DTS MA klinkt zachter dan ac3

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-04 17:14
Hoi, als ik via mijn LG Oled E9 een film kijk, stuur ik via EARC een hdmi 2.1 kabel naar mijn oude receiver Yamaha RX-V675 dat nog ARC heeft. De DTS MA klinkt dan zachter dan de ac3.
Toch staat de LG Oled E9 op audio passeren.

Zou het komen omdat ARC geen DTS HD Master ondersteund dat het zachterklinkt dan de AC3?
Tenminste hier had ik iets over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

DTS MA heeft een veel groter dynamisch bereik, er zit meer detail in, maar daardoor komt het bij gelijk volume zachter over. Je moet je volume dus opvoeren, maar harde geluiden zoals explosies zullen dan wel echt hard overkomen.
Je kunt op je receiver wel weer compressie toepassen, iets als “night mode” bijvoorbeeld zorgt dat harde en zachte geluiden gelijk getrokken worden, ten koste van de dynamiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
CyBeRSPiN schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:54:
DTS MA heeft een veel groter dynamisch bereik, er zit meer detail in, maar daardoor komt het bij gelijk volume zachter over. Je moet je volume dus opvoeren, maar harde geluiden zoals explosies zullen dan wel echt hard overkomen.
Je kunt op je receiver wel weer compressie toepassen, iets als “night mode” bijvoorbeeld zorgt dat harde en zachte geluiden gelijk getrokken worden, ten koste van de dynamiek.
Oke bedankt, wel vreemd is dat True HD wel harder klinkt. Je zou denken het heeft net als DTS MA ook een veel groter dynamisch bereik. dan zou het geluid ook zachter moeten klinken.
Zou het ook misschien zijn dat de DTS MA niet lekker gaat met TV of receiver over ARC?

[ Voor 14% gewijzigd door Snake_Eye op 27-05-2022 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Wat geeft je versterker aan qua geluidsmode? Wel DTS ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
ik zie alleen op de display van de receiver TV en Streaght, en enhancer staan, misschien dat ik een optie is om de display het laten zien welke audio het afspeeld.
DTS XLL X klinkt ook zacht, net geprobeerd.

Nee volgens mij kan deze receiver op de display niet aangeven welke audio er wordt afgespeeld.
Hier heb ik de handleiding gevonden.

[ Voor 47% gewijzigd door Snake_Eye op 27-05-2022 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Ik denk dat de TV van de DTS een stereo mix omzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

CyBeRSPiN schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:54:
Beiden hebben een dynamisch bereik dat groter is dan wat je ooit in huis eruit gaat krijgen. Verder zal een gemiddelde receiver ook maar een dynamisch bereik van ongeveer 18 bit hebben, veel zullen gewoon op 16 bit blijven hangen. Dus die 24 bit bij de lossless formaten doet vrij weinig.

Het echte antwoord is dat de verschillende audio tracks vaak anders zijn gemixt, zeker als je het over Dolby vs DTS hebt. Mits het signaal goed doorkomt.

@Snake_Eye volgens mij moet je tv én je receiver eARC ondersteunen om lossless door te sturen. Maar ben niet zo thuis in moderne receivers.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 27-05-2022 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Snake_Eye schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 00:32:
ik zie alleen op de display van de receiver TV en Streaght, en enhancer staan, misschien dat ik een optie is om de display het laten zien welke audio het afspeeld.
DTS XLL X klinkt ook zacht, net geprobeerd.

Nee volgens mij kan deze receiver op de display niet aangeven welke audio er wordt afgespeeld.
Hier heb ik de handleiding gevonden.
Heeft deze versterker geen app? Of dat je die middels je pc kunt benaderen zodat je meer info ziet? Lijkt me haast wel dat dit mogelijk is, dan kun je je theorie mbt tv die het om zou zetten aantonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:34
Snake_Eye schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:45:
Zou het komen omdat ARC geen DTS HD Master ondersteund dat het zachterklinkt dan de AC3?
Nee. gewoon ARC ondersteunt uberhaupt geen HD formaten zoals DTS HD MA of Dolby TrueHD. Die formaten kunnen helemaal niet doorgestuurd worden via ARC, (dus ook niet zachter), daarvoor moeten beide apparaten eARC ondersteunen.
Maar meestal ondersteunen TV’s zowiezo al helemaal geen DTS audioformaten, omdat hiet geen licentiekosten voor betaald worden… als ik het goed heb óók niet de doorgifte hiervan… wat me bij de volgende vraag brengt:

Wat gebruik je voor apparaat/medium waarmee je je film afspeelt?
En belangrijke vervolgvraag: Waarom zou je dat afspeelapparaat niet gewoon direct op de receiver aansluiten via HDMI? Je hoeft dan de hele ARC functionaliteit hier niet voor te gebruiken.
Die ARC is dan alleen maar nodig om de audio terug naar de receiver te sturen als de bron van de TV zelf af komt, zoals van de netflix (etc) streaming apps op de TV zelf. Maar aangezien al die TV apps zelf toch al zowiezo geen DTS, én geen lossless HD audioformaten doorgeven of ondersteunen, gaat dit vanzelf goed, want de audioformaten die door de streamingapps ondersteund worden, vallen volgens mij altijd wel binnen de gewone ARC specificatie.

Wat overigens wel zou kunnen, is dat de DTS Core (niet-HD) stream ge-extract wordt uit de DTSHD stream, en die doorgegeven wordt door de ARC. Dan wordt gewoon DTS(5.1) afgespeeld… Maar ja, je vraag gaat specifiek over DTSHD, dus dat zal dan wel niet. Ook betwijfel ik sterk of de TV in staat zou zijn om de DTS stream te splitsen in de core, vanwege het eerder genoemde gebrek aan licentie/ondersteuning.

[ Voor 13% gewijzigd door BrainCrash op 28-05-2022 00:09 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
BrainCrash schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 00:03:
[...]

Nee. gewoon ARC ondersteunt uberhaupt geen HD formaten zoals DTS HD MA of Dolby TrueHD. Die formaten kunnen helemaal niet doorgestuurd worden via ARC, (dus ook niet zachter), daarvoor moeten beide apparaten eARC ondersteunen.
Maar meestal ondersteunen TV’s zowiezo al helemaal geen DTS audioformaten, omdat hiet geen licentiekosten voor betaald worden… als ik het goed heb óók niet de doorgifte hiervan… wat me bij de volgende vraag brengt:

Wat gebruik je voor apparaat/medium waarmee je je film afspeelt?
En belangrijke vervolgvraag: Waarom zou je dat afspeelapparaat niet gewoon direct op de receiver aansluiten via HDMI? Je hoeft dan de hele ARC functionaliteit hier niet voor te gebruiken.
Die ARC is dan alleen maar nodig om de audio terug naar de receiver te sturen als de bron van de TV zelf af komt, zoals van de netflix (etc) streaming apps op de TV zelf. Maar aangezien al die TV apps zelf toch al zowiezo geen DTS, én geen lossless HD audioformaten doorgeven of ondersteunen, gaat dit vanzelf goed, want de audioformaten die door de streamingapps ondersteund worden, vallen volgens mij altijd wel binnen de gewone ARC specificatie.

Wat overigens wel zou kunnen, is dat de DTS Core (niet-HD) stream ge-extract wordt uit de DTSHD stream, en die doorgegeven wordt door de ARC. Dan wordt gewoon DTS(5.1) afgespeeld… Maar ja, je vraag gaat specifiek over DTSHD, dus dat zal dan wel niet. Ook betwijfel ik sterk of de TV in staat zou zijn om de DTS stream te splitsen in de core, vanwege het eerder genoemde gebrek aan licentie/ondersteuning.
Komt omdat mijn receiver een HDMI 1.4 heeft dat is te weinig voor UHD met HDR enz lijkt mij.
Maar ik krijg wel geluid met die DTS XX alleen de stemmen klinken zo zacht. Alsof de DTS stream omgezet is naar stereo mix. Maar trueHD klinkt dus wel vol. (Via EARC naar ARC.) Zal eens kijken als ik de DTS core extract en erin mux, en luisteren wat het doet.
Mijn TV is dan wel een 2019 model. Ik geloof dat DTS dan nog wel werd ondersteund. of ze hebben het er nu ook eruit gesloopt met update.

[ Voor 4% gewijzigd door Snake_Eye op 28-05-2022 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:34
Snake_Eye schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 00:53:
[...] Zal eens kijken als ik de DTS core extract en erin mux, en luisteren wat het doet.
Oke, je gebruikt dus een PC als afspeelapparaat begrijp ik? (een van mijn vragen).

Heb je dan in je afspeelsoftware en/of je playback audiocodec settings wel ingesteld dat ie DTSHD streams als passthrough moet doorsturen?
Heb je een tweede vrije HDMI aansluiting op die PC die je alleen voor de audio rechtstreeks op de receiver zou kunnen aansluiten. (beeld via HDMI out 1 naar de TV, audio via HDMI out 2 naar de receiver).

Ik zou het erg vreemd vinden als je niet op de receiver zou kunnen zien wat voor bronsignaal er ontvangen wordt… Dat kunnen vaak de meeste simpele oude receivers zelfs nog wel.

Update:
Zie blz. 77 van de manual die je eerder linkte.
Door op de Info knop op de afstandsbediening te drukken kun je op het receiver display wisselen tussen de informatieweergave.
Door op de Display knop op de afstandsbediening te drukken, krijg je die info op het aangesloten TV scherm. Linksonder op de TV staat dan de audio-indeling.

[ Voor 17% gewijzigd door BrainCrash op 28-05-2022 01:26 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
BrainCrash schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 01:12:
[...]

Oke, je gebruikt dus een PC als afspeelapparaat begrijp ik? (een van mijn vragen).

Heb je dan in je afspeelsoftware en/of je playback audiocodec settings wel ingesteld dat ie DTSHD streams als passthrough moet doorsturen?
Heb je een tweede vrije HDMI aansluiting op die PC die je alleen voor de audio rechtstreeks op de receiver zou kunnen aansluiten. (beeld via HDMI out 1 naar de TV, audio via HDMI out 2 naar de receiver).

Ik zou het erg vreemd vinden als je niet op de receiver zou kunnen zien wat voor bronsignaal er ontvangen wordt… Dat kunnen vaak de meeste simpele oude receivers zelfs nog wel.

Update:
Zie blz. 77 van de manual die je eerder linkte.
Door op de Info knop op de afstandsbediening te drukken kun je op het receiver display wisselen tussen de informatieweergave.
Door op de Display knop op de afstandsbediening te drukken, krijg je die info op het aangesloten TV scherm. Linksonder op de TV staat dan de audio-indeling.
Nee het afspeel apparaat is nvidiashield pro. met HDMI naar TV, Van TV EARC naar receiver ARC. In stellingen van Audio op TV staat op EARC passtrue.
Oke zal eens kijken op blz 77, dan zou dat wel handig zijn om te kunnen zien wat aan audio wordt afgespeeld.

[ Voor 6% gewijzigd door Snake_Eye op 28-05-2022 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Ja gekeken, DTS stond wel op de receiver weergeven, maar of dat alleen de core is?
Als ik truehd afspeel dan zie ik wel meer staan, Dolby Digital wordt afgewisseld met
dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RojE88F4Q-7XtmFP4F5IRvESJsk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L2EsjSu1G2Xg93K39jR8PzBE.jpg?f=fotoalbum_large

en als ik de true HD kies als audio stream staat er Dolby digital +

[ Voor 79% gewijzigd door Snake_Eye op 28-05-2022 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:03

FeaR

In GoT we trust

Snake_Eye schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 10:56:
Ja gekeken, DTS stond wel op de receiver weergeven, maar of dat alleen de core is?
Als ik truehd afspeel dan zie ik wel meer staan, Dolby Digital wordt afgewisseld met
dit:
[Afbeelding]

en als ik de true HD kies als audio stream staat er Dolby digital +
Ik ga me afvragen of de core wel aanwezig is/of de core wel surround is in de HD tracks. Als je ziet dat bij Dolby Digital "Pro Logic" toe wordt gepast betekent het dat er stereo binnen komt en geen dedicated surround.

Edit:
"Enhancer" staat ook aan. Er zijn dus wel meer trucjes actief op de receiver die het geluid niet laten zoals deze is.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 28-05-2022 14:00 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Enchanger gaat branden als compressed muziek enhancer is geactiveerd
zal nog eens goed doorsnuffelen en Enhancer uitzetten.
Zal kijken wat het weergeeft als ik mijn blu-ray speler afspeel.

[ Voor 60% gewijzigd door Snake_Eye op 28-05-2022 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
FeaR schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 13:59:
[...]

Ik ga me afvragen of de core wel aanwezig is/of de core wel surround is in de HD tracks. Als je ziet dat bij Dolby Digital "Pro Logic" toe wordt gepast betekent het dat er stereo binnen komt en geen dedicated surround.

Edit:
"Enhancer" staat ook aan. Er zijn dus wel meer trucjes actief op de receiver die het geluid niet laten zoals deze is.
Ja dat is de 2e audio spoor AC3 als ik die afspeel krijg ik Dolby Digital "Pro Logic" 2 te zien.
Maar met deHD tracks zie ik Dolby digital + staan op de display van de receiver,

Kan er weleen HD audio bestand rechtstreaks compleet door TV doorgestuurd worden van EARC naar ARC van receiver? Ik dacht dat ARC geen HD audio kon verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Eerst even "Enhancer" uitgezet. Ik heb de blu-ray speler aangezet, en de receiver op rechtstreaks optie gezet.
Ik kreeg dit te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liun8S92SMu0flPdIvObeFuO2ys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W5M7JRFeNj8vB6QMt2yFt56Q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Maar dit klonk ook erg zacht, en moest de receiver vollume behoorlijk open draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Als ik dan weer via TV Earc naar ARC receiver wil afspelen zie ik DTS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iu-JpGd3mr6aTGCV84oct7Ordvs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2J89svy8tZ3uqSbXMe7YpwW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Snake_Eye schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 14:52:
[...]
Kan er weleen HD audio bestand rechtstreaks compleet door TV doorgestuurd worden van EARC naar ARC van receiver? Ik dacht dat ARC geen HD audio kon verwerken.
HD Audio past niet over S/PDIF dan wel HDMI ARC, vandaar dat ik zeg dat je de core pakt. Van die core twijfel ik of het wel surround is. AC3 is surround, jij speelt met Pro Logic waardoor ik twijfel of het wel AC3 is en niet gewoon Dolby 2.0.

Ik zou vooral testen of je daadwerkelijk DTS 5.1 naar de receiver stuurt via ARC of DTS 2.0. De TV moet het aankunnen om DTS door te sturen, laatste jaar van LG.

Op welk volume de receiver moet staan zou ik compleet negeren of je moet ver in de plus spelen. Alle bronnen hier verschillen qua volume en zelfs qua media. Als in, niet één game (PS5 en Xbox X) dan wel één film (Nvidia Shield TV Pro) is hier gelijk qua volume.

Waarbij het menselijk oor ook absoluut niet goed in staat is om dit soort vergelijkingen te doen. Ga net anders op de bank zitten en het geluid is al anders. Tevens zijn termen als "extreem zacht" nietszeggend. Als je dergelijke statements wilt maken dan zou er toch een dB meter aan te pas moeten komen om dit concreet te maken. En meer materiaal om te zien of dit niet per bron of zelfs per film verschilt.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 28-05-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Snake_Eye schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:44:
Als ik dan weer via TV Earc naar ARC receiver wil afspelen zie ik DTS
[Afbeelding]
Die post kwam toen ik mijn post aan het typen was.

je gebruikt gewoon HDMI ARC, eARC is niet ter sprake omdat niet beide apparaten dat ondersteunen. Enfin, DTS komt aan als je DTS HD afspeelt en Dolby Digital Plus komt aan als je Dolby TrueHD afspeelt. Oftewel de LG TV stuurt door wat deze door de HDMI ARC beperking maximaal aan kan. Dat is wat ik gegarandeerd zou willen hebben, stand van de volumeknop zou ik niet wakker van liggen of concreet worden.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 28-05-2022 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
ik zie dat ik op de receiver geen straight moet drukken,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpjWwAzegPP4x8CZR9-eTTjyuho=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AKt7i0OqCRP2Ch7FA9KoDxFj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
FeaR schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 15:49:
[...]

Die post kwam toen ik mijn post aan het typen was.

je gebruikt gewoon HDMI ARC, eARC is niet ter sprake omdat niet beide apparaten dat ondersteunen. Enfin, DTS komt aan als je DTS HD afspeelt en Dolby Digital Plus komt aan als je Dolby TrueHD afspeelt. Oftewel de LG TV stuurt door wat deze door de HDMI ARC beperking maximaal aan kan. Dat is wat ik gegarandeerd zou willen hebben, stand van de volumeknop zou ik niet wakker van liggen of concreet worden.
Mamma Mia 1 op blu-ray speler Sony BDp350 naar receiver, geeft aan DTS HD MA, Nvidia Shield naar TV EARC naar receiver ARC geeft DTS aan.

De vorige was The 300 de TheuHD speelde af als Dolby digital + (via shield naar TV, TV EARC naar receiver ARC.
Het geluid van een Dolby Digital klinkt een stuk harder dan DTS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Snake_Eye schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:32:
[...]
Mamma Mia 1 op blu-ray speler Sony BDp350 naar receiver, geeft aan DTS HD MA, Nvidia Shield naar TV EARC naar receiver ARC geeft DTS aan.
Je gebruikt HDMI ARC omdat de hele keten telt, eARC van de TV valt terug naar ARC. HDMI ARC kan geen DTS HD aan, je hebt dus de core van DTS HD wat DTS is. Dat klopt en krijg je ook binnen. Zonder de TV er tussen klopt het dat je DTS HD hebt omdat de HDMI ARC van de TV in deze de bottleneck is qua audio.
Het geluid van een Dolby Digital klinkt een stuk harder dan DTS.
Hoe ver draai je de receiver "open"? Met DTS en met Dolby Digital.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 28-05-2022 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
FeaR schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:37:
[...]

Je gebruikt HDMI ARC omdat de hele keten telt, eARC van de TV valt terug naar ARC. HDMI ARC kan geen DTS HD aan, je hebt dus de core van DTS HD wat DTS is. Dat klopt en krijg je ook binnen. Zonder de TV er tussen klopt het dat je DTS HD hebt omdat de HDMI ARC van de TV in deze de bottleneck is qua audio.

[...]

Hoe ver draai je de receiver "open"? Met DTS en met Dolby Digital.
Zal vanavond eens kijken en luisteren hoe ver ik het open moet draaien met beide audio streams. Bedoel je via blu-ray speler naar receiver, of via shield naar tv>> EARC to ARC receiver?

vergeten te vermelden maar ik heb een 5.1 speakerset.

[ Voor 3% gewijzigd door Snake_Eye op 28-05-2022 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Anoniem: 159816 schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 23:26:
[...]

Beiden hebben een dynamisch bereik dat groter is dan wat je ooit in huis eruit gaat krijgen. Verder zal een gemiddelde receiver ook maar een dynamisch bereik van ongeveer 18 bit hebben, veel zullen gewoon op 16 bit blijven hangen. Dus die 24 bit bij de lossless formaten doet vrij weinig.

Het echte antwoord is dat de verschillende audio tracks vaak anders zijn gemixt, zeker als je het over Dolby vs DTS hebt. Mits het signaal goed doorkomt.

@Snake_Eye volgens mij moet je tv én je receiver eARC ondersteunen om lossless door te sturen. Maar ben niet zo thuis in moderne receivers.
Is een oude receiver Yamaha RX-675 en heeft geen EARC maar ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Snake_Eye schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 17:27:
[...]
Bedoel je via blu-ray speler naar receiver, of via shield naar tv>> EARC to ARC receiver?
Zou om het even moeten zijn, je kan het ook beide testen. Zoals reeds aangegeven is het allemaal niet zo'n probleem en hangt het van diverse factoren af, maar ben nieuwsgierig naar wat jij onder "veel zachter" verstaat. Mensen maken zich te vaak te druk om de volumeknop. Volume half open is geen half vermogen, houd daar rekening mee.

[ Voor 34% gewijzigd door FeaR op 28-05-2022 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Heb het gestest, het geluid wat van de bluray komt, (blu-ray speler naar receiver) heeft dezelfde volume als de shield.

Dolby digital of True HD kan op een -40 gehouden worden voor voldoende geluid,
maar DTS of DTS HD MA op -28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_Eye
Kwam net dit tegen

"Volume lijkt lager op DTS-HD:MA in vergelijking met Dolby Tracks"
Pagina: 1