Hallo, vorige maand is een L/L warmtepomp (airco) geinstalleerd, met 2 binnenunits. Nu heb ik een vraag over de binnenunit voor de bovenverdieping. Deze staat op de vliering en daar wordt het in de zomer heel warm (in de winter niet zozeer heel koud). Nu heb ik begrepen dat warmte niet goed is voor een binnenunit, maar de installateur zegt dat dat geen probleem is. Nu wil ik graag evt. problemen oplossen, vóór er mogelijk echt klachten zijn of blijft dat het toch niet goed is.
Aanvullende info. Op 2 meter van deze unit is in de vliering wel een gat gemaakt met doorsnede ca. 20 cm. en dat gat komt schuin uit op de overloop. Er kan dus wel (wat) versere lucht aangezogen worden vanuit het plenum en de overloop, maar ik schat dat dat de temperatuur niet drastisch gaat verlagen. Ik hoor graag jullie mening hierover.
Thanx! Gr. Femke
Aanvullende info. Op 2 meter van deze unit is in de vliering wel een gat gemaakt met doorsnede ca. 20 cm. en dat gat komt schuin uit op de overloop. Er kan dus wel (wat) versere lucht aangezogen worden vanuit het plenum en de overloop, maar ik schat dat dat de temperatuur niet drastisch gaat verlagen. Ik hoor graag jullie mening hierover.
Thanx! Gr. Femke
:strip_exif()/f/image/d9I0UOtASxIMr7vvZI7vagMI.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Klvi4HstSsf7kG8jnUnzDcGC.jpg?f=fotoalbum_large)