Vraagje inzake SSL certificaat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackey6879
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06-2022
Goedendag,

Mijn domeinnaam staat bij Versio. Een extern bedrijf heeft nu een website voor mij gemaakt en die draait op hun server. De website draait nu enkele dagen maar we krijgen deze fout:

Moet ik nu een SSL certificaat regelen of moet het bedrijf (v******.com) waar de server draait dit instellen?

[ Voor 27% gewijzigd door mackey6879 op 26-05-2022 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvd
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19:34
De plek waar de site gehost wordt is het makkelijkst de gene die de SSL kan regelen. Afhankelijk van het soort SSL dat je wilt of nodig hebt.

Maar waarom regelt het bedrijf dat de website gemaakt heeft dat niet…? Dat is toch wel standaard tegenwoordig en ook benodigd in de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackey6879
Hoi Sjoerd,

Het hosting platform bij Versio is cPanel, vanuit daar worden gratis SSL certificaten aangemaakt. Echter gebeurd dit alleen voor de domeinen op het gedeelde IP (shared hosting) van het betreffende domein.
Dus voor mail.domeinnaam.nl wordt bijvoorbeeld netjes een SSL certificaat aangemaakt, maar voor www.domeinnaam.nl niet omdat dit record verwezen staat naar het IP van server.vdsdomain.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16:37
Dat hangt er even vanaf hoe de 'forward' van domeinnaam.nl naar de server geregeld is.

Als je van domeinnaam.nl het A record naar het IP adres van de shared-omgeving bij VDS zou dit gewoon goed opgepakt moeten worden zonder errors, zodra je maar rechtstreeks op de goede website met het juiste certificaat terecht komt.

Als de 'forward' naar die shared-omgeving bij VDS geregeld is via cPanel zou je het certificaat van VDS daar ook moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

mackey6879 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:19:
Goedendag,

Mijn domeinnaam staat bij Versio. Een extern bedrijf heeft nu een website voor mij gemaakt en die draait op hun server. De website draait nu enkele dagen maar we krijgen deze fout:

Moet ik nu een SSL certificaat regelen of moet het bedrijf (v******.com) waar de server draait dit instellen?
Welke fout krijg je? Je mist een essentieel deel van je bericht.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mackey6879
-

[ Voor 118% gewijzigd door mackey6879 op 27-05-2022 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:26
De mail gaat naar "185.56.146.9" en die geeft een geldig certificaat. Deze server draait inderdaad WHM/cpanel!

De www gaat naar "109.237.212.97" en die geeft een ongeldig certificaat (namelijk het certificaat voor server.vdsdomain.com). Deze server draait Plesk. Ook Plesk kan automatisch letsencrypt certificaten maken, maar dat moet dan wel op die server ingeregeld worden.

Het certificaat van de cpanel is ongeldig voor www, dus ik gok dat je plesk moet (laten) inregelen om certificaten aan te maken.
Pagina: 1