Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zoek een?
Nieuwe TV van 75 inch of groter.

Wat is je budget?
€2500 max

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk voor films en series via streamingsdiensten.
Af en toe PS5

Wat heb je zelf al gevonden?
Het liefst een Sony vanwege goede ervaringen ermee, maar Samsung en LG zijn ook welkom.
Als het kan ook liever 85" dan 75", maar dat zal vanwege budget misschien niet helemaal lukken voor een goede future-proof tv.

Wat ik tot nu toe gevonden heb:
https://www.mediamarkt.nl...-75x92j-2021-1691846.html

https://www.mediamarkt.nl...5xh9096-2020-1689330.html

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:50
Je kunt imo beter naar de Sony 77A80J kijken, dit model is o.a. bij deze winkel te koop voor net iets meer dan jouw opgegeven budget.

Doe ook een prijsaanvraag bij dezelfde winkel voor de 85X95J, dan zal je een paar honderd euro boven budget zitten maar krijg je er wel een veel betere beeldkwaliteit voor terug vergeleken met de X9xJ en de XH90xx serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 11:27:
Je kunt imo beter naar de Sony 77A80J kijken, dit model is o.a. bij deze winkel te koop voor net iets meer dan jouw opgegeven budget.

Doe ook een prijsaanvraag bij dezelfde winkel voor de 85X95J, dan zal je een paar honderd euro boven budget zitten maar krijg je er wel een veel betere beeldkwaliteit voor terug vergeleken met de X9xJ en de XH90xx serie.
Welke winkel is dit, Smits?

Ik twijfel nog over OLED vanwege kans op burn-in. Al weet ik niet hoe vaak dat tegenwoordig nog voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Suave schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 13:24:
[...]

Welke winkel is dit, Smits?
Ja.
Ik twijfel nog over OLED vanwege kans op burn-in. Al weet ik niet hoe vaak dat tegenwoordig nog voorkomt.
Er zijn verbeteringen doorgevoerd en sinds een aantal jaar komt burn-in, bij normaal gebruik, niet meer voor. Tenzij je de brightness altijd op max zet, of de hele dag een zender zoals CNN op hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suave
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 14:11:
[...]

Ja.

[...]

Er zijn verbeteringen doorgevoerd en sinds een aantal jaar komt burn-in, bij normaal gebruik, niet meer voor. Tenzij je de brightness altijd op max zet, of de hele dag een zender zoals CNN op hebt staan.
Hmm, misschien dan toch een OLED overwegen.

Toch overweeg ik alsnog de XH9096. Is de beeldkwaliteit veel slechter dan deze bijvoorbeeld?
https://www.mediamarkt.nl...-85x85j-2021-1691841.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-09 08:39

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik ben zelf zeer te spreken over de Samsung NeoQLED technologie (in mijn geval de 4k 65” versie).

- Super mooi beeld
- Genoeg HDMI poorten
- Zwart is echt zwart
- Tizen OS
- Afstandsbediening via zonne-energie op te laden
- Mooi zwart/zilver design
- Werkt out-of-the-box super prettig met de Samsung Soundbar Q800a oplossing (incl. Rears)
- Prijs/Kwaliteit verhouding

[ Voor 69% gewijzigd door Falcon op 27-05-2022 21:20 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Suave schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:49:
[...]

Hmm, misschien dan toch een OLED overwegen.

Toch overweeg ik alsnog de XH9096. Is de beeldkwaliteit veel slechter dan deze bijvoorbeeld?
https://www.mediamarkt.nl...-85x85j-2021-1691841.html
Wat een goede of slechte beeldkwaliteit is hangt af van hoeveel waarde je eraan hecht.

De X85J is een Direct LED LCD met VA paneel en zonder dimming zones. Prima voor SDR weergave maar de techniek is beperkt om een relatief goede HDR weergave te tonen.

XH90 en X90J beschikken wel over FALD, en kunnen daarnaast ook een hoger helderheid behalen en zo dus HDR relatief goed weergeven.

De X95J heeft meer dimming zones, een betere FALD algoritme en biedt overall een betere beeldkwaliteit.
Pagina: 1