Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steem
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-10 18:57
Morgen ga ik een PC in elkaar zetten (of eigenlijk, het zoontje van vrienden helpen) maar mogelijk moet de BIOS van het moederboard geupdate worden ivm de CPU. Het gaat om het volgende moederboard en cpu:

pricewatch: Gigabyte B660M DS3H DDR4

pricewatch: Intel Core i5-12400F Boxed

2 vragen:
  1. Hoe kan ik zien of een BIOS update uberhaupt nodig is? Ik kan het zo op de gigabyte site niet vinden. Er staat wel "Supports 12th Gen Intel® Core™ Series Processors" dus ik zou verwachten dat het gewoon werkt?
  2. Kan ik het moederboard ook "aan" zetten zonder hem eerst aan de case te koppelen?

Canon EOS R5 & Ra / RF 15-35 2.8L IS / RF 24-70 2.8L IS / RF 70-200L IS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:15
De 12400F wordt al vanaf de initiële bios (F2) ondersteund:

https://www.gigabyte.com/...ev-10/support#support-cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:17
Ook als de CPU niet wordt ondersteunt uit de doos is er niets aan de hand. Het bord heeft Q-Flash Plus, BIOS updaten met USB zonder CPU, RAM en videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steem
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-10 18:57
Thanks. Maar hoe zet je het moederbord dan aan? Normaliter doe je dat via de power switch op de case maar dan moet je die wel eerst aansluiten. Niet dat dat zo'n probleem is maar zit er niet ook gewoon een power switch op het moederbord zelf? Ik weet dat het kan (zij het via een fysieke knop of via een trucje) maar lees graag aanvullende info.

Canon EOS R5 & Ra / RF 15-35 2.8L IS / RF 24-70 2.8L IS / RF 70-200L IS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 18:17
Aanzetten zonder powerknop van de behuizing doe je door de PWR + en - header kort te sluiten met een schroevendraaier. YouTube: How to Jump A Motherboard Without Power Button