Hallo
na 10 jaren van trouwe dienst ben ik op zoek naar ee nieuwe desktop. Hieronder een eerste aanzet. Een ieder alvast bedankt om de moeite te nemen te lezen en te reageren. Top dat deze community er is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem gebruiken om te internetten, muziek te luisteren via Logitech Z625 en thuiswerken, dus ook Office tooling zoals Word/Excel etc.
Ik ga er niet mee gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief assemblage en verzenden vind ik 750 wel een mooi richtbedrag.
Ik zal zelf Windows aanschaffen en installeren, misschien via https://dpg-nop.dcpersgro...ursus-windows-10-training (betere tips zijn welkom).
Assemblage + Windows is gemiddeld bijna 200 euro. Hoop geld. Ik vraag me af als ik laat assembleren zonder Windows of ze dan wel of geen BIOS update doen. Maar goed, denk dat zo'n BIOS update niet al te ingewikkeld is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In 2020 heb ik een Samsung SSD 870 QVO 1 TB aangeschaft. Het moet mogelijk zijn deze eenvoudig over te zetten in het nieuwe systeem.
Mijn monitor is https://iiyama.com/nl_nl/products/prolite-xub2792qsu-b1/
Er loopt nu DisplayPort kabel van monitor naar PC (mini Display in PC naar Display in Monitor).
In mijn huidige systeem heb ik ook een LG GH24NSB0 DVD RW en een Eminent EM1059 - Kaartlezer. Ik ben niet heel handig in overzetten/inbouwen. De kaartlezer gebruik ik eigenlijk nooit meer, de DVD af en toe wel. Ik zie dat DVD RW niet zo duur is, dus misschien er gewoon een nieuwe bij doen. Wat is een geschikte?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast de 1TB die ik overzet vind ik het wel handig er een SSD bij te hebben voor puur het operating system.
Op mijn huidige moederbord zit Wifi, maar goed de desktop ligt al jaren aan een kabel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste eis is wel dat het systeem (behoorlijk) stil is omdat ik er vlakbij zit.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een systeem rond de 750 euro waar ik weer heel lang plezier van kan hebben.
Wensenlijst
na 10 jaren van trouwe dienst ben ik op zoek naar ee nieuwe desktop. Hieronder een eerste aanzet. Een ieder alvast bedankt om de moeite te nemen te lezen en te reageren. Top dat deze community er is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zal het systeem gebruiken om te internetten, muziek te luisteren via Logitech Z625 en thuiswerken, dus ook Office tooling zoals Word/Excel etc.
Ik ga er niet mee gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Inclusief assemblage en verzenden vind ik 750 wel een mooi richtbedrag.
Ik zal zelf Windows aanschaffen en installeren, misschien via https://dpg-nop.dcpersgro...ursus-windows-10-training (betere tips zijn welkom).
Assemblage + Windows is gemiddeld bijna 200 euro. Hoop geld. Ik vraag me af als ik laat assembleren zonder Windows of ze dan wel of geen BIOS update doen. Maar goed, denk dat zo'n BIOS update niet al te ingewikkeld is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In 2020 heb ik een Samsung SSD 870 QVO 1 TB aangeschaft. Het moet mogelijk zijn deze eenvoudig over te zetten in het nieuwe systeem.
Mijn monitor is https://iiyama.com/nl_nl/products/prolite-xub2792qsu-b1/
Er loopt nu DisplayPort kabel van monitor naar PC (mini Display in PC naar Display in Monitor).
In mijn huidige systeem heb ik ook een LG GH24NSB0 DVD RW en een Eminent EM1059 - Kaartlezer. Ik ben niet heel handig in overzetten/inbouwen. De kaartlezer gebruik ik eigenlijk nooit meer, de DVD af en toe wel. Ik zie dat DVD RW niet zo duur is, dus misschien er gewoon een nieuwe bij doen. Wat is een geschikte?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Naast de 1TB die ik overzet vind ik het wel handig er een SSD bij te hebben voor puur het operating system.
Op mijn huidige moederbord zit Wifi, maar goed de desktop ligt al jaren aan een kabel.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor een merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkste eis is wel dat het systeem (behoorlijk) stil is omdat ik er vlakbij zit.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag een systeem rond de 750 euro waar ik weer heel lang plezier van kan hebben.
Wensenlijst
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i3-10105 Boxed | € 106,89 | € 106,89 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte H410M S2H V3 | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Core 1100 | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 2 | € 24,99 | € 24,99 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT16G4DFRA266 | € 63,51 | € 63,51 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 59,83 | € 59,83 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C) | € 86,90 | € 86,90 |
| Totaal | € 456,97 | |||
/f/image/o0Q1AysV2pJujM4Ufk0O4GHS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Jiz2mt5InQX8G80V1pm2OEPe.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/W00OamuWCHtyphslpqilr2iJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nQYp3zsGWSw86DcdVpSSaDhe.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/kKTeAZcybdZLef87ni8jsRWL.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5verQiZ7BTScEVRZeCrwE04b.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/Gvm5P9ib2YxLPYG7UuS9tyXI.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/deFdSPAeE9RKrbXjNxrQB2QT.jpg?f=user_large)