Wat zijn mijn rechten als de aannemer langer nodig heeft dan

Pagina: 1
Acties:
  • 1.238 views

Vraag

• Plazza
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-04-2025
..

[ Voor 99% gewijzigd door Plazza op 25-05-2022 13:03 ]

Alle reacties

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01 09:27
Ik zou er zeker over in gesprek gaan, je bent akkoord gegaan met de voorwaarden dat uren op nacalculatie worden gedaan. In principe heb je geen rechten hierdoor, maar ik zou bij een overschrijding van 10% toch zeker wel aan de bel trekken.

Wij hebben er bewust voor gekozen om een projectbasis prijs af te spreken, zijn ze langer bezig dan geraamd is dit niet mijn probleem. Inmiddels hebben ze al meer uren gebruikt dan geraamd dus is het voor mij voordelig.
Echter na 2 maanden is de badkamer nog niet volledig klaar. Daar er nog een aantal onderdelen niet binnen zijn. Had ik dit overigens van te voren geweten had ik ze niet laten starten. De glazen douchewand ontbreekt bijvoorbeeld, redelijk essentieel om ongestoord te kunnen douchen. Nu is het vooral dweilen na het douchen

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hoe groot is de badkamer en worden er ook leidingen/afvoeren verlegd? 6.5K vind ik wel bijzonder weinig. Ik heb een kleine tweede badkamer, met alleen een douche en een toilet en dat kost me in deze markt een kleine 12K. En dan worden er geen leidingen verlegd, maar wel van vloer tot plafond alles vervangen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Morenoo91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:22

Morenoo91

Flexible Mexican

In de offerte stond dat die 7 dagen nodig had om mijn hele badkamer en wc helemaal te verbouwen en de schimmel in de keuken te verwijderen
Mijn badkamer en WC wordt verbouwd as we speak, en de totale duur is 3 weken. Hoe kan dit in 7 dagen worden gedaan?
Onze tegelzetters waren al een week bezig!

Ik vindt het een vaag verhaal

Hoe kom je aan deze aannemer? Iemand met goede referenties of heb je gekozen voor de goedkoopste?
Montage van de badkamer en WC was voor mij al 10.000 euro maar dan is het wel goed gedaan,

Het lijkt bijna alsof hij deze optie heeft opgenomen in de overeenkomst omdat hij (en iedereen die onderzoek werk verricht) weet dat het nooit in 7 dagen af komt

[ Voor 34% gewijzigd door Morenoo91 op 25-05-2022 10:36 . Reden: grammatica ]

PSN: MGFlexican.

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-01 09:27
Morenoo91 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:33:
[...]

Mijn badkamer en WC word verbouwd as we speak, en de totale duur is 3 weken. Hoe kan dit in 7 dagen worden gedaan?

Bij ons gingen ze ook uit van 3 weken inderdaad. en ook wat je aangeeft de tegelzetter is bij ons 5 dagen bezig geweest, dit is exclusief het laten drogen van de vloer. Maar dit viel goed met het weekend.

Zou het ook knap vinden 7 dagen voor een hele badkamer. En zo groot is de onze niet

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:33
Heb je een werkplanning gezien waarin de 7 dagen uitgestippeld staan van hoe het werk zou verlopen (over welke dagen etc)?

• Plazza
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 04-04-2025
Morenoo91 schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:33:
[...]

Mijn badkamer en WC word verbouwd as we speak, en de totale duur is 3 weken. Hoe kan dit in 7 dagen worden gedaan?

Hoe kom je aan deze aannemer? Iemand met goede referenties of heb je gekozen voor de goedkoopste?
Montage van de badkamer en WC was voor mij al 10.000 euro maar dan is het wel goed gedaan,

Het lijkt bijna alsof hij deze optie heeft opgenomen in de overeenkomst omdat hij (en iedereen die onderzoek werk verricht) weet dat het nooit in 7 dagen af komt
Badkamer is erg klein. 20m2 wand en 5.4m2 vloer. Verder ben ik geen expert in hoelang het duurt om badkamers te doen. Dit is wat er aan mij werd doorgegeven.

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Plazza schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Badkamer is erg klein. 20m2 wand en 5.4m2 vloer. Verder ben ik geen expert in hoelang het duurt om badkamers te doen. Dit is wat er aan mij werd doorgegeven.
Ik denk dat de houten wand, slopen en afvoeren van je badkamer al minimaal 3 dagen is. Om dan in 4 dagen alles voor te bereiden na sloop en de badkamer gekit en wel af te leveren is nagenoeg onmogelijk. Ik vrees dat je met een lokkertje er in getuind bent en een voor de aannemer voordelige overeenkomst hebt gesloten.

Probeer voor het vervolg concrete afspraken te maken over duur en kosten, maar ik denk dat het primair pappen en nathouden gaat worden tot hij klaar is.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
@Plazza Jammer dat je de ts hebt leeggehaald. Als de situatie is opgelost dan horen we het graag en anders kan de TS altijd nog in members only tags worden gezet om het meer privé te houden.

Gezien de TS leeg is, doe ik het topic op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.