wel/niet overstap van Fiberglas+canaldigitaal naar KPN glas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Hallo tweakers, net KPN aan de deur gehad of ik wil overstappen omdat ze het glasnetwerk hier hebben overgenomen.

Huidige situatie:
Abonnement bij Fiber met een 1000/1000 mbits/sec verbinding (dit haal ik ook daadwerkelijk bekabeld). Op wifi afhankelijk van het apparaat tot zo'n beetje de helft 300 a 500 mbits/sec up/down. Router is de Fritzbox 5490. Geen versterkers: bereik in huis prima, buiten op sommige punten valt het even weg.
Dit in combinatie met TV +opnemen +terugkijken van Canaldigitaal via kastje/apps.
Tevens betaal ik een UHD netflix pakket (direct bij netflix) en heb ik KPN 5G mobiel onbeperkt

kosten: internet + TV 60 euro
netflix UHD (direct bij netflix) 16 euro
aansluitrecht 11 eur (blijft ook bij kpn zo)
mobiel kpn onbeperkt 25 euro (bij ouders op adres ingeschreven)

Wat doe ik? Uploaden/downloaden/streamen/PS5 gaming/internetten/beetje TV kijken
De vrouw: downloaden/streamen/tv kijken/internetten

Nadeel huidige abo: canaldigitaal beeld is erg flets en niet super scherp op mijn OLED 4K C7 LG scherm.
Voordel huidige abo: alles werkt naar behoren, bijna nooit storingen, gaming gaat ook super goed. Ben zelf geen fervent TV kijker liever films/series/bluray/eigen content etc.

KPN kan voor mij het volgende doen:
kosten omlaag drukken door korting op netflix en mobiel te geven en op het huidige abonnement, het verschil komt netto op zo'n 10 a 15 euro uit per maand, de eerste 6 maanden ook nog es extra korting
Daarvoor krijg ik tv hd/uhd en pluspakket. Internet van 200 mbits up/down (lager dus) maar mogelijkheid om naar 1000 mbits te gaan voor iets hogere kosten, valt het bijna op dezelfde kosten als ik nu heb.

Wifi versterkers erbij icm experiabox V12.

Hoe is jullie ervaring bij kpn glas en met de experiabox en wifi punten en kwaliteit van TV beeld?

Is het voor mij de moeite over te stappen?

[ Voor 3% gewijzigd door timmey83 op 25-05-2022 20:24 ]