Omron Weegschaal data naar US/CAN

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:26
Mijn vraag
Ik wil graag mijn Omron Vita weegschaal blijven gebruiken maar wordt nu in iOS gedwongen over te stappen naar een nieuwe app /Omron connect. Daarvoor moet ik eerst instemmen met datamigratie buiten Europa, en ook dat mijn gezondheidsdata door Omron aan de hoogste bieder verkocht kan worden. Dat heeft niet mijn voorkeur. Echter dan kan ik de app niet meer gebruiken en is de weegschaal waardeloos geworden.
Iemand suggereerde de oude app installeren maar die blijft vragen om de upgrade naar de nieuwe. Zelfs als je “niet nu” aanklikt komt ie in een loop.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Iphone iOS nieuwste versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Oude app die in app store staat installeren

Ook de instructies bekeken maar geeft geen duidelijkheid waar de data blijft. https://www.omron-healthc...%20Omron%20CONNECT_NL.pdf

Vraag: is er een site waar ik oude versies van iOS apps kan downloaden en dan handmatig installeren?Als ik dan de een na laatste versie neem die niet verplicht gaat upgraden is het probleem voorlopig (tot iOS upgrade?) opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door mv_ak op 25-05-2022 09:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Welkom bij de wondere wereld van cloud services. Als de app niet meer ondersteund wordt dan heb je weinig keuze.

Wel is het een interessante casus omdat de terms & conditions van een “verplichte service” om je product te laten werken nu eenzijdig verandert. De vraag is of dat toestaat de koop te ontbinden.

Werkt de app met bluetooth?
Heeft de app per se een verbinding online nodig of kun je het ook alleen offline gebruiken?
Optie om een android device op te kop te tikken en een oude versie van de app als apk te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Dacht ik ook aan, koop ontbinden en een smart weegschaal vinden zonder cloud account data. De app werkt in het geheel niet meer, ik neem aan ook zo bij Android. Men zegt namelijk eerst de data naar de cloud te moeten sturen en daarna wordt ie ook lokaal opgeslagen. Andere verandering is dat data gegevens (%vet etc) nu in de app zichtbaar waren en ook naar Appple Health geexporteerd werden, maar nu achter een paywall komen. Niet volgens afspraak dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Dus waarom doe je dat dan niet?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
SeatRider schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:58:
Dus waarom doe je dat dan niet?
Omdat ik eerst wil proberen met de oude app het op te lossen. Tevens 2e apparaat van Omron (bloeddrukmeter) zelfde app en die werkt dus ook niet meer dan…

Het enige wat de app hoeft te doen is de data doorzetten naar Apple Health.

[ Voor 11% gewijzigd door mv_ak op 25-05-2022 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
En als ik de koop van beide apparaten wil ontbinden hoe doe ik dat dan? AmazonNL en Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:10

SeatRider

Hips don't lie

Beide benaderen en aangeven dat het apparaat niet meer doet wat het beloofde, ze in staat stellen met een oplossing te komen, en als dat niet lukt aangeven dat je de koop wilt ontbinden omdat het apparaat non-conform is (geworden).

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Nog iets, Omron zegt heel lief: liever niet in de cloud? Maar vervolgens in de details dat de data wel online opgeslagen wordt en tegelijk opnieuw instemmen met verkoop gezondheidsdata aan de hoogste US/CAN bieder!! Pffft lijkt wel misleiding. https://www.omron-healthc...%20Omron%20CONNECT_NL.pdf

Je gebruikt liever niet de cloud?
We hebben het makkelijker voor je gemaakt om je meetwaarden over te zetten. Lees deze korte handleiding of download de app om te beginnen.

[ Voor 7% gewijzigd door mv_ak op 25-05-2022 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-10 23:56

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Los van de vraag naar ontbinding van de koop: toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens moet je kunnen weigeren. Anders is het geen toestemming maar dwang. Daarbij komt dat het gaat om bijzondere persoonsgegevens. Ik zie een interessante avg-klacht bij de FG van Omron :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Thijsmans schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 09:19:
Los van de vraag naar ontbinding van de koop: toestemming voor de verwerking van persoonsgegevens moet je kunnen weigeren. Anders is het geen toestemming maar dwang. Daarbij komt dat het gaat om bijzondere persoonsgegevens. Ik zie een interessante avg-klacht bij de FG van Omron :)
Ja daar moet ik zijn dus? Heb nu een case aangemaakt voor ontbinding bij bol.com (excuus dacht coolblue maar was bol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
Oh ik ga de volgend oplossing uitproberen:

De originele app Omron Connect update release notes. Versie 6.10.0 werkt nog op iOS 9 en 10. Vanaf 6.11.0 alleen vanaf iOS 11. Nu kijken of ik nog een pré iOS 11 iPad/itouch heb en dan via die installeren. Dan moet ie teruggrijpen naar de oude app. Hoop ik.
Pagina: 1