Nieuwe videokaart gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:44
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuwe videokaart die ik kan gebruiken met Adobe Premiere om HD materiaal te bewerken en 3 monitoren op aan te sluiten

Wat is je budget?
Budget is rond de 250 euro. Ik ga er vanuit dat het een 2e hands kaart gaat worden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Adobe geeft aan een AMD chipset.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het moederbord is een ASUS P8Z77-V LE en het slot zou een PCI 3.0 kunnen zijn al moet ik nog controleren of mijn CPU minimaal 3th is. Er worden 3 monitoren op aangesloten nl de Iiiyama B2403WS, LG 34WN700 en de LG WN 80C

Ik heb gelezen dat 6Gb geheugen op de kaart een advies is van Adobe maar heb ook gelezen dat ik moet kijken naar het aantal Hz wat ondersteund wordt en de HDMI en DP versies.

Dank voor de reactie en hulp

Alle reacties

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-01 14:40
Voor Premiere wil je een Nvidia kaart. Voor HD videobewerking is een dure GPU niet nodig. De CPU en zelfs de RAM zijn limiterend. Het gaat in dit geval puur om die 3 monitoren aan te sturen.

Je kunt bijvoorbeeld de pricewatch: PNY NVIDIA Quadro P400 V2 (VCQP400V2-PB) nemen.

Voor iets meer VRAM is de pricewatch: MSI Geforce GTX 1650 D6 Ventus XS OC ook nog acceptabel. Het verschil ga je denk ik niet merken.

[ Voor 23% gewijzigd door Djarune op 25-05-2022 22:48 ]