Touchpad scrollen werkt maar in 1 acount tegelijk (Win10)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09 19:14
Mijn vraag
Al enkele maanden heb ik last van het volgende probleem: scrollen met het touchpad met twee vingers werkt maar in 1 account tegelijkertijd onder windows10 (pro, 21H2). Dus in useraccount 1 werkt het, in useraccount 2 niet. Na herstart is het soms ineens andersom, maar dan werkt het in het andere account weer niet. Idem voor het updaten van de drivers.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Win10 pro 21H2, Dell latitude 7480 met ALPS touchpad

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Een volledige verse install van win 10 heeft niet geholpen. Updaten van de drivers helpt niet - dan werkt scrollen in het account waarin ik de drivers update, maar dan weer niet in de andere. Ik heb het forum en google al afgespeurd maar kan nergens dit specifieke issue vinden. Word er inmiddels toch wel een beetje gek van :+

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Niemand die hier een idee over heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Denk dat je benadering verkeerd is: de laatst geïnstalleerde driver wordt door beide accounts gebruikt. Dus je moet een versie van die driver hebben die gestures ondersteunt. Maar dat doet ALPS al vanaf windows 7

Vervolgens moet je op beide accounts de configuratiestappen doorlopen om 2 finger gestures aan te zetten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isaja
Dank! Even een paar dagen weg maar ik ga het checken zodra ik terug ben en laat het weten als het gelukt is.