Goedemiddag, ik ben nieuw op het forum dus val maar gelijk met de deur in huis. Ik zit inmiddels even in een fuik waar ik niet meer uitkom
Na de komst van een tweede kind hebben we besloten om boven de zolder te verbouwen tot thuiswerkplek / mancave. Die kleine moest perse een eigen kamer, nu al eigenwijs
Nu heb ik daar na verbouwing wat meer ruimte als in het oude kantoor en wil graag weer het gamen oppakken. Zover ik daar tijd voor heb
Daar begint dus ook juist het probleem, ik ben van oudsher een Counterstrike speler, dat is ook zo'n beetje alles wat ik speelde. Als af en toe vroeger een beetje FM. Toen GO uitkwam en mijn pc destijds dat niet trok ben ik eigenlijk toen gestopt. Nu heb ik GO weer eens geïnstalleerd op een laptop en beetje af en toe spelen en besloten dat ik daar dus wel gewoon een fatsoenlijke setup voor wil neerzetten. Maar nu ben ik af en toe een beetje met mensen om mij heen aan het sparren en ik sluit ook niet uit dat ik in de toekomst ook nog een andere games ga spelen. Maar het is een CS-GO pc dus hoeft niet top notch. Ik wil ergens een 24 inch 144 hz monitor op de kop tikken 2e hands.
Ik merk alleen hoe meer ik me er in verdiep wil je toch weer meer meer meer, maar die verbouwing op zolder kost ook steeds meer meer meer. Dus ik zou graag eens jullie scherpe oog er op willen laten schijnen of ik niet een ver over de top systeem samenstel voor een potje CS heel sporadisch.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
CS GO
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe minder hoe beter, maar wil ook wel eens een "fatsoenlijke" pc voor gamen het liefst blijf ik onder de € 800,- Maar dat lijkt haast onmogelijk in de huidige tijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, heb eventueel nog wat oude kasten en zou eventueel ook een processorkoelertje kunnen overzetten bijvoorbeeld om op te besparen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee, hopelijk weten jullie dat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee eigenlijk niet, maar kwam toch op een of andere reden elke keer op een AMD build uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, maar hoef niet perse zo'n hele disco game pc wat je tegenwoordig altijd ziet. Beetje is leuk maar geen must
Ga je overklokken?
Nee, liever niet
Wat verwacht je van ons?
Ik had iets in de trant als onderstaande in gedachte, maar volgensmij voor GO zwaar overpowered. Hoe zouden we eventueel op onderstaande nog wat geld kunnen besparen. Of hebben jullie andere tips om eventueel nog wat te sleutelen aan het bedrag. 2e hands een betere optie?
Alvast bedankt voor het meedenken en jullie input.
Nu heb ik daar na verbouwing wat meer ruimte als in het oude kantoor en wil graag weer het gamen oppakken. Zover ik daar tijd voor heb
Ik merk alleen hoe meer ik me er in verdiep wil je toch weer meer meer meer, maar die verbouwing op zolder kost ook steeds meer meer meer. Dus ik zou graag eens jullie scherpe oog er op willen laten schijnen of ik niet een ver over de top systeem samenstel voor een potje CS heel sporadisch.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
CS GO
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hoe minder hoe beter, maar wil ook wel eens een "fatsoenlijke" pc voor gamen het liefst blijf ik onder de € 800,- Maar dat lijkt haast onmogelijk in de huidige tijd
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, heb eventueel nog wat oude kasten en zou eventueel ook een processorkoelertje kunnen overzetten bijvoorbeeld om op te besparen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Geen idee, hopelijk weten jullie dat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee eigenlijk niet, maar kwam toch op een of andere reden elke keer op een AMD build uit
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee, maar hoef niet perse zo'n hele disco game pc wat je tegenwoordig altijd ziet. Beetje is leuk maar geen must
Ga je overklokken?
Nee, liever niet
Wat verwacht je van ons?
Ik had iets in de trant als onderstaande in gedachte, maar volgensmij voor GO zwaar overpowered. Hoe zouden we eventueel op onderstaande nog wat geld kunnen besparen. Of hebben jullie andere tips om eventueel nog wat te sleutelen aan het bedrag. 2e hands een betere optie?
Alvast bedankt voor het meedenken en jullie input.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 219,- | € 219,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6600 Mech 2X 8G | € 398,89 | € 398,89 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX750M | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,11 | € 94,11 |
| Totaal | € 886,80 | |||
/f/image/eMpk8dIHRzxWCdKBYqTdq9BL.png?f=fotoalbum_large)