advies kunststof gevelbekleding dakopbouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-06-2023
Hallo,

Zijn er toevallig ervaringsdeskundigen met Keralit of Vinyplus gevelbekleding?
Zijn de merken gelijkwaardig aan elkaar? We zijn daarnaast erg benieuwd naar het onderhoud en de uitstraling van deze gevelafwerking op de langere termijn.

We zijn momenteel in gesprek met een aannemer voor realisatie van een opbouw op ons dak. Het gaat om een opbouw van 5,7 bij 5 bij 3m op een plat dak. In de toekomst volgt een dakterras. De opbouw is vanaf de straat niet zichtbaar en dat biedt enige vrijheid in de gevelafwerking. We hebben nog geen bouwvergunning aangevraagd, maar daar verwachten wij geen problemen mee te krijgen.

Geen van onze directe buren hebben een opbouw, dus de onze zal relatief onbeschut zijn. Ook hebben we best veel last van wind in de omgeving. Er wordt nog volop gebouwd in de buurt, ook wat hoogbouw, dus na oplevering van die projecten hopen we op enige bescherming tegen de wind.

We hebben de nodige aanbiedingen gehad en zijn in de fase gekomen van "optimalisaties", maw onze wensen (fors) aan het terugschroeven. Metselwerk hebben we al vervangen door een onderhoudsarme kunststof gevelafwerking. De verwachte levensduur hiervan is 30 jaar en dat is voor ons voldoende.

De aannemer heeft in zijn tweede offerte de Keralit gevelafwerking vervangen door Vinyplus, die hij goedkoper kan aanbieden. Van andere bedrijven hebben we offertes ontvangen met Keralit maar deze merk kenden we niet. Volgende week krijgen we de samples van de aannemer.

Beste antwoord (via NNCi op 28-05-2022 14:27)

• lunarmoon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-06 19:08
Wij hebben Keralit geplaatst op onze gevels. Het is een goed product en wordt goed ondersteund. De andere is van een lagere kwaliteit. Alleen moet je wel opletten dat er geen krassen en of deuken in komt. Krassen kan nog redelijk weggewerkt worden, als die niet zo diep zijn, maar deuken is een ander verhaal. Om een deuk weg te halen moet de plank vervangen worden en dit is een helse karwei.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 15:47
Keralite doen. Andere is meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BennieWolters
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-06 17:11
Misschien kun je iets onderbouwen..

Joe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:46
Je hebt er duidelijk geen ervaring mee.

Vinyplus is bijna identiek aan keralit. Heb het een keer gemonteerd omdat keralit niet leverbaar was en ik merkte geen verschil.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• lunarmoon
Wij hebben Keralit geplaatst op onze gevels. Het is een goed product en wordt goed ondersteund. De andere is van een lagere kwaliteit. Alleen moet je wel opletten dat er geen krassen en of deuken in komt. Krassen kan nog redelijk weggewerkt worden, als die niet zo diep zijn, maar deuken is een ander verhaal. Om een deuk weg te halen moet de plank vervangen worden en dit is een helse karwei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
Dank voor alle reacties.

@lunarmoon Ik was wel benieuwd, heb jij jouw gevels als een keer schoon moeten maken? Hoe heb je dat ervaren?

@Makrolon kan ik uit jouw reactie opmaken dat Vinyplus een goede tweede keuze is en keralit de eerste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb hier een jaar of 8 geleden de dakkapel opnieuw laten bekleden met Vinyplus, ziet er nog als nieuw uit. Is gewoon fatsoenlijk spul met 10 jaar garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:46
NNCi schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:57:
Dank voor alle reacties.

@lunarmoon Ik was wel benieuwd, heb jij jouw gevels als een keer schoon moeten maken? Hoe heb je dat ervaren?

@Makrolon kan ik uit jouw reactie opmaken dat Vinyplus een goede tweede keuze is en keralit de eerste?
Jahoor zeker!

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:02

MLLL

Palm Treo 650

Valt mij op dat je Werzalit eigenlijk nooit meer tegenkomt.
Op zich was dat ook mooi spul alleen wel erg krasgevoelig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lunarmoon
NNCi schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 20:57:
Dank voor alle reacties.

Wij hebben tot nu toe (al 4 jaar) nooit de gevel schoongemaakt. Met wat regen reinigt (vogelpoep, etc.) het vanzelf.

Hebben wij ook naar gekeken maar vond de materiaal niet zo. Kennisssen van ons heb ons toen verteld dat Kerlit beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NNCi
Dank voor alle reacties, deze kwestie gaf ons echt een "penny wise, pound foolish" gevoel.

We hebben gesproken met de aannemer en naar aanleiding hiervan gaan we voor een combi van metselwerk en een zinklook met felsbanen. Onze woning heeft een modern uitstraling en we vonden keralit/vinylplus daar toch minder bij passen. De belastingteruggave is gelukkig binnen en dat heeft de keuze net wat gemakkelijker kunnen gemaakt. :)
Pagina: 1