FTU los halen van muur tbv afwerking muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Zoals de titel zegt zou ik graag de FTU los willen halen van de muur zodat de muur afgewerkt kan worden. Daarna komt de FTU weer exact op dezelfde plek terug.

Is dit mogelijk? Ik heb al geprobeerd een kapje eraf te halen maar ik durfde er niet veel kracht op te zetten zonder te weten hoe het moest.

Ik ben bekend met het feit dat de FTU eigendom is van de beheerder en het niet de bedoeling is dat ik eraan zit. En dat er bij beschadigen een monteur langs moet komen om het te repareren wat al snel een paar honderd euro kan kosten.
Ook ben ik bekend met de officiële weg om een 'verplaatsing' aan te vragen via mijnaansluiting.nl.

Het gaat om een FTU van DELTA Fiber, zo'n wit rechthoekig kastje.

Ik kan trouwens toch niet de enigste zijn waarbij er een FTU op een muur bevestigd zit en de muur geverfd / gestukt / of behangen moet worden? Ik kon niks vinden op het internet over het daadwerkelijk loshalen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Beste antwoord (via thijsco19 op 25-05-2022 21:37)

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mocht je 'm toch van de muur willen halen. Hier heb je de instructies voor een monteur: https://assets.attema.com...AU-FTU%2029100%20V1.0.pdf dan weet je wat je wel en niet moet doen ;)

Eerst de kap los, dan los schroeven dus. En niet dus niet 'van de muur trekken'.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als je hem los haalt zonder dat eerder gedaan te hebben is de kans 90% dat je de vezels breekt. Zelfs mensen die dit vaker doen breken nog regelmatig de vezels. Je hebt namelijk te maken met een stugge kabel met aan het uiteinde hele kwetsbare vezels.

Ga er dus vanuit dat je alsnog een monteur nodig hebt met bijbehorende factuur als je hier toch zelf aan begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Kleine toevoeging. Ik kan hem direct aan een verwarmingsbuis vast maken. Het is dus letterlijk van de muur en dan een cm of 10 van de muur af tegen een verwarmingsbuis.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 19:25
We kunnen de grappen over statistiek op het internet van stal halen, maar je weet dat je een rekening gaat krijgen als het stuk gaat en je zit dan een aantal dagen ongepland zonder internet? Ga je verven? Goede verf en afplaktape gebruiken en niet teveel verdunnen rond de FTU? Voor behang of iets anders, gewoon inplannen dat er iemand komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Voorlopig zit ik sowieso nog wel een paar weken zonder internet aangezien ik nog druk aan het klussen ben.

Ben nu spachtelputz aan het afsteken van de muur en daarna moet de muur worden gestuurt. Vandaar dat ik de FTU van de muur los wil halen. Er omheen werken gaat ook niet omdat deze in de hoek zit waarbij de verwarming aan de andere muur zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:58

BCC

Tja, wat wil je nou horen? De schilder had hem hier ook van de muur getrokken en prompt was de vezel door.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Mocht je 'm toch van de muur willen halen. Hier heb je de instructies voor een monteur: https://assets.attema.com...AU-FTU%2029100%20V1.0.pdf dan weet je wat je wel en niet moet doen ;)

Eerst de kap los, dan los schroeven dus. En niet dus niet 'van de muur trekken'.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-04 22:15
En er zit toch ook een zegel op, die je moet verbreken. Bij mij is één schroef een beetje los. Dacht het kapje eraf en even vastzetten. Toch maar laten zitten, vanwege de zegel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
True schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:30:

Bedankt hier kan ik mogelijk wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 19:22
Had hier hetzelfde.

Gelijk de FTU maar laten verplaatsen naar de meterkast, ben je dr voorlopig vanaf ;)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

Topicstarter
Squixx schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:44:
Had hier hetzelfde.

Gelijk de FTU maar laten verplaatsen naar de meterkast, ben je dr voorlopig vanaf ;)
Is ook nog een idee.

Ik moet dan even kijken of dat makkelijk te doen is.
Nadeel is dan dat ik zelf ook een gat moet maken om de kabel van het kastje naar de tv te brengen...

Maar dan heb ik er later inderdaad geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
ik222 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:49:
Als je hem los haalt zonder dat eerder gedaan te hebben is de kans 90% dat je de vezels breekt. Zelfs mensen die dit vaker doen breken nog regelmatig de vezels. Je hebt namelijk te maken met een stugge kabel met aan het uiteinde hele kwetsbare vezels.

Ga er dus vanuit dat je alsnog een monteur nodig hebt met bijbehorende factuur als je hier toch zelf aan begint.
Als je de inhoud in tact laat en alleen de twee schroeven los haalt waarmee het ding aan de muur bevestigd is moet je wel een spastische adhd'er met parkingson zijn om de vezel te breken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04 19:22
thijsco19 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 21:47:
[...]

Is ook nog een idee.

Ik moet dan even kijken of dat makkelijk te doen is.
Nadeel is dan dat ik zelf ook een gat moet maken om de kabel van het kastje naar de tv te brengen...

Maar dan heb ik er later inderdaad geen last meer van.
Als je toch al je muren gaat laten stucen, is wat extra (loze) lijdingen voor cat6 infrezen niet heel veel moeite

Heb je netjes een internetpunt in de meterkast met vertakkingen naar de rest van je huis..

android since G1.

Pagina: 1