Hey, zitten er hier gebruikers van deze muzieknotatiesoftware? Ik werk normaal gesproken alleen met pen en papier als ik muziek noteer, en laat het resultaat vervolgens door iemand die met Musescore werkt omzetten naar een XML-bestand. Sibelius wil ik enkel en alleen gebruiken om dit naar audio om te zetten en Noteperformer gebruikt algoritmes om een score een 'levendige' klank te geven, dwz. frasering en accenten geautomatiseerd spelen ipv. rechttoe-rechtaan MIDI geluid dat computerachtig klinkt.
Ik zoek enkele specifieke functies die ik nodig heb om scores klaar te maken voor export naar audio via Noteperformer.
- hoe stel ik volume (van ppp tot fff) per notenbalk in ipv. per geheel systeem (gaat om een 2-balks piano-score)?
- hoe kan ik de lengte van een groep geselecteerde noten tegelijk bewerken om bijvoorbeeld na de slotnoten van een frase, een korte stilte toe te voegen?
- hoe stel ik legato of staccato-spel per notenbalk in?
Iemand enig idee?
Ik zoek enkele specifieke functies die ik nodig heb om scores klaar te maken voor export naar audio via Noteperformer.
- hoe stel ik volume (van ppp tot fff) per notenbalk in ipv. per geheel systeem (gaat om een 2-balks piano-score)?
- hoe kan ik de lengte van een groep geselecteerde noten tegelijk bewerken om bijvoorbeeld na de slotnoten van een frase, een korte stilte toe te voegen?
- hoe stel ik legato of staccato-spel per notenbalk in?
Iemand enig idee?