Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DingK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-03-2024
Ik typ (type?) deze post op een Samsung Ativ book uit 2013. De behuizing vertoont scheurtjes, het scharnier is slap, het rubber langs het beeldscherm is verteerd en op een aantal stukken afgebrokkeld, en de voedingsstekker blijft nog maar slecht zitten in de aansluiting. Tussentijds is het SSD al eens volledig gecrasht en gewiped moeten worden.
Het moge duidelijk zijn: dit beestje loopt op z'n laatste pootjes en is toe aan vervanging.

Een directe aanleiding en licht startpunt voor specificaties is de aanstaande release van Diablo: Immortal. Ik besef me terdege dat dit niet de meest veeleisende game zal zijn, en ik vind het prettig om weer een x-tal jaar vooruit te kunnen met een nieuw apparaat.
PC-gamen doe ik verder eigenlijk niet, daarvoor heb ik een PS5.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk consumeren van video-content, surfen, licht typewerk, sporadisch gamen.

Wat is je budget?
Tot ongeveer €1250.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Mijn studietijd ligt al lang achter mij, en ook voor werk zal deze laptop niet gebruikt worden.
De mobiliteit van laptop versus desktop heeft vooral te maken met een jong/actief gezin en de flexibiliteit die een laptop geeft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee. Deze Samsung is me goed bevallen, eerder heb ik een HP en daarvoor Acer gehad. Nergens specifieke voor- of afkeuren aan overgehouden.

In een eerste (voorbeeld)selectie staan toevallig 3 MSI's, maar ik heb ook interessante Lenovo's en ASUS' langs zien komen. Ik ben hier al zolang niet meer mee bezig geweest dat de huidige model- en typenummers, ook in processoren en GPU's, me weinig meer zeggen buiten merk. Generaties kan ik er zelf ook niet aan aflezen.
Ik het dan ook erg waarderen als jullie me weer het bos kunnen laten zien!

https://tweakers.net/pric...;1735506;1719336;1737320/