Windows 11 - Niet functionele taakbalk na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-07 08:37
Beste,

Onlangs heb ik op de Microsoft Feedback Hub een topic geplaatst m.b.t. een probleem dat ik ondervind. Tot op heden heb ik daar echter geen enige vorm van feedback op gehad van gelijkgestemden.

Nu post ik dit hier in de hoop dat ik hier wel gelijkgestemden kan krijgen.

Het probleem is als volgt:
Telkens wanneer ik mijn pc herstart (wat zelden gebeurt, misschien 1 keer per maand, vanwege dit probleem), verlies ik de functionaliteit van mijn Windows-taakbalk en gerelateerde snelkoppelingen. Wanneer ik mijn pc opnieuw opstart, is leeg, alleen de kleine pijl omhoog wordt aan de rechterkant weergegeven.

Hoewel de taakbalk een glitch heeft, is alle gerelateerde functionaliteit dat ook. Bijvoorbeeld; wanneer je op de Windows-toets drukt, wordt het startmenu NIET geopend. Ik kan ook niet op de taakbalk klikken om een contextmenu te openen, er gebeurt gewoon niets. Ik kan weliswaar op de kleine pijl omhoog aan de rechterkant klikken, maar dat is niet erg handig.

Wanneer ik op WIN + R -> Taskmgr open om Windows Verkenner opnieuw op te starten, wordt dit niet opgelost. Er is een kleine flits van zwart, en we zijn terug bij af, niets verbeterd.

Wat het probleem voor de huidige sessie "repareert", is om de automatische tijdaanpassing uit te schakelen en de datum en tijd te overschrijven naar een of meer dagen in de toekomst en vervolgens Windows Verkenner opnieuw te starten.

Maar dit probleem zal zich opnieuw voordoen bij de volgende keer opstarten, met of zonder synchronisatie datetime.

Zijn er hier toevallig mensen die ook dit probleem hebben ervaren of zelfs eventueel een permanente oplossing hebben voor dit probleem?

MSDN: https://aka.ms/AAgxrtj

Mvgr,
Lars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
Ik heb op mijn HP laptop exact hetzelfde. De oplossing is om helemaal niets te doen en 2 tot 3 minuten te wachten. Daarna start de desktop alsnog door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Batch schreef op zondag 5 juni 2022 @ 19:36:
Ik heb op mijn HP laptop exact hetzelfde. De oplossing is om helemaal niets te doen en 2 tot 3 minuten te wachten. Daarna start de desktop alsnog door.
Hier idem op een Lenovo laptop. Alleen bij mij lost het herstarten van de verkenner het probleem meestal wel op. Duurt dan wel 30-60 seconden nog, maar goed.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
Hmm, ik zal eens proberen de volgende keer dat ik 'm herstart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:23
Windows 11 al gecheckt op corrupte bestanden?,(sfc/scannow)
Windows up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heel soms ook, even afmelden, aanmelden en klaar.

Lijkt dus wel een grotere bug te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
freaky35 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:55:
Windows 11 al gecheckt op corrupte bestanden?,(sfc/scannow)
Windows up to date?
Ja alles up to date, ja, heb al een scannow gedaan, incl. ophalen van nieuwe images (zoals het in 1 van de blogs werd verteld).

Ik zal de komende keer een geduldig wachten en kijken of het probleem zichzelf oplost, ben alleen op t moment niet heel happig om mijn PC opnieuw op te starten (aangezien dat ook met een schroevendraaier moet omdat de frontpanel niet werkt) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:15
Ik heb exact hetzelfde probleem.

Heb je al een oplossing gevonden?
Ik dacht zelf dat het met een update te maken had.

Na herstellen naar een herstelpunt werkt windows 11 als vanouds.

Nu weer herstart, en de taakbalk is weer leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
Nee, nog niet gevonden. Heb een keer 5 minuten gewacht op de taakbalk, maar hij kwam niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Maak eens een nieuwe (lokale) gebruiker aan. B.v. testUser1
Log daarmee in en doe ook een reboot / schakel de pc uit en weer aan en log dan ook weer in met het test account. Dan kun je zien of er verschil tussen jouw reguliere en het test account.

Zou kunnen zijn dat er in het gebuikers profiel iets "niet goed zit" dan wel de fout uit besturingssysteem komt.
Dat zou je zo duidelijk kunnen krijgen.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
eheijnen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:10:
Maak eens een nieuwe (lokale) gebruiker aan. B.v. testUser1
Log daarmee in en doe ook een reboot / schakel de pc uit en weer aan en log dan ook weer in met het test account. Dan kun je zien of er verschil tussen jouw reguliere en het test account.

Zou kunnen zijn dat er in het gebuikers profiel iets "niet goed zit" dan wel de fout uit besturingssysteem komt.
Dat zou je zo duidelijk kunnen krijgen.
Zal het vanavond proberen, kom er dan bij je op terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
Ik weet iets meer, maar nogsteeds niet genoeg voor een perma fix.

Ik heb een aantal stappen geprobeerd.

Allereerst, opnieuw opstarten, met als gevolg dat de windows taskbar praktisch leeg is, met uitzondering van het 'up' icoon van de system bar (die overigens enigzins functioneel is).

Vervolgens heb ik geprobeerd om met de rechter muisknop op het bureaublad te klikken om vervolgens display settings of personalize te kiezen. Daarbij is in beide gevallen hetzelfde dialog als resultaat te zien.

Vervolgens heb ik op aanraden van eheijnen geprobeerd om te kijken wat er gebeurt als ik een nieuwe user aanmaak. Hierbij is het resultaat dat ik geprobeerd heb geduldig te zijn. Ik heb een nieuwe user aangemaakt en vervolgens geprobeerd in te loggen, hierbij heb ik 15 a 30 minuten gewacht zodat windows tijd had om het account te configureren (standaard spul met 'zet je pc niet uit, we zijn voor je bezig' oid.).

Vervolgens van account gewisseld middels ctrl alt delete, waarbij plots wel de taakbalk aanwezig was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6cHA8DUgdzF45YxIiwmfWzZwNGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CVcpUuEmZyeQvALQWwRrUL4N.png?f=fotoalbum_large

Bij het maken van bovenstaande screenshots is het wss handig om ook te weten dat het uitvoeren van windows shift S voor het starten van de windows snapshot, NIET werkte. Hiervoor is blijkbaar een functionele explorer benodigd. Ik moest via Windows Run mspaint starten, en daar kon ik vervolgens screenshots in bewerken (screenshot toets werkt wel mooi).

Vervolgens heb ik een aantal zaken geprobeerd, restarten van de explorer.exe middels taskmgr werkt in principe niet. In principe want een 'restart' lijkt iets anders te zijn dan mijn huidige 'workaround'.

De workaround is voor mij als ontwikkelaar handiger aangezien bekendheid met commandline ipv omslachtig de datum van PC te moeten aanpassen en risico lopen bij 2FA applicaties.

Ik merkte, middels tasklist dat ik een aantal instanties van explorer.exe aan het draaien had. Deze heb ik allemaal gekilled middels het taskkill /f /im explorer.exe commando en vervolgens de explorer.exe herstarten. Dit ging 5x achter elkaar foutloos na een verse restart, echter bij het proberen te automatiseren van deze actie middels een .bat-bestand i.c.m. met windows task scheduler was de foutloze herstart alweer einde verhaal. Plotseling werktte de voorziene workaround niet meer.

Ook als ik nu handmatig na een herstart (na het disablen van de task) dezelfe commando's uitvoer, krijg ik niet langer hetzelfde resultaat.

Mijn huidige workaround is nu:
- Open taskmgr
- Zoek Windows Explorer
- Rechtermuisknop process en klik End Task

SLUIT NIET JE TASKMGR AF, WANT HET KILLEN BEINDIGD ALLE INTERACTIEVE MEUK

- Vanuit het openstaande taskmgr scherm, start een nieuwe task
- Vul in: explorer

LET OP: DIT MOET 'explorer' zijn, explorer.exe of een andere variant werkt NIET.

- Druk op enter, en explorer herlaad.
- Euuuj, ik heb een normale taakbalk

Maar goed.. leuke workaround, maar echt niets waard dus, en zo onbetrouwbaar als een scheefzittende scheet

-----------------------------------------
EDIT: Damn, ik had niet moeten haten, dit werkt nu ook niet meer :(
EDIT2: Maar mijn .bat bestand wel weer (yay?)

.bat bestand content:
code:
1
2
taskkill /f /im explorer.exe
explorer.exe

[ Voor 3% gewijzigd door Lt.Kraken op 27-06-2022 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Het killen en herstarten van de Explorer lijkt ook geen oplossing te zijn.
Het speelt ook bij een nieuw account.

Je kunt eens nagaan:
- Sinds wanneer dit is begonnen.
- Of er toen er toen iets is geinstalleerd.
- Heb je eventueel een taskbar tweaker draaien zoals opensell / startisback / 7tweaker of een andere.
- De System Eventlog nakijken of daar errors in voorkomen.
- Eens kijken met een harddisk checker of je schijf Smart errors heeft
- Een
code:
1
chkdsk c: /f
draaien. Het kan zijn dat er bestanden corrupt zijn geraakt. Mocht dat zo zijn is de vraag hoe dat is gekomen.

Als je dat niet kunt achterhalen zou ik zeggen een goede backup maken en er een schone installatie opzetten.
Mocht je een aparte harddisk hebben kun je daar eens een nieuwe install op zetten en vooraf kijken hoe dat gaat.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
Sinds wanneer dit is begonnen & Of er toen er toen iets is geinstalleerd.
Onduidelijk, ik zette mijn PC 's avonds niet uit dus en in de tussentijd is er meerdere software. Onmogelijk te achterhalen dus.

Heb je eventueel een taskbar tweaker draaien zoals opensell / startisback / 7tweaker of een andere.
Doe ik niet aan

De System Eventlog nakijken of daar errors in voorkomen.
Al vaker bekeken, komt niets in voor

Een [code]chkdsk c: /f[/code] draaien. Het kan zijn dat er bestanden corrupt zijn geraakt. Mocht dat zo zijn is de vraag hoe dat is gekomen.
Al vaker uitgevoerd, niets gevonden.

Eens kijken met een harddisk checker of je schijf Smart errors heeft
Kan beter, maar niets raars
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CnjiGmMfmV2jz6YxPIx0u4A56_k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Zg86VuDl3pDVo6f5eqW3JcZz.png?f=user_large

En ja.. dan kom ik al uit bij de clean install, het ding dat ik probeerde te voorkomen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Lt.Kraken op 27-06-2022 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Naar mijn idee is er iets corrupt geraakt bij/door een update.

Maak een goede back-up. En zet er een volledig schone install op.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lt.Kraken schreef op maandag 27 juni 2022 @ 20:46:
...
Ik merkte, middels tasklist dat ik een aantal instanties van explorer.exe aan het draaien had...
Heb je ook een reden ontdekt, waarom er meerdere instances van windows explorer draaien?

Normaal gesproken draait er maar één instance. Als er spontaan meerdere instances draaien zou ik toch eens op malware gaan scannen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
Brahiewahiewa schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:42:
[...]

Heb je ook een reden ontdekt, waarom er meerdere instances van windows explorer draaien?

Normaal gesproken draait er maar één instance. Als er spontaan meerdere instances draaien zou ik toch eens op malware gaan scannen
Geen reden ontdekt, ook geen malware, en heb een betaalde editie van Bitdefender Total Security... nu wil ik niet perse zeggen dat dat de beste is en dat er niets langs glipt, maar over het algemeen staat BD goed aangeschreven.

Overigens kom ik ook niet echt op vage websites ofzo waarbij dat soort spul speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Lt.Kraken schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 22:51:
[...]

Geen reden ontdekt, ook geen malware, en heb een betaalde editie van Bitdefender Total Security... nu wil ik niet perse zeggen dat dat de beste is en dat er niets langs glipt, maar over het algemeen staat BD goed aangeschreven.

Overigens kom ik ook niet echt op vage websites ofzo waarbij dat soort spul speelt.
Mijn punt is een beetje dat je nu aan het dweilen bent, met de kraan open

Er is kennelijk een - naar jouw idee legitieme - reden waarom er meerdere instances van explorer opstarten. En nu ga jij proberen die instances weer te killen.
Mijn insteek zou zijn om te onderzoeken waarom al die instances opstarten. Ga eens met sysinternals' autoruns kijken naar wat er allemaal opstart en probeer te achterhalen waarom ze opstarten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb je de widgetknop aanstaan naast je startmenu? Probeer die eens uit te zetten.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
BillSpaarbank schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 11:19:
Heb je de widgetknop aanstaan naast je startmenu? Probeer die eens uit te zetten.
Nee, staat uit vanaf t begin.

[ Voor 48% gewijzigd door Lt.Kraken op 29-06-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:15
@Lt.Kraken

zelf heb ik ook vorige week weekend een update gehad waarna de laptop (Lenovo 5 pro) alleen nog maar opstartte met een zwart scherm. (ik link de update eraan omdat bij het afsluiten een avond ervoor een update geïnstalleerd werd)
Na het verwijderen van de update had ik het probleem zoals jij omschrijft waarbij de taakbalk weg is.

Nu lijkt hij prima te werken maar diverse programma's starten niet meer op.
En hij is vaak extreem traag.

Gamen lukt raar genoeg dan weer wel met de normale prestaties.

Ik ben hem as we speak aan het backuppen en ga morgen windows schoon installeren.
Na een week zoeken en dingen proberen ben ik er helemaal klaar mee.

Wat mij opvalt in jouw verhaal is dat je ook Bitdefender hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door FRANQ op 30-06-2022 08:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lt.Kraken
Ik heb gisteren mijn PC opnieuw geinstalleerd. Hierbij heb ik bij de reset optie van windows aangegeven dat er een clean disk uitgevoerd moest worden. Binnen 10 minuten na opstarten (dus initiele configuratie) had ik hetzelfde probleem weer. Ik was spul aan het configureren en plots was mijn taakbalk weg en had ik weer 2 explorer sessies.

Daarna heb ik nogmaals een reset incl. clean disk uitgevoerd. Tot nu toe heb ik enkel een offline account aangemaakt, dark theme aangezet en spul begonnen met installeren via winget.

Ik weet dus nog niet wanneer het probleem op komt dagen, ik had de eerste keer ook een offline account aangemaakt maar vervolgens ook direct bij de widgets panel ingelogd op mijn hotmail account, dit laatste heb ik nu nog niet gedaan.

Inmiddels heeft de PC een avond lang aangestaan en is de taakbalk nog zichtbaar na diverse keren herstarten (want windows update). Vanavond ga ik proberen mijn hotmail account weer toe te voegen aan Windows, om 1 of andere reden vermoed ik dat dat het probleem is, maar heb daar geen bewijs of logische redenering voor.

Overigens had ik na de clean install 0 explorer sessies, wat ik ook wel bijzonder vond. Ik ga vanavond weer verder zoeken en anders maak ik er weekend werk van.

[ Voor 7% gewijzigd door Lt.Kraken op 30-06-2022 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
Zoals aangegeven ging het gisteravond de eerste keer fout. Bij de eerste reset had ik aangegeven een clean disk e.d. uit te willen voeren. Echter, nadat de installatie afgerond was en ik bezig was met het configureren van windows, had ik binnen 10 minuten hetzelfde probleem.

Vervolgens heb ik direct nog een nieuwe reset uitgevoerd, op exact dezelfde manier. Alleen heb ik bij deze laatste poging geprobeerd iets meer stapsgewijs te werk te gaan zodat het gemakkelijker te bepalen wanneer het probleem zich voor doet.

Vanacht heeft de PC constant aangestaan en de taakbalk was na het draaien van de diverse updates nogsteeds aanwezig. Vanavond kwam ik terug van werk en ben ik bezig geweest met het afronden van de diverse installaties via winget. De PC een aantal keer opgestart en nogsteeds werkte de explorer (taakbalk) naar behoren.

Vervolgens heb ik van mijn Offline account een online account gemaakt door in te loggen op mijn hotmail, ondanks dat de stroom is uitgevallen i.v.m. het weer, heb ik ook nu nog geen problemen met de taakbalk.

Winget heeft vooralsnog enkel trial versies geinstalleerd dus moet die nog even upgraden en dan zien we verder, maar so far so good :thumbsup: :fingerscrossed:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Er zijn hier meer mensen die daar last van hebben (gehad).

@Batch @nelizmastr @FRANQ @Lt.Kraken

Kunnen jullie eens aangeven met welke Win11 build de installatie is gedaan (dus niet nadat ie ge-update is).

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

eheijnen schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:56:

@nelizmastr

Kunnen jullie eens aangeven met welke Win11 build de installatie is gedaan (dus niet nadat ie ge-update is).
Helaas niet. Mijn meest recente reinstall is 1-1-2022. Was toen nog de eerste W11 build.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lt.Kraken
eheijnen schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:56:

@Batch @nelizmastr @FRANQ @Lt.Kraken

Nope, kan ik niet meer aangezien ik mijn PC noodgedwongen twee maal gereset heb. Zit momenteel op de 22000.778 build, en voor nu gaat t goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batch
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-07 09:43
Is er iemand die al een werkende oplossing heeft, want het is toch redelijk waardeloos om bij elke start van Windows drie minuten te moeten wachten voor de pictogrammen in de taakbalk verschijnen. Ik dacht eerst dat het met de WiFi adapter te maken had, omdat de WiFi verbinding soms helemaal niet tot stand komt. Als ik dan de WiFi adapter uitschakel en weer inschakel in Apparaatbeheer heb ik ineens internet. Maar geen idee of het taakbalkprobleem daarmee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
Helaas niet, mijn workaround is windows 2x opnieuw installeren met een complete cleandisk, maar dat is niet werkbaar, en zou het nu weer terugkomen, dan stap ik in zijn totaliteit van Windows 11 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:59

Lordy79

Vastberaden

Ik heb hetzelfde probleem in Windows 10... Met een Dell xps13 van een paar maanden oud.

Is een werklaptop en praktisch niets op geïnstalleerd want vooral voor remote desktop in gebruik.

Taakbalk werkt niet en oplossing is inderdaad een kopje koffie te gaan halen of een reboot. Afmelden en opnieuw aanmelden werkt niet.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eheijnen
  • Niet online
Ik heb nog een pagina met info over updates gevonden bij MS.
https://docs.microsoft.co...ed-issues-windows-11-21h2

Waarbij deze specifiek. Weliswaar gaat die over "safe mode" maar duid op gelijke problemen.
https://docs.microsoft.co...ndows-11-21h2#2816msgdesc

Verder heb ik eerder bij een W11 install binnen een VM het probleem gehad dat updates niet meer verwerkt werden (het update proces op dat punt vast bleef zitten). En er schijnbaar een tussen zat die zich niet liet installeren.

Aangezien de install nog nieuw was heb ik dat toen met een herinstallatie opgelost. Zelfde ISO zelfde VM config. Waarna de updates wel goed zijn binnen gekomen en verwerkt werden. Ik kan me herinneren dat ik bij W10 ook zoiets ben tegengekomen.

Mogelijk is het update proces niet geheel afgezekerd wat de controle op consistentie van de opgehaalde updates betreft. Anderzijds kan het zijn dat een update in een situatie beland waar deze blijft hangen.

Dat meer mensen dit hier hebben gemeld kan wijzen in de richting van een bug in een update. Maar zoals Larssy al schreef is met een herinstallatie wel opgelost te krijgen.

Wat ook een mogelijkheid kan zijn is om één voor één de updates de deinstalleren op basis van de laatste geinstalleerde terug, totdat het probleem zich mogelijk oplost.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p9CCRaFJKcf3bjAv8wnYpFuPVNk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rXpf89JCmsrgC6n7exVVhAUm.png?f=fotoalbum_large

Hierbij wel goed bijhouden wat er telkens wordt gedaan zodat er eventueel een specifieke update aangewezen kan worden. Hierbij zou ik steeds 1 update deinstalleren en vervolgens een reboot doen.

Daarna kan het update process weer uitgevoerd worden om op de laatste stand van zaken te komen.

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij een Lenovo-laptop van een klant. Na een upgrade naar Windows 11 begon het probleem, updates verwijderd, probleem was er nog. Teruggezet naar Windows 10, probleem weg. In Windows 10 nog wat software van Lenovo verwijderd, weer geupgrade naar Windows 11, weer het probleem. Nog eens terug naar Windows 10, nieuwe drivers (voor zover mogelijk) geïnstalleerd, nog eens geupgrade naar Windows 11 en weer het probleem. Nog eens gezocht voor nieuwe drivers, niks gevonden. Toen voor de laatste keer teruggezet naar Windows 10, over een tijdje misschien nog eens proberen.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:55
Ik heb het zelfde probleem met windows 10 nu al een paar weken, taakbalk reageert regematig niet loopt vast, heb al van alles geprobeerd systeem herstel, powershel exe, sfc scannow, diverse updates verwijderd, helaas geen resultaat.

Helaas kan je niet alle updates verwijderen zoals de servicing stack, ik denk toch ergens een bug, voor het eerst dat ik met dit 11 jaar oude beestje problemen heb met windows.

Wil binnenkort een nieuwe pc maken maar als dit probleem ook met windows 11 is wacht ik wel even.

[ Voor 11% gewijzigd door gizmokat op 15-07-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmokat
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:55
Ik weet nu wel wat de oorzaak is, alle problemen zijn begonnen naar de servicing stack 10.0.19041.1737, is ook te zien in de betrouwbaarheids controle, de update is op 17-6 geinstaleerd en toen zijn de problemen ook begonnen, daarvoor zijn helemaal geen problemen te zien, balen dat je die update er niet af kan gooien, het enigste wat overblijft is denk een nieuwe windows 10 install aangezien ik ook geen backups heb verder.

[ Voor 17% gewijzigd door gizmokat op 17-07-2022 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Kraken
gizmokat schreef op zondag 17 juli 2022 @ 12:16:
Ik weet nu wel wat de oorzaak is, alle problemen zijn begonnen naar de servicing stack 10.0.19041.1737, is ook te zien in de betrouwbaarheids controle, de update is op 17-6 geinstaleerd en toen zijn de problemen ook begonnen, daarvoor zijn helemaal geen problemen te zien, balen dat je die update er niet af kan gooien, het enigste wat overblijft is denk een nieuwe windows 10 install aangezien ik ook geen backups heb verder.
Goed dat je de oorzaak gevonden hebt voor jou specifieke probleem :) helaas alleen een onacceptabele workaround.

Daarnaast lijkt de oorzaak specifiek te zijn teogespitst op jouw probleem, want mijn probleem met W11 is echt al een aantal maand bezig, +- 6 maand als het niet langer is (of voelt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DreStevens
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19-08-2023
Ditzelfde probleem doet zich bij mij op een HP Elitebook voor sinds de update naar Windows 11.
Is het wellicht een oplossing om terug te keren naar Windows 10? En zo ja, kan dat op een eenvoudige manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

FlipFluitketel

Frontpage Admin
DreStevens schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 17:57:
Ditzelfde probleem doet zich bij mij op een HP Elitebook voor sinds de update naar Windows 11.
Is het wellicht een oplossing om terug te keren naar Windows 10? En zo ja, kan dat op een eenvoudige manier?
https://answers.microsoft...fb-4d87-9eee-e1056591e91f ;)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodewijs
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 30-05 18:07
Ik weet inmiddels dat er een registercommando voor een delay van de taakbalkfuncties is aangebracht, alleen weet ik niet win welke hive van het register dat commando te vinden is. Als de code die dit veroorzaakt bekend is kun je met de regedit zoeken naar de registersleutel, waarin dit voorkomt. Weet iemand eventueel om welke code het gaat?
Pagina: 1