GPU gefrituurd door software update?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 14:47
Na een week vakantie startte ik de pc weer eens op om een potje overwatch te spelen. Dit ging prima.
Later startte ik OW opnieuw op, en moest deze geupdate worden. Tijdens de update was ik afk andere dingen aan het toen. Toen ik terug kwam had ik een lichtblauw/grijs scherm voor me.
Eerste gedachte: GPU dood, wat op zich kan, want het is een oud beestje (r9 280x). Om wat uit te sluiten heb ik mijn beeldscherm, die met DP vast zat, op een laptop aangesloten en dat werkte nog.
Daarna mijn beeldscherm met HDMI verbonden op mijn r9 en dit werkte ook. Gelukkig, GPU niet dood.
Toen weer OW opgestart, ik kwam er in, en toen een zwart scherm.
Nu werken 2 DP en 1 HDMI uitgang van mijn videokaart niet meer. Niet alleen in het spel niet, maar nergens, ik krijg nu no signal te zien op mijn scherm als ik deze op de gpu aansluit.
Het scherm werkt nu wel met HDMI via iGPU.
Ik heb de drivers al verwijderd, overwatch ook, maar ik krijg nog steeds geen signaal.
Voeding naar de videokaart lijkt goed (geweest) te zijn.

Wat zou ik hier aan kunnen doen? Ik heb geen andere voeding en ook niet de ballen om OW opnieuw te installeren en op de iGPU te proberen voordat deze ook stuk gaat.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Een update van een spelletje kan geen hardware om zeep helpen, zeker niet een niet bepaald zwaar spel als Overwatch, dat draait op een verkapte aardappel.

Ik denk dat je gewoonweg de pech hebt dat de kaart na 10 jaar ‘t wel mooi vindt en de pijp aan Maarten heeft gegeven.

Je zou hem nog in een ander PCIe slot kunnen stoppen of een andere PC. Dan weet je zeker dat het de kaart is. Gelukkig zijn de prijzen van videokaarten net weer gestabiliseerd ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:02

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

@nelizmastr bij nVidia kan dat wel en dat was in het hoofdmenu :+

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:46

nelizmastr

Goed wies kapot

Damic schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:53:
@nelizmastr bij nVidia kan dat wel en dat was in het hoofdmenu :+
Ssssst... O-)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 14:47
Helaas pindakaas dus...ik begin eerst wel met een nieuwe voeding, dat moet toch als ik een nieuwe gpu haal en dan hoop ik dat het daar nog aan kan liggen. Ik vind de videokaarten nog steeds erg prijzig.