Toon posts:

Dimm op Intel VX mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ATC 1020+ moederbord met een vx chipset, hier zit op dit moment 2x 8Mb EDO op. Deze wil ik gaan vervangen door 64Mb SD-Ram. Ik weet dat ik het voltage dan moet veranderen, maar de vraag is in dit geval.....hoe?

Ik ben eigenlijk op zoek naar een manual, maar de site is ook niet meer wattie geweest is :) en daar heb ik eigenlijk ook vrij weinig aan

Verwijderd

Topicstarter
:'( krijg ik nou geen replies?

• Biff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-01-2025

Biff

waar zijn de visjes

Je hoeft het voltage niet te veranderen, hij zal het zelf detecteren als je de SDRAM erin stopt. Je kunt overigens niet EDO en SDRAM tegelijk gebruiken (maar dat wist je vast al).

Alleen, VX-borden werken niet goed met de normale 64 MB DIMMS van vandaag de dag, kans is groot dat je maar de helft of een vierde van het geheugen ziet. Ik zou je PC meenemen naar de winkel en testen voor je wat koopt (aan de andere kant, het kost toch helemaal niks meer)

Yeah well. The Dude abides.

• JvdBosch
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 22:04
Ik heb nog een 128Mb EDO DIMM liggen, die dus wel samenwerkt met EDO SIMM's. Interesse?

e-Niro Runway Red met Smokey Grey interieur

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het zit zo... met die edootjes erin boottie gewoon, maar met alleen die sd-ram erin, pieptie dus, en hij boot niet. ik vermoed dat ik het voltage moet veranderen, maar waar dan...

En ach ja, die sd-ram heb ik gekregen, dus het maakt niet zoveel uit :)

• JvdBosch
Dan hoop ik niet dat je je SD-RAM hebt opgeblazen met 5V... Ondersteunt je mobo het wel (heb je het boekje nog/site van fabrikant)?

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Op zaterdag 25 augustus 2001 15:15 schreef JvdBosch het volgende:
Ik heb nog een 128Mb EDO DIMM liggen, die dus wel samenwerkt met EDO SIMM's. Interesse?
Die zal het op een VX-bordje overigens niet doen volgens mij..

Wat wil je ervoor hebben overigens, ik heb nog een Dell Pentium Pro waar ie wel in zou kunnen denk ik.

• JvdBosch
Hij zit nu op een VX, samen met 16Mb EDO SIMM. Maar dat is de server, die heeft genoeg aan 16Mb. Die 128 kan weg dus. F 100,- lijkt me wel een aardige prijs?

• Biff

Biff

waar zijn de visjes

Vinnik ok, hmmm wat zullen we doen, kan je me bijv je rekeningnummer + tel. nr mailen, dan maak ik f115,- over voor DIMM + verzendkosten of zo? Of mail ff met een ander idee.. email adres staat in m'n user info

Pagina: 1