pi4b vermoedelijk kapot - rode en groene led continue aan

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 11:20
Mijn rapsberry pi4 hield er zo maar mee op toen ik een tweede monitor wou aansluiten. Ik heb er geen behuizing om heen gedaan. Lag toch maar op te buro,

Ik ben bang dat de hardware stuk is, omdat de groene en rode led beiden ononderbroken branden. Dus geen knippering en daarmee een foutcode genereerd? Beetje gekke situatie die ik ook niet terug kan vinden.

Ik heb alle tips doorlopen die je krijgt te zien hier : https://forums.raspberryp...php?f=28&t=58151#p1485558

Maar weet iemand hier wellicht iets wat ik proberen. Ik heb een nieuw os gebrand via de imager, de hdmi kabel gecheckt, de settings.txt op hdmi=1 gezet, etc... Kan zo een pi stuk gaan zonder behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:35
Heb je al eens een ander sd kaartje geprobeerd? Ik heb dit wel eens gezien bij een defect kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:47
https://forums.raspberrypi.com/viewtopic.php?t=250183

Lijkt erop dat hij RMA moet. Staat ook een instructie hoe testen. Alles disconnecten en SD kaart eruit om te zien het probleem er dan nog is bij power on.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:06
Ik had ook zoiets. Nog geprobeerd met een nieuwe SD kaart en vers OS op een ethernetkabel. Startte niet meer op. Ik heb hier de betekenis van de ledjes achterhaald. Ondertussen een nieuwe besteld en die werkt prima met de SD kaart uit de defecte Pi

Die van mij zat in een behuizing met een touchscreen overigens. Ik denk niet dat de behuizing van invloed is, ik heb ook nog een prima werkende Raspberry PI 3 zonder behuizing, heeft een paar jaar probleemloos aan gestaan.

[ Voor 25% gewijzigd door Kalentum op 24-05-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-06 11:20
jeroen3 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:14:
Heb je al eens een ander sd kaartje geprobeerd? Ik heb dit wel eens gezien bij een defect kaartje.
ja ik heb 3 verschillende hier liggen om mee te proberen
FireAge schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:17:
https://forums.raspberrypi.com/viewtopic.php?t=250183

Lijkt erop dat hij RMA moet. Staat ook een instructie hoe testen. Alles disconnecten en SD kaart eruit om te zien het probleem er dan nog is bij power on.
Ja, het stomme is dat ik in de mail niet meer kan vinden waar deze vandaan komt :(
Kalentum schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:29:
Ik had ook zoiets. Nog geprobeerd met een nieuwe SD kaart en vers OS op een ethernetkabel. Startte niet meer op. Ik heb hier de betekenis van de ledjes achterhaald. Ondertussen een nieuwe besteld en die werkt prima met de SD kaart uit de defecte Pi

Die van mij zat in een behuizing met een touchscreen overigens. Ik denk niet dat de behuizing van invloed is, ik heb ook nog een prima werkende Raspberry PI 3 zonder behuizing, heeft een paar jaar probleemloos aan gestaan.
Dank voor de info!!!!!! _/-\o_

[ Voor 77% gewijzigd door Dennis013 op 25-05-2022 08:13 ]