unlockprobleem: wel 9x maar niet 8.5x

Pagina: 1
Acties:

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn Duron 800 met zilverlijm mishandeld ;) , maar hij is niet 100% goed geunlocked... :(
Het probleem is dat ie dus als ik m op 8.5x zet, hij gewoon op 800mhz draait; zet ik m echter op 9x dan draait ie wel op 900mhz. :)

Ik zal wel een brugje niet goed verbonden hebben, maar weet iemand zo ook welke? Ik heb geen zin om weer uit te schieten, en als ik maar 1 opnieuw hoef te doen heb ik daar minder kans op dan dat ik ze allemaal weer moet plakken.

Trouwens: 39 graden idle voor een Duron800@900@1.62V met een standaard koeler (Spire 5e32b3) maar wel met artic silver is niet slecht toch? (1 graad warmer dan op 800) :P Eens ff kijken wat ie gaat doen als ik m ga stessen :7

[update]
9.5x doet ie ook niet: wordt dan als een Duron 900 herkent.
[/update]

• connected
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-02 22:07

connected

tja daarnet deed ie nog :P

toevallig op een msi k7t turbo. :)

daar had ik namelijk ook last van toen ik nog een duron 700 had.
volgens mij kan het gewoon niet. :(

Verwijderd

Heb ik ook last van gehad op mijn MSI K7T pro 2-a, ik heb de l1 bruggen opnieuw ingekleurd en toen was het weer ok..... Suc6

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 14:33 schreef DETONATORX het volgende:
toevallig op een msi k7t turbo. :)

daar had ik namelijk ook last van toen ik nog een duron 700 had.
volgens mij kan het gewoon niet. :(
Eh, JA!... :(

Waarom kan dat nou weer niet op een MSI |:( :( :( :( :( :? Kunnen ze dat niet in de reviews zetten ofzo??!

BIOS update, werkt dat?

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 14:35 schreef Marlboro het volgende:
Heb ik ook last van gehad op mijn MSI K7T pro 2-a, ik heb de l1 bruggen opnieuw ingekleurd en toen was het weer ok..... Suc6
Mmm, wat is het nu: kan het wel of niet??

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49
Het heeft niets met het moederbord te maken denk ik. Ik heb het ook met mijn TBird 1 Ghz AVIA. Pas na drie keer opnieuw strepen kon ik de meest ideale multipliers (8, 8.5, 9) kiezen. Pas later bleek 9.5 het opeens niet meer te doen... Boeit niet zo, 9 x 150 werkt het beste.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 15:14 schreef budi het volgende:
Het heeft niets met het moederbord te maken denk ik. Ik heb het ook met mijn TBird 1 Ghz AVIA. Pas na drie keer opnieuw strepen kon ik de meest ideale multipliers (8, 8.5, 9) kiezen. Pas later bleek 9.5 het opeens niet meer te doen... Boeit niet zo, 9 x 150 werkt het beste.
Nou ja, dan moet ik maar ff de koeler er weer afhalen :( Ik kan nu alleen 8x, 9x en 10x. Da's niet echt ideaal... :r

Maar goed, niemand weet dus welke bruggen ik opnieuw moet doen?

• RonaldMcDonald
  • Laatst online: 09:36
Op zaterdag 25 augustus 2001 15:32 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Nou ja, dan moet ik maar ff de koeler er weer afhalen :( Ik kan nu alleen 8x, 9x en 10x. Da's niet echt ideaal... :r

Maar goed, niemand weet dus welke bruggen ik opnieuw moet doen?
ja de L-1 bruggen... ik heb zoiets nu ook. Toen ik ze net had ingekleurd met potlood, deed hij alles (Het is een Duron 700). 7, 7.5, 8, 8.5, 9, 9.5, 10. Hoger ging hij niet, en hij is maar tot iets van 980 stabiel, maar met dit hete weer had ik hem weer op 700 teruggezet... Laatst wilde ik het weer proberen, en toen lukte alleen 850 maar. 750, 800 en 900 deed hij niet, hij ging gewoon terug naar 700 :(

Binnekort maar weer eens kleuren dus. :)

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 19:22 schreef RonaldMcDonald het volgende:

[..]

Binnekort maar weer eens kleuren dus. :)
Ik heb m opniew gelijmd, en hij doet nu 8.5x op 850, maar 9x op 700, 9.5 op 750, 10 op 800, etc.

Zou dat erg zijn? Anders moet ik weer die processor eruit halen :( . En ik kan er natuurlijk ook gewoon 2 bij optellen.

Verwijderd

Het heeft idd met het inkleuren van de bruggen te maken...
Als een brug niet goed verbonden is "ziet" het mobo het als een andere instelling.

Daarbij komt dat bij MSI borden (ik heb de K7T Turbo-R en hiervoor de K7T Pro2 gehad) niet kunnen onderklokken of je moet het 10B1.6 overklok bios hebben.
Dus ziet hij de instelling vaak verkeerd.

Maar 850MHz kan zeker wel!
Voor dat ik m'n t-bird kocht had ik ook een Duron800, en die kon ik van 800 t/m 1050 met stappen van 50MHz overal op klokken.
Ook 8x133 (1066) werkte, maar alleen met de kast open.

• banaan-X
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 22:51 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Ik heb m opniew gelijmd, en hij doet nu 8.5x op 850, maar 9x op 700, 9.5 op 750, 10 op 800, etc.

Zou dat erg zijn? Anders moet ik weer die processor eruit halen :( . En ik kan er natuurlijk ook gewoon 2 bij optellen.
Ik heb nu voor de 3e keer de processor ingelijmd, (nu met een kroontjespen) en 3 keer is inderdaad scheepsrecht :) Ofwel: hij doet nu 8.5, 9, 9.5 (verder nog niet geprobeerd). Dus aan het moederbord ligt het dus NIET!

Verwijderd

same shit met een abit kt7..... ik zet hem op 8.5 dan zet hij hem op 650 mhz...... terwijl mijn duron 750 mhz is

ik ga die nieuwe bios update eens proberen voor abit kt7

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 26 augustus 2001 19:57 schreef Shaolin het volgende:
same shit met een abit kt7..... ik zet hem op 8.5 dan zet hij hem op 650 mhz...... terwijl mijn duron 750 mhz is

ik ga die nieuwe bios update eens proberen voor abit kt7
Dat helpt dus niet zoals ik net probeerde te zeggen: na 3x lijmen (de L1 bruggen) doet ie het dus nu goed. Het ligt dus écht aan je verbindingen van de bruggen, en niet aan het mobo of BIOS.

Verwijderd

ehm ik heb dat ding er 8 x afgehaald, en 8x met een geschikt potlood streepjes gezet zodat ze elkaar verbinden, nee niet alles verbinden maar alleen die bruggen, ik heb goed gekeken of ze met de andere in contact kwamen, nee, dat dus niet...... moet ik hem nou lijmen of wat, want naar mijn mening heb ik hem goed gedaan...... kheb bios net wel ff geupdate
Pagina: 1