Nee. gewoon ARC ondersteunt uberhaupt geen HD formaten zoals DTS HD MA of Dolby TrueHD. Die formaten kunnen helemaal niet doorgestuurd worden via ARC, (dus ook niet zachter), daarvoor moeten beide apparaten eARC ondersteunen.
Maar meestal ondersteunen TV’s zowiezo al helemaal geen DTS audioformaten, omdat hiet geen licentiekosten voor betaald worden… als ik het goed heb óók niet de doorgifte hiervan… wat me bij de volgende vraag brengt:
Wat gebruik je voor apparaat/medium waarmee je je film afspeelt?
En belangrijke vervolgvraag: Waarom zou je dat afspeelapparaat niet gewoon direct op de receiver aansluiten via HDMI? Je hoeft dan de hele ARC functionaliteit hier niet voor te gebruiken.
Die ARC is dan alleen maar nodig om de audio terug naar de receiver te sturen als de bron van de TV zelf af komt, zoals van de netflix (etc) streaming apps op de TV zelf. Maar aangezien al die TV apps zelf toch al zowiezo geen DTS, én geen lossless HD audioformaten doorgeven of ondersteunen, gaat dit vanzelf goed, want de audioformaten die door de streamingapps ondersteund worden, vallen volgens mij altijd wel binnen de gewone ARC specificatie.
Wat overigens wel zou kunnen, is dat de DTS Core (niet-HD) stream ge-extract wordt uit de DTSHD stream, en die doorgegeven wordt door de ARC. Dan wordt gewoon DTS(5.1) afgespeeld… Maar ja, je vraag gaat specifiek over DTSHD, dus dat zal dan wel niet. Ook betwijfel ik sterk of de TV in staat zou zijn om de DTS stream te splitsen in de core, vanwege het eerder genoemde gebrek aan licentie/ondersteuning.
[
Voor 13% gewijzigd door
BrainCrash op 28-05-2022 00:09
]
-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!