Micro onderbrekingen Telenet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cois
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-05-2022
Goedemorgen,

Ik ben een leek hierin maar ik blijf maar (micro) onderbrekingen hebben op mijn wifi. Naar aanraden van een telenet technieker de switch van mijn zoon aangesloten via utp. Zelf dan heeft hij onderbrekingen. We hebben juist een nieuwe modem aangepast aan ons abo en we hebben de onderbrekingen zelfs op 1m van de modem.

Ik ga ervan uit dat we nog problemen zouden hebben indien we zelf een wifi netwerk installeren via utp kabels?

Heeft er iemand tips voor mij? Liefst met simpele uitleg dat ik het begrijp. 😃 Telenet zelf krijgt het niet opgelost. Verschillende buren in de straat hebben wel goed internet van Telenet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat zijn juist de micro-onderbrekingen die je ondervindt?

De switch van je zoon is nu aangesloten via een netwerkkabel. Maar wat gebeurt er als je de kabel rechtstreeks uit je router in je PC plugt en daarmee test (en dus de switch omzeilt)? Heb je dan ook onderbrekingen?

In volgorde zou je eigenlijk moeten onderzoeken:
1. Heb je de problemen ook met bekabeld internet
2. Zo nee, waar worden de problemen geintroduceerd. Is dat de switch (een mogelijke verdachte) of is er gewoon iets niet goed met je wifi-netwerk (bv. een slecht channel gekozen, of gewoon brakke apparatuur)

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cois
De switch is een Nintendo switch rechtstreeks in de modem aangesloten. We hebben continu onderbrekingen op de wifi. Valt telkens kort uit. Idem met nintendo switch.

Via kabel op pc nog niet geprobeerd.

Wifi netwerk is gewoon op modem telenet.

Laatst nieuwe modem van Telenet die we gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cois
De switch is een Nintendo switch rechtstreeks in de modem aangesloten. We hebben continu onderbrekingen op de wifi. Valt telkens kort uit. Idem met nintendo switch.

Via kabel op pc nog niet geprobeerd.

Wifi netwerk is gewoon op modem telenet.

Laatst nieuwe modem van Telenet die we gebruiken.

De micro onderbrekingen zijn telkens heel korte onderbrekingen die lastig zijn bij het gamen en bij online meetings. Zoon verliest hier soms door en krijg opmerkingen dat ik in online vergaderingen weg val.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Rechtstreeks aangesloten? met een kabel?
Zonee? pak een pc, en sluit deze met een kabel aan.
Kijk dan of het probleem blijft.

Als het probleem blijft, telenet lastig vallen.
Is het probleem weg, dan wifi instellingen en netwerken instellingen aanpassen/bekijken/aanpassen

[ Voor 38% gewijzigd door jack zomer op 26-05-2022 11:18 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:38
Een nintendo switch is geen switch in de zin van een netwerk switch.
Voor optimale verbinding koop je een lan adapter voor die nintento switch en sluit hem bekabelt aan.

Dat gezegd hebben zou ik eerst eens kijken op welke wifi band je werkt en hoe druk het daar is.
Als je de 2,4Ghz band gebruikt zul je wel last hebben van al je buren, je kunt beter de 5Ghz band gebruiken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cois
Dag Ben,

Hoe kan ik zien op welke band ik ben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Cois schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 10:45:
... de switch van mijn zoon aangesloten via utp.
Als je de Nintendo Switch via UTP aansluit en dan nog steeds problemen hebt, heeft het niets met WiFi te maken.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:38
Cois schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 12:37:
Dag Ben,

Hoe kan ik zien op welke band ik ben?
Weet het niet zeker maar ik geloof dat die nintendo geen instelling heeft om hem naar de 5Ghz band te dwingen.
Je moet dan in je router twee verschillende SSID's in stellen.
Een voor de 2.4Ghz band en een andere voor je 5GHz band.
Daarna ga je naar de netwerk instellingen van die Nintendo en kies je voor "manual setting", waarna je de 5Ghz ssid kunt instellen.

Maar zoals gezegd als je probleem optreed als je die nintento met een netwerk kabel hebt aangesloten en ook geconfigureerd dat hij via die kabel moet werken en het probleem treed nog steeds op dan is het geen wifi probleem.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1