Simp voor een mooi emailadres

Pagina: 1
Acties:
  • 1.222 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-05-2022
Sinds Proton van de week zijn abonnement heeft veranderd en nu ook cloud aanbied wil ik graag naar proton. Echter is mijn naam in alle vormen bezet. Mijn naam is als voorbeeld: jeroenvanbroek. Echt alles is bezet j.vanbroek jeroenvanbroek jvanbroek jvbroek. Het enige wat nog wel kan is jeroenvanbroek2. Ik vind die 2 niet zo leuk staan, hoe kijken jullie hiernaar? Ik kan ook nog een eigen domein kopen, echter is mijn achternaam ook bezet als domain als nl com org net.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:18

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Het domein vanbroek.email is nog vrij.

jeroen@vanbroek.email

Kan je eventueel ook accounts aan familie geven

[ Voor 28% gewijzigd door Mog op 26-05-2022 11:07 ]

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
Mog schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:06:
Het domein vanbroek.email is nog vrij.

jeroen@vanbroek.email
Haha, ik heet niet echt vanbroek. Dat was een voorbeeld. Thanks voor het checken tho. .email is ook bezet voor mijn achternaam zie ik.

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenNietDoen7 op 26-05-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 15:28
.nu .net .org . co.nl ?

[ Voor 64% gewijzigd door pennywiser op 26-05-2022 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
Ook niet. Wat vind je van jeroenvanbroek2@proton.me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-05 08:33

NeHoX

Gamer + PV

Kijk even via een domain registrar wat er wel beschikbaar is. We kunnen je zo onmogelijk helpen…

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
Hmm, co.nl had ik nog nooit van gehoord. Is beschikbaar zie ik. vanbroek.co.nl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
jeroen@vanbroek.co.nl is beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
NeHoX schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:10:
Kijk even via een domain registrar wat er wel beschikbaar is. We kunnen je zo onmogelijk helpen…
Enige optie die ik heb die een beetje leuk klinkt is co.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
gezien jouw achternaam populair lijkt (alles is bezet) meteen registreren en dan kijken of je die wel wilt, volgende week ben je mogelijk te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
Ik heb nog nooit een domein gekocht, waar kan ik dit het beste doen? Ik hoef alleen het domein en geen hosting want dat doe ik bij Proton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
vimexx is 6.95

type hier je domein in https://www.vimexx.nl/cart/domain/checker

[ Voor 70% gewijzigd door pennywiser op 26-05-2022 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
Ik heb nog nooit van co.nl gehoord, is het een goed domein denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
JeroenNietDoen7 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:15:
het is de beste (die nog vrij is)

anders kom je op .online .site etc

[ Voor 7% gewijzigd door pennywiser op 26-05-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:11
Ik heb wel wat bedenkingen bij ".co.nl": de eigenaar van co.nl is volgens mij een commercieele partij en zijn, denk ik, uiteindelijk de enige waar je je domeinnaam "xxx.co.nl" kan stallen. Je kan 'm dus niet verhuizen naar een andere registrar, denk ik.

Zo heb ik zelf bijvoorbeeld 'achternaam.com' - en bij TransIP geregistreerd, maar kan ik ook als ik dat zou willen ergens anders beheren als ik TransIP te duur vind worden. Dat kan met .co.nl denk ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-05 12:06

Kek

3flix

JeroenNietDoen7 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:15:
co.nl is geen tld, en example.co.nl is dus geen echt domein, maar een subdomein van co.nl.

ik zou dat links laten liggen aangezien de eigenaar van co.nl in theorie jouw domeingegevens ten alle tijden kan verwijderen/aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
Oke, duidelijk. Dan blijft er erg weinig over. jeroenvanbroek2@protonmail.com vinden jullie niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
klopt mogelijk inderdaad wat gezegd wordt, heb geen idee wie eigenaar is. andere kant heb je ook co.uk en .nu geldt ook zelfde voor. ik zie het weleens staan en het klinkt op zich niet heel gek zo'n domein. voor 6.95 kan je het nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

JeroenNietDoen7 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:18:
Oke, duidelijk. Dan blijft er erg weinig over. jeroenvanbroek2@protonmail.com vinden jullie niks?
Het belangrijkste is wat je zelf wil.

Je kan elke willekeurige domein uitkiezen (lees; kopen) en voor jouw mailadres gebruiken. Dat hoeft echt niet een naam oid te zijn maar kunnen ook willekeurige cijfers/letters zoals bijvoorbeeld de lekkere korte 64b.nl zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
Naja, ik wil het ook gebruiken voor solliciteren, of niet voor lul staan als ik ergens mn emailadres opnoem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esdeboer
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als je achternaam twee delen heeft probeer het met een streepje, bv van-broek.eu. bij mijn populaire achternaam was die nog vrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek

Kek

3flix

pennywiser schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:21:
klopt mogelijk inderdaad wat gezegd wordt, heb geen idee wie eigenaar is. andere kant heb je ook co.uk en .nu geldt ook zelfde voor. ik zie het weleens staan en het klinkt op zich niet heel gek zo'n domein. voor 6.95 kan je het nog eens testen.
Nee, co.uk, en .nu zijn officiële tlds en worden dus onderhouden door een instantie, en niet een 'bedrijf' zoals bij co.nl het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Maak het korter ipv langer.
Dus in jouw voorbeeld:
jeroenvanbroe@protonmail.com
jeroenvanbro@protonmail.com
jeroenvanbr@protonmail.com
jeroenvanb@protonmail.com
jeroenvnbroek@protonmail.com
jeroenvbroek@protonmail.com

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Kek schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:24:
[...]

Nee, co.uk, en .nu zijn officiële tlds en worden dus onderhouden door een instantie, en niet een 'bedrijf' zoals bij co.nl het geval is.
ah dan snap ik het. het is een echt subdomein zonder echte "top level" controle. maar vimexx en anderen biedt het het wel gewoon zonder waarschuwing aan dat vind ik dan weer kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
ik zie dat .co beschikbaar is. wel 40 EUR

[ Voor 17% gewijzigd door JeroenNietDoen7 op 26-05-2022 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
dat is colombia zelfde al .nu, .dat is van niue en .tv tuvalu. dat zijn landen

ik gebruik curl ifconfig.co weleens op de command line dus er zijn er meer buiten colombia die het toepassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
GoDaddy.com doet automatisch .co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Kek schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:17:
[...]
co.nl is geen tld, en example.co.nl is dus geen echt domein, maar een subdomein van co.nl.

ik zou dat links laten liggen aangezien de eigenaar van co.nl in theorie jouw domeingegevens ten alle tijden kan verwijderen/aanpassen
Ik zou het ook al niet doen vanwege de onbekendheid. Dat mensen bijvoorbeeld de "co" vergeten en mailen naar vanbroek.nl ipv vanbroek.co.nl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
JeroenNietDoen7 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:22:
Naja, ik wil het ook gebruiken voor solliciteren, of niet voor lul staan als ik ergens mn emailadres opnoem.
Voor sollicitaties heb ik [naam]thedeveloper. Professioneel maar ook een beetje speels, en bovendien een leuke naam voor bijvoorbeeld een blog, of op een visitekaartje als ik kies om te freelancen. En een stuk minder kans op name collisions.

Overigens heb ik als domein ook mijn @voornaamachternaam in bezit, waarbij je dus een ik@voornaamachternaam kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:26
Heb je gekeken naar .cc?
Niet geweldig, maar heeft wel een link met email

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
Stoelpoot schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:31:
[...]

Voor sollicitaties heb ik [naam]thedeveloper. Professioneel maar ook een beetje speels, en bovendien een leuke naam voor bijvoorbeeld een blog, of op een visitekaartje als ik kies om te freelancen. En een stuk minder kans op name collisions.

Overigens heb ik als domein ook mijn @voornaamachternaam in bezit, waarbij je dus een ik@voornaamachternaam kan doen.
Die '[naam]thedeveloper' vind ik leuk gevonden! :) Zelf heb ik voornaamachternaam.nl, en gebruik ik mail@voornaamachternaam.nl als m'n één van m'n mailadressen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
jeroenexample.nl en .com zijn beschikbaar. Welke zou ik doen? Zou ik doen jeroen@jeroenexample doen of mail@jeroenexample

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Laatst online: 22:24

Sméagol

Master of Mayhem

Heb je .eu al gechecked?
Ik zou persoonlijk, als Nederlander, alleen kijken naar .nl en/of .eu domeinen.
"example" zou ik met een grote boog omheen lopen.
Is dit hobby of professioneel? Als je mogelijk een bedrijfje wilt starten in de toekomst, als zzp-er aan de slag wilt, doe dan je (toekomstige) bedrijfsnaam als domein, dan heb je naam@bedrijf.nl (of .eu).
Is 't voor hobby, maar wil je 't bv wel op je CV zetten, bedenk dan een relatief neutraal domein, al wel iets dat op jou slaat als 't kan, dat moet je zelf even bedenken dus. Dus geen (jeroen@)pussyslayer.nl.
Dus bedenk gewoon een leuk domein, en kijk of die beschikbaar is.
Je naam kan je sowieso volledig in het e-mail adres verwerken op de manier die jij wilt.

(Tip: pussyslayer.nl en .eu zijn beschikbaar)

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

vanaalten schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:16:
Ik heb wel wat bedenkingen bij ".co.nl": de eigenaar van co.nl is volgens mij een commercieele partij en zijn, denk ik, uiteindelijk de enige waar je je domeinnaam "xxx.co.nl" kan stallen. Je kan 'm dus niet verhuizen naar een andere registrar, denk ik.

Zo heb ik zelf bijvoorbeeld 'achternaam.com' - en bij TransIP geregistreerd, maar kan ik ook als ik dat zou willen ergens anders beheren als ik TransIP te duur vind worden. Dat kan met .co.nl denk ik niet.
Ik zie dat co.nl op hetzelfde adres is geregistreerd als Metaregistrar, dat de acherliggende infrastructuur verloopt via EuroDNS, en dat er tientallen registrars (wereldwijd) zijn die het aanbieden.
Ik zou het dus eerder zien als een commercieel (maar valide) variant op co.uk of co.il.
Met andere woorden, ik zie niet heel veel issues om zo'n domein ergens te registreren, of op een later moment naar elders te zetten.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Kek schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:17:
[...]

Dat is een risico dat je (in principe) bij iedere registrar loopt. Hell... in principe heeft de registrar die jouw reseller gebruikt ook de mogelijkheid om jouw gegevens aan te passen. Het is ten allen tijde bad business voor een aanbieder om dat te doen, maar de kans is aanwezig.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:26
Vanderbrook?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:35
offtopic:
Wat is "simp hebben" dan voor uitdrukking of woord ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-05 20:52
ppeterr schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:17:
offtopic:
offtopic:
Een 'simp' is internet slang voor iemand die wanhopig aandacht wil krijgen van het vrouwelijk geslacht. I guess dat TS hiermee bedoelt dat 'ie wanhopig is voor een mooi emailadres :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

ppeterr schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:17:
offtopic:
offtopic:
Het is misbruik van een meme.

Iemand die heel graag met iemand wil daten, en dus diegene overal naartoe rijdt in z'n auto, cadeautjes koopt, rekeningen voorschiet en niet terugvraagt, enzovoorts: die is "een simp" of "aan het simpen" voor de ander, in de hoop dat hij erop mag.

Wat hier eigenlijk bedoeld wordt, is dat TS achter het net vist. De term die daar het dichtst bij in de buurt komt, is "cuckold", maar ook dat slaat de plank net mis.

Groetjes,

Een amateurtaalkundige en -memoloog.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:35
Nou dan is het vrij simpel, ik heb hier 2 keuze's voor jou :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2FgW7HiPRvfSXYjWcUCtcG86g0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cXpI3q6PaR38gq11wFydiWu7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen7
Ik heb voornaamachternaam.com gekocht voor 20EUR voor 2 jaar. Nu nog even uitvogelen hoe ik dat op proton toevoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naam: uiteindelijk is het vooral een eigen keuze.

Prive: voornaam@. Bedrijf: mail@ of info@. En als je het domein hebt kan je ze sowieso ook gewoon beide gebruiken afhankelijk van het doel. (En Tweakers@domein voor registratie bij Tweakers, Amazon@domein voor gebruik bij Amazon, etc.)

Maar goed, deze vraag heeft niets van doen met Privacy en beveiliging als zodanig. Ik zie dat je de knoop hebt doorgehakt, mooi. Ik ga dit topic sluiten :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.