Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jayro
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-06-2022
Hi all,

Mijn ouders zijn op zoek naar een nieuwe televisie. Ze hebben momenteel een 43 inch LCD van zo'n 10 jaar oud en kijken op >4 meter afstand. Ze kijken graag TV, YouTube, series en films. Je kunt je waarschijnlijk wel voorstellen dat ze graag een nieuwe TV willen. De vraag is nu alleen, wat is een goede koop?

Ze zoeken een 65 inch tv en willen hier 900 - 1300 € aan uitgeven. Er zal vooral TV en Netflix op gekeken worden, er wordt niet op gegamed. Als het iets duurder wordt maar veel scheelt in de kwaliteit hoor ik het ook graag.

Zelf heb ik een LG OLED C9 en alhoewel de beeldkwaliteit écht top is, vind ik de reflectie veel te aanwezig. Voor mijn ouders probeer ik dit dus te voorkomen. Ik dacht te begrijpen dat de nieuwe LG OLED serie een hogere helderheid heeft en daarom minder zou reflecteren, maar de nieuwe serie ligt wel buiten het budget.

Qua budget valt de NanoCell van LG goed, maar toen ik er zojuist naar zocht las ik dat de kwaliteit best tegenvalt. Wat zijn jullie ervaringen? En met QNED?

Ik neig naar LG, omdat ik hier zelf (afgezien van de reflectie) goede ervaringen mee heb, maar hebben jullie eventueel nog andere merken die in deze pricerange beter presteren? Ik ben dus op zoek naar best value for the money, waar ik rekening houdt met het stretchen van het budget als dat veel scheelt in wat je ervoor krijgt. Andersom geldt het ook, als er een prima alternatief is voor minder hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Jayro op 25-05-2022 13:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-10 14:28
Een 65 inch voor rond de 1300 euro is niet onmogelijk - het is wat ik (na een cashback) voor kijn 65C1 heb betaald.

In het OLED Televisies aanbiedingen- & kortingscodetopic topic kan je in de gaten houden wat de echte prijzen zijn van de OLED TVs. Houd er rekening mee dat de C2 net uit is en daarom nog een stuk duurder is. Rond Black Friday lijken de beste aanbiedingen te gelden leert mijn ervaring met het kopen van 3 LG OLEDs.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:38

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
LG is niet de kampioen op LCD-gebied. Punt. Dat betekent dus dat als je LG wilt en je OLED gaat vermijden, dan is beeldkwaliteit minder belangrijk. De Nanocell-televisies van LG zijn prima voor bijvoorbeeld een presentatiescherm in een vergaderzaal op kantoor: Veel schermoppervlak voor weinig geld, de voordelen van OLED spelen weinig, de kijkhoeken van IPS zijn een voordeel.

De QNED-reeks is wel eens stuk beter dan de Nanocell-reeks, maar onder de streep blijft het onvergelijkbaar met OLED. In grote schermmaten is OLED evenwel erg duur (dat geldt dus niet voor 65") en dan zou je QNED kunnen overwegen als je in budget beperkt bent.

Verstrooiing van licht gaat ten koste van de scherpte die je waarneemt. Je kunt daarom stellen dat de kwestie je stelt niet echt oplosbaar is: De spiegelende eigenschappen van de C1 zijn een ingrediënt om de hoge beeldkwaliteit die het apparaat levert te realiseren.

De A1 heeft overigens een minder gladde toplaag, maar reflecteert wel meer licht dan de antireflectielaag van de C1. Wellicht kun je ergens gaan kijken om vast te stellen of die beter bevalt.