Pioneer CDJ-850 Geluid niet zuiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbouman
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-05-2022
Hallo,

Ik heb sinds kort in eens een probleem met mijn Pioneer CDJ-850 speler.

Het audio wat eruit komt is niet zuiver meer....

Het hoog slist een beetje, en op het midden en laag komt er een soort overstuurde kraak mee.

De andere speler heeft hier totaal geen last van.

Heb eerst van alles geprobeerd om uit te sluiten waar dit vandaan komt... dacht eerst dat het mijn DJM-700 was die het geluid verziekt.

Nu weet ik dat het digitale geluid bij deze versie terug gebracht wordt naar analoog output.

Het zou dus zomaar de audio converter print kunnen zijn?

Ook tijdens het starten en stoppen van een track, en zeker bij het stoppen komt er een licht tik geluid mee over het audio.

Nu ben ik benieuwd of iemand dit herkend? heb al gezocht naar spareparts voor deze speler en kwam op de DWX3153 print uit. of dit de juiste print is weet ik dus niet.

Deze print heeft met het audio te maken, maar het zou ook het mainboard kunnen zijn.....

Mijn vraag is of er iemand weet aan welke print dit zou kunnen liggen....er zit nogal een flink prijsverschil tussen beide opties.

Nu hoop ik dat er ergens het zelfde audio board printplaat gebruikt wordt in bijvoorbeeld een cdj1000 of iets dergelijks..... maar zoals ik het bekijk komt die niet overeen.... Ook de CDJ800 is een ander type print die zowel analoog als digitaal output heeft.

Kan iemand mij helpen / vertellen wat de oorzaak zou kunnen zijn of welke oplossing hier mogelijk is....

bij voorbaat dank.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:20
Ik zou beginnen met hem openmaken en zoeken naar (mogelijke) overduidelijke problemen, zoals zwartgeblakerde onderdelen of bolle condensators. Een printplaat zelf zal niet zo snel kapot gaan maar de componenten die erop zitten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbouman
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 26-05-2022
Heb hem al open gehad, er is totaal niets te zien....
geen opgeblazen condensators of iets dergelijks.... dacht idd dat dat het meest voor de hand liggende zou zijn... qua filters van het geluid zou ik daar ook op uitkomen namelijk.
Helaas is er aan de print opzich niets opmerkelijks te zien...
Vandaar dat ik denk dat het met de audio converter (van digitaal naar analoog) te maken kan hebben.
Maar zeker weten doe ik dit niet...

Gemakkelijk zoeken zal het niet worden, alle componenten op sommige na zijn allemaal SMD en MicroSMD uitgevoerd...

[ Voor 11% gewijzigd door mbouman op 24-05-2022 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:46
Ik zou beginnen met het binnenhalen van het service handboek en gaan meten. Lukraak onderdelen vervangen heeft een lage slagingskans op succes. Having said that: ik zou het mutingcircuit controleren en in het bijzonder de mutingtransistoren; de vervorming die je beschrijft in combinatie met het geklik bij track wisselen had ik ook bij mijn x33es; dat waren dus gare muting transistoren na onderzoek. Hoeft natuurlijk niet het geval te zijn bij jou :-).