Betere wifi in en om het huis (Ubiquity?)

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views

Vraag

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:26
Ik zoek een ....?
Ik zoek waarschijnlijk een AP.
Ik zoek een apparaat dat ik verbind met mijn modem en die een beter, stabieler, sterker en groter wifi netwerk biedt dan mijn modem. Vooral het bereik naar de eerste en tweede verdieping moet gewoon goed zijn. Zover mijn huiswerk mij vertelt, zoek ik een Ubiquity AP.

Wat is je budget?
Eerst inschatting is 100/150. Maar als ik overal perfecte wifi heb voor 200 euro dan sta ik daar zeker voor open.

Heb je bepaalde voorkeuren?
Geen voorkeuren. De meeste goede reviews wijzen naar Ubiquity, welke ook nog eens goed geprijsd is. De grootste wens is dat ik overal goed bereik heb (meer daarover hieronder).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Mijn huis staat op een stuk grond van 37 meter diep en 8.5 meter breed. (de tuin is 20 meter diep en 8.5 meter breed). Het huis is uit 1981, goed geïsoleerd en elke verdieping heeft dikke betonnen vloeren.
De benedenverdieping is ongeveer 15 meter diep en 5.5 meter breed (de garage naast de woonkamer tel ik dan even niet meer). De eerste verdieping is ongeveer 12 meter diep en 5.5 meter breed. De zolder is ongeveer 6 meter diep en 5.5 meter breed. De meterkast (en ook de modem) staat in de gang, welke aan de zijkant van het huis is.
We willen stabiele en betrouwbare wifi-verbinding in het hele huis (minimale wens) en eigenlijk ook achterin de tuin.

Wat heb je zelf al bedacht?
Ik heb gelezen dat de nieuwe U6 modellen van Ubiquiti een minder groot bereik hebben dan de vorige modellen (iets met 5Ghz?). Waardoor ik neig naar de Ubiquiti UniFi AP AC PRO (1-Pack). (alhoewel ik ook gelezen heb dat de Long-Range modellen de moeite waard zijn??).
Ik heb erover zitten denken om 1 apparaat aan de (zij)muur van de zolder te hangen omdat ik hier een UTP kabel naartoe kan trekken vanuit de meterkast.
Er zou dan een tweede apparaat in de woonkamer komen, waarbij ik denk dat we deze het beste zo dicht mogelijk bij de tuin kunnen plaatsen.

Wat wil / verwacht je van ons?
Advies/tips omtrent de volgende vragen:
- Welk model zou het beste aansluiten bij mijn wensen/verwachtingen?
- Klopt het dat de U6 modellen een ietwat minder groot bereik hebben dan de vorige serie?
- Waar kan ik de apparaten het beste ophangen/neerzetten etc? Ik begrijp namelijk nog niet helemaal hoe "wifi" zich verspreid door de ruimte.
- Is de Long Range serie beter voor mijn wensen? Of is de "gewone" al voldoende?
- Moeten alle apparaten via UTP verbonden worden met de Modem? Of is het ook mogelijk om dit zonder UTP te doen? (in de woonkamer is dit namelijk lastig)
- Zie ik nog iets over het hoofd? Ik ben geen complete n00b, maar ik heb me nooit zo goed verdiept in dit onderwerp.

Als ik de situatie duidelijker moet maken hoor ik graag hoe ik dit kan uitleggen/uploaden/tonen etc.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Dubbel. Slotje. Aub niet op verschillende plekken dezelfde vraag stellen.

Dit topic is gesloten.