Ik zoek een?
Grafische kaart voor 38" Ultrawide monitor (1600p)
Wat is je budget?
Eigenlijk max 600 EUR, maar als het moet komt er wat bij (zeker niet boven de 900!)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
LG 38GN950 als monitor, met:
- CPU: AMD Ryzen 5 5600X
- RAM: 32GB RAM (Ripjaws)
- GPU: Gigabyte Nvidia GeForce GTX 1660 Super
- HDD: Samsung SSD 970 EVO 1TB
- MOBO: MAG B550M Mortar
- CASE: Fractal Design Define S
- PSU: Corsair RM750
Je ziet, huidige GPU trekt dat niet echt
.
Scherm goedkoop kunnen aankopen via cafetariaplan, maar dus nood aan nieuwe GPU.
Ikzelf dacht aan pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 V2 OC Edition, aangezien deze 12GB geheugen heeft.
Is het het waard om de extra 400 EUR neer te tellen voor een 3080 met 10GB geheugen? Bvb pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition met LHR?
Of zijn er betere prijs/prestatie opties?
Bedoeling is om allerlei games te spelen, van GTA over Elden Ring, F1, maar ook nieuwere games die uitkomen.
FPS zoals CS Go & Valorant worden op een 1080p monitor gespeeld.
Dat niet alles op max kwaliteit kan/zal staan, ben ik me bewust van. Een 3090 GPU zit er jammer genoeg niet in.
Zolang alles soepel draait, met graphics zoveel mogelijk op high, ben ik tevreden.
Ik vind veel info over GPU's voor 1440p of 4K, maar ik zit ergens tussenin...
Blijf graag bij Nvidia, omdat dat net iets makkelijker is naar streaming toe (lijkt me), en misschien ook omdat ik altijd Nvidia heb gehad.
Hulp is welkom!
Grafische kaart voor 38" Ultrawide monitor (1600p)
Wat is je budget?
Eigenlijk max 600 EUR, maar als het moet komt er wat bij (zeker niet boven de 900!)
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
LG 38GN950 als monitor, met:
- CPU: AMD Ryzen 5 5600X
- RAM: 32GB RAM (Ripjaws)
- GPU: Gigabyte Nvidia GeForce GTX 1660 Super
- HDD: Samsung SSD 970 EVO 1TB
- MOBO: MAG B550M Mortar
- CASE: Fractal Design Define S
- PSU: Corsair RM750
Je ziet, huidige GPU trekt dat niet echt
Scherm goedkoop kunnen aankopen via cafetariaplan, maar dus nood aan nieuwe GPU.
Ikzelf dacht aan pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 V2 OC Edition, aangezien deze 12GB geheugen heeft.
Is het het waard om de extra 400 EUR neer te tellen voor een 3080 met 10GB geheugen? Bvb pricewatch: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3080 V2 OC Edition met LHR?
Of zijn er betere prijs/prestatie opties?
Bedoeling is om allerlei games te spelen, van GTA over Elden Ring, F1, maar ook nieuwere games die uitkomen.
FPS zoals CS Go & Valorant worden op een 1080p monitor gespeeld.
Dat niet alles op max kwaliteit kan/zal staan, ben ik me bewust van. Een 3090 GPU zit er jammer genoeg niet in.
Zolang alles soepel draait, met graphics zoveel mogelijk op high, ben ik tevreden.
Ik vind veel info over GPU's voor 1440p of 4K, maar ik zit ergens tussenin...
Blijf graag bij Nvidia, omdat dat net iets makkelijker is naar streaming toe (lijkt me), en misschien ook omdat ik altijd Nvidia heb gehad.
Hulp is welkom!