Vandaag heb ik de Aoc AG493UCX2 monitor binnen gekregen. Een van de redenen waarom ik deze monitor aangeschaft heb is dat ik de KVM functionaliteit (naast formaat en resolutie): ik wil zowel mijn werklaptop, eigen PC en keyboard+muis op de monitor aansluiten en als ik met de monitor switch van input (al dan niet door het indrukken van een knop) ik het andere apparaat kan bedienen zonder de kabels te wisselen). Echter op dit moment krijg ik dit niet helemaal werkend:
- werklaptop is met USB-c aangesloten
- desktop is met Displayport aangesloten
- muis en toetsenbord op monitor met USB
Werklaptop werkt zoals gewenst (kan deze bedienen met muis en toetsenbord en daarnaast laad deze op). De desktop krijgt echter de inputs niet (toont wel beeld uiteraard). Klopt mijn aanname dat alleen de displayport hiervoor genoeg is niet (de monitor heeft ook een USB up aansluiting), is mijn videokaart te oud/ondersteunt deze het niet (ik heb een Nvidia 1070 in de desktop) of doe ik iets anders fout? Alvast bedankt voor de reacties!
- werklaptop is met USB-c aangesloten
- desktop is met Displayport aangesloten
- muis en toetsenbord op monitor met USB
Werklaptop werkt zoals gewenst (kan deze bedienen met muis en toetsenbord en daarnaast laad deze op). De desktop krijgt echter de inputs niet (toont wel beeld uiteraard). Klopt mijn aanname dat alleen de displayport hiervoor genoeg is niet (de monitor heeft ook een USB up aansluiting), is mijn videokaart te oud/ondersteunt deze het niet (ik heb een Nvidia 1070 in de desktop) of doe ik iets anders fout? Alvast bedankt voor de reacties!