Met mijn huidige gaming rig krijg ik veel fps drops. Scherm loopt vaak vast(maakt het vechten onmogelijk). Dit MMO is op lage resoluties meer afhankelijk van de processor(processor gevoelig) dan de videokaart. Dit MMO is fps gevoelig.
Digital combat simulator:
Mijn beeld loopt hier ook vaak vast, soms voor een paar seconden. Moet dan respawnen omdat mijn jet al is neergestort. Lange laadtijden bij het joinen van servers. Het duurt ook lang voordat de details in de cockpit en omgeving zichtbaar zijn.
Benchmark sims
Dit sim doet het prima met mijn huidige build.
Eisen /Wensen
-als mogelijk een stille maar sterke build ( bij mijn huidige build produceert de i5 4460 met stock cooler veel geluid)
-als baseline de 7 5800x in combinatie met de RX 6600xt
-vloeiende gameplay met hoge fps bij 1080 resolutie
-warmte afgifte& luchtaanvoer hoger prioriteit dan hoe de behuizing eruitziet
-de mogelijkheid om bij maximale grafische instellingen op1080p vloeiend te kunnen gamen
Ga je overklokken?
Ik wil eventueel de mogelijkheid om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Zijn de geselecteerde onderdelen compatible met elkaar? Wordt de processor voldoende gekoeld? Is er voldoende ruimte voor de cooler met de huidige geselecteerde behuizing?
Levert de geselecteerde power supply unit voldoende vermogen voor de onderdelen, is het een betrouwbare powersupply?
Zijn de geselecteerde geheugen modules geschikt ?
Wellicht zijn er betere suggesties of aanbevelingen voor de huidige geselecteerde componenten.
Competitive gaming op 1080 resolutie, hoge fps behalen, vloeiende gameplay.
Het gaat om de volgende games/sims
-Black Desert Online
-Digital Combat Simulator
-Benchmark sims
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer rond de 1300 euro met een speling van 100 euro(exclusief verzend kosten). Wellicht zijn een aantal onderdelen overkill en kan er bespaard worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
1x SSD Crucial BX100 250GB, 1x SSD Crucial MX500 . 1x Western Digital WD10EZEX 1TB hdd. Toestenbord, muis, AG251FZ AGON 240hz beeldscherm. Saitek x52 joystick & throttle.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie het lijstje hier onderaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In mijn vorige build ging ik voor de Nvidia GTX970 met de i5 4460 processor(topic:gaming pc €800-850 met GTX970 en intel i processor).
Dit keer zou ik als baseline de Amd Ryzen 7 5800X in combinatie met de Msi Radeon 6600xT willen hebben.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik gebruik mijn rig voor competitive gaming met 1080 resolutie.
Ik speel de volgende games/sims:
MMORPG Black Desert Online: hier heb je grootschalige gevechten 30vs30 ofwel 100vs100 ( waar 200 man allemaal skills aan het casten zijn) . Met mijn huidige gaming rig krijg ik veel fps drops. Scherm loopt vaak vast(maakt het vechten onmogelijk). Dit MMO is op lage resoluties meer afhankelijk van de processor(processor gevoelig) dan de videokaart. Dit MMO is fps gevoelig.
Digital combat simulator:
Mijn beeld loopt hier ook vaak vast, soms voor een paar seconden. Moet dan respawnen omdat mijn jet al is neergestort. Lange laadtijden bij het joinen van servers. Het duurt ook lang voordat de details in de cockpit en omgeving zichtbaar zijn.
Benchmark sims
Dit sim doet het prima met mijn huidige build.
Eisen /Wensen
-als mogelijk een stille maar sterke build ( bij mijn huidige build produceert de i5 4460 met stock cooler veel geluid)
-als baseline de 7 5800x in combinatie met de RX 6600xt
-vloeiende gameplay met hoge fps bij 1080 resolutie
-warmte afgifte& luchtaanvoer hoger prioriteit dan hoe de behuizing eruitziet
-de mogelijkheid om bij maximale grafische instellingen op1080p vloeiend te kunnen gamen
Ga je overklokken?
Ik wil eventueel de mogelijkheid om te overklokken.
Wat verwacht je van ons?
Zijn de geselecteerde onderdelen compatible met elkaar? Wordt de processor voldoende gekoeld? Is er voldoende ruimte voor de cooler met de huidige geselecteerde behuizing?
Levert de geselecteerde power supply unit voldoende vermogen voor de onderdelen, is het een betrouwbare powersupply?
Zijn de geselecteerde geheugen modules geschikt ?
Wellicht zijn er betere suggesties of aanbevelingen voor de huidige geselecteerde componenten.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Tray | € 299,- | € 299,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550M AORUS PRO-P | € 126,90 | € 126,90 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6600 XT Mech 2X 8G OC | € 470,- | € 470,- |
1 | Behuizingen | Lian Li Lancool 205 Mesh | € 79,90 | € 79,90 |
1 | Processorkoeling | Thermaltake Toughair 510 | € 42,60 | € 42,60 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2D3600C18 | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-650 | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN750 500GB (met heatsink) | € 76,23 | € 76,23 |
Totaal | € 1.311,43 |