BOVAG-garantie van 6 naar 12 maanden, wat zijn mijn rechten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:58
Gisteren redelijk spontaan een "nieuwe" auto gekocht. De oude Megane liep al langer op zijn laatste benen, maar na elke "investering" vonden we het jammer om hem weg te doen. Het bleef immers een heerlijke (Franse) auto om mee te toeren.

Na honderden zoekopdrachten op Google in de afgelopen weken zijn we gisteren toch maar eens wat concreter gaan kijken bij een dealer in de buurt en hebben we een Suzuki aangeschaft. In verband met een aanschafwaarde boven de €4.500 zat er standaard 6 maanden BOVAG-garantie bij, dus helemaal prima.

Nu moet de auto nog worden voorbereid, krijgt hij nog een nieuwe APK en er wordt een 40-punten BOVAG-check gedaan. Nog even een kleine 2 weken geduld dus voordat we hem krijgen. In de tussentijd zit ik mij te verlekkeren aan foto's en allerhande opties (de gedateerde OEM-radio wil ik vrij snel vervangen door een Android-systeem) en lees ik in een artikel dat de BOVAG-garantie in navolging van een verlenging van de wettelijke garantie per 1 juni 2022 van 6 naar 12 maanden gaat.

https://mijn.bovag.nl/act...ssen%20voor%20de%20klant.

Vraag is nu: in hoeverre kan ik nog aanspraak maken op een verlengde garantie? We hebben immers de koop voor 1 juni gesloten, de auto betaald, maar nog niet in ons bezit en ook nog niet op naam gezet. Levering zal na 1 juni plaatsvinden. (Even los van dat er vermoedelijk ook wel over te praten valt met de dealer)

Beste antwoord (via KlaasjeNL op 24-05-2022 21:50)

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:19
Suzuki’s mogen dan statisch betrouwbaar zijn, maar dat maakt ze nog niet probleemloos. Ook Suzuki’s gaan weleens kapot.

Ik zou de verkopende partij hier gewoon eens over benaderen en het gesprek aangaan.

Alle reacties

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08:05

MLLL

Palm Treo 650

Bij een Suzuki heb je eigenlijk geen garantie nodig, dat blijft evengoed wel rijden.
Slijtagedelen worden sowieso niet gedekt dus daar hoef je het niet voor te doen .

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-11 18:05
MLLL schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 18:42:
Bij een Suzuki heb je eigenlijk geen garantie nodig, dat blijft evengoed wel rijden.
Slijtagedelen worden sowieso niet gedekt dus daar hoef je het niet voor te doen .
True that, 28 jaar oude Swift-rijder hier :) Elk jaar naar de dealer voor een beurtje en knorren met dat ding :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • Beste antwoord

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:19
Suzuki’s mogen dan statisch betrouwbaar zijn, maar dat maakt ze nog niet probleemloos. Ook Suzuki’s gaan weleens kapot.

Ik zou de verkopende partij hier gewoon eens over benaderen en het gesprek aangaan.

• KlaasjeNL
Naafkap schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 19:35:

Lijkt mij in deze ook het verstandigst. Het "probleem" zit in wat de peildatum is bij de aankoop. De aankoop of de tenaamstelling. Ik zal de dealer morgen eens bellen. Als ze achter de kwaliteit van Suzuki staan, verwacht ik niet dat ze moeilijk doen over het verlengen van de garantietermijn.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-11 15:28
Dus….. ;)
Heeft u vragen? 
De kans is groot dat het antwoord op uw vraag bij de veelgestelde vragen staat. Zo niet, bel dan met BOVAG Ledenadvies: 030-6595300 of mail naar ledenadvies@bovag.nl.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@KlaasjeNL Heb je de tekst in je eigen bijgevoegde link geheel gelezen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:28
Vanaf morgen kunnen uw klanten dus 12 maanden beroep doen op die 'wettelijke garantie'.
-Bovag, 26-04-2022

Wist ik trouwens ook niet, mijn auto geleverd op 20-04 :o

Edit; Wel zo netjes om de garagehouder daar even vriendelijk op te wijzen. Dit geldt namelijk voor elke auto die hij sinds 27-04 heeft verkocht. Mogelijk heeft hij het niet eens door.

[ Voor 34% gewijzigd door TheBrut3 op 24-05-2022 22:44 ]

• KlaasjeNL
Hackus schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 22:21:
@KlaasjeNL Heb je de tekst in je eigen bijgevoegde link geheel gelezen ?
Blijkbaar niet aandachtig genoeg 8)7
Pagina: 1