Caching SSD voor NAS

Pagina: 1
Acties:

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-10 18:02
Ik heb gezocht op synology ssd en kwam dit topic tegen. (Sorry voor het schopje) Ik zag dat hier veel kennis is en hoop daarom dat jullie me opweg kunnen helpen.

Ik heb nu een
DS220+
1x WD 4tb (srm)
Ram geheugen uitgebreid

Ik draai sinds kort een virtual machine met home assistent. Dit draait als een zonnetje, maar volgens mij is het verstandig om dit op een SSD te draaien met caching.

Hoe zet ik dit over en welke ssd adviseren jullie?

Verder gebruik ik mijn nas voor opslag en af en toe een filmpje kijken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:03

br00ky

Moderator Harde Waren
Vraag afgesplitst want een ander random topic pakken is niet de bedoeling ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Niet. De DS 220+ ondersteunt geen SDD caching, dan moet je naar een duurder model zoals de DS 420+ en hogere modellen.

Of je zou je HDD moeten wisselen voor een SSD, maar dat zal een kostbaar grapje worden. De Samsung SM833 3,84TB gaat je 1300 euro kosten.
Zie voor geschikte drives: https://www.synology.com/...%20SSD&p=1&change_log_p=1

[ Voor 68% gewijzigd door Microkid op 26-05-2022 09:25 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-11 19:15
Wat zou het nut van caching zijn home assistant?
Die applicatie genereerd voor computer begrippen data met ontzettend trage intervallen.

Als je doel is om niet continue de disken te laten draaien, maar in slaapstand te krijgen, moet je niet gaan cachen, maar een usb ssd aansluiten en daar de database van home assistant op te zetten.
Je kunt dan daar de meest trage sdd voor nemen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:41

Tazzios

..

Je kan er een willekeurige SSD bij prikken en dan waarschijnlijk home assistent daar naar toe verplaatsen.

'op een SSD te draaien met caching. '
is wat dubbelop. ;)

Maar waarom zou je indien het zo prima draait.

[ Voor 12% gewijzigd door Tazzios op 26-05-2022 11:08 ]

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-10 18:02
Oké thnx voor de adviezen. Kennelijk heb ik de diverse berichten verkeerd begrepen dat HA niet op je gewone HDD mag draaien.
Pagina: 1