Foto's
Geen foto's (nieuwbouw), wel een schets met oriëntatie:fill(white):strip_exif()/f/image/4DcIvkxErZrYZIAN7BxuDteR.png?f=user_large)
Het schuin dak is trouwens opgebouwd met genagelde leien.
Beschikbare (dak)ruimte
De leveranciers hebben afmetingen gekregen, dus dat is eerder hun zaak.Schaduw
Er is geen schaduw door bomen of dergelijke, het plat dak ligt ongeveer op +6m, de nok van het tipdak op ongeveer +10m.Jaarverbruik
Nieuwbouw en dus geen zinnig woord over te zeggen, wel nuttig om te weten is dat we een warmtepomp hebben met driefase aansluiting. (Nibe S1255-PC)Huidige elektriciteitsaansluiting
Driefase, 32ABudget en doel
Budget is een moeilijke, we willen geen rommel en een goede prijskwaliteit verhouding.Het doel is om behoorlijk wat uit te sparen op de elektriciteitsfactuur en rekening te houden met een batterij in de toekomst.
Met dat laatste in het achterhoofd al een bijvraag: kan ik de SMA's uit onderstaande offertes vervangen door een SMA tripower SMart energy? En die voorlopig zijn dieng laten doen zonder batterij?
Wie gaat het project uitvoeren
Een opdrachtnemer.Bijhouden van data
Die houd ik even in beraad, ben zelf IT'er en alles met een API is ok om uit te lezen.Reeds verkregen offertes
/f/image/UPRRG4ryli1VyzAwG9KLQz0f.png?f=fotoalbum_large)
Extra info:
- Alle opdrachtnemers hebben voor oriëntatie op het plak dak zonnepanelen langs twee zijden genomen (Oost/West config) enkel leverancier c wenste met een zelfbouw schans te werken. en leverancier e adviseert om op het plat dak de panelen naar onderen (meer esten) te oriënren en niet naar het noorden
- Als opdrachtnemers dat wensten mochten ze een prijs voor batterij meegeven, die staan dus ook bij sommige leveranciers bij.
- Aan de €/WP verhouding, valt de eerste offerte van leverancier meteen op, iemand ervaring met Axitec? Moet ik me hier ergens voor behoeden?
Regio
België, ergens rond de kanten van Mol.[ Voor 8% gewijzigd door Ben_Beton op 25-05-2022 18:57 ]