Water uit gaatje boven mechanische ventilatie punt

Pagina: 1
Acties:

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Er druppelt water uit onze mechanische ventilatie in de keuken sinds vandaag. In eerste instantie dacht ik condensatie maar ik heb toch even de kap er af gehaald en zag een vreemd gaatje waar water uit druppelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_VgxT7Jn5EBnCpTuP3ivdRgiT4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NF0hKcWTgc7MPxK7EZaJJOUK.jpg?f=fotoalbum_large

Dit gaatje zit dus precies boven het punt van de mechanische ventilatie in de keuken en er valt nu elke 10-20 seconden een druppel uit.

Boven de keuken zit op dit punt het toilet maar die lekt voor zover ik weet geen water. Ik heb daar nu het water afgesloten maar ik hoorde er ook geen water weg lopen en het toilet liep ook niet door.

Ik weet ook niet precies waar ik tegenaan kijk, het lijkt de bovenkant van het ventilatie kanaal maar ik zou niet weten wat er boven zit waar water uit zou kunnen komen. Met een stokje geprobeerd in te porren maar het lijkt niet echt door te lopen.

Iemand een idee wat te doen? Dicht kitten stopt het druppelen maar dan gaat het water wel ergens anders heen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tsurany op 26-05-2022 23:50 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Water kan soms vele meters horizontaal door een plafond migreren: heb je een badkamer boven? Kan bijvoorbeeld een slechte kitnaad in de douche zijn.

Succes met de zoektocht: is altijd lastig, maar dit zal echt niet vanzelf gaan stoppen helaas…

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Leipo schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 06:51:
Water kan soms vele meters horizontaal door een plafond migreren: heb je een badkamer boven? Kan bijvoorbeeld een slechte kitnaad in de douche zijn.

Succes met de zoektocht: is altijd lastig, maar dit zal echt niet vanzelf gaan stoppen helaas…
Ja een badkamer en apart toilet boven en op zolder nog de wasmachine/droger en CV ketel. In geen van de ruimtes zie ik iets wat op lekkage lijkt.

Ga de verzekering maar inlichten en kijken waar ze mee komen. Verwacht dat ik iets als een lekkage zoek bedrijf nodig heb.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Is er geen water in de ventilatiebox gekomen, bijvoorbeeld door slechte bevestiging/losgekomen schoorsteen? Noem maar wat.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
WhatsappHack schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:32:
Is er geen water in de ventilatiebox gekomen, bijvoorbeeld door slechte bevestiging/losgekomen schoorsteen? Noem maar wat.
Nee ik heb de ventilatiebox open gemaakt en die is kurkdroog. Ook het ventilatiekanaal zelf is droog, daar komt geen water door. Het water lijkt echt te komen uit het kleine ronde gaatje bovenin het ventilatiekanaal.

Nu lijkt dit een gaatje dat er hoort te zijn, ik heb echter geen idee waarom. Mijn eerste idee was een afwateringskanaal van de kanaalplaatvloer maar dan is de vraag hoe er nu water in zo'n kanaal terecht komt.

Helaas mag ik van mijn verzekering niet zonder toestemming een derde partij inschakelen om het te onderzoeken dus ik wacht nu hun reactie af en houd de situatie een beetje in de gaten.

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-01 20:30

reaL_G

G

het gat lijkt nadien geboord te zijn, ik zie wapeningsdraden aan de zijkanten van het gat, kan dit gaatje niet het centreerpunt zijn van een gatenboor?

GiTS

• Jaimyn
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-11-2022
Hi,

Ik heb exact het zelfde probleem.
Is heb probleem bij u inmiddels opgelost? Ben heel benieuwd.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
@Jaimyn het is uiteindelijk opgelost ja. Het bleek lekkage in het toilet te zijn wat via de muur en vloer zijn weg vond naar dit punt toe, dit is door een lekdetectie expert gevonden en uiteindelijk door een loodgieter verholpen.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wat ik al zei: water lekkage kan soms hele afstanden afleggen voordat je het ziet
extreem lastig soms om te achterhalen dus mooi dat het lek gevonden is :P

• Jaimyn
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-11-2022
Thnx, het vreemde is dat ik hier vorige winter last van had en in de zomer het was gestopt. Nu het weer kouder word begint het weer.
Ik woon in een Appartement dus zit zal dan bij de buren liggen.
Pagina: 1