Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Ik heb een LG 43UM7050PLF achter mijn bed, die via een 10 meter HDMI 2.0 kabel op mijn pc is aangesloten.

Het werkt allemaal vlekkeloos, maar er is een vreemd gedrag dat beperkt is tot de pc-verbinding.

Wanneer ik tv of een film kijk op mijn mediaspeler (HDMI 1), verschijnt er zo nu en dan een HDMI 2 bericht van de tv waarin staat dat hij klaar is voor gebruik, ook al staat de pc uit, inclusief het stekkerblok. De mediaspeler die is aangesloten op HDMI 1 heeft dit gedrag niet wanneer ik een game speel.

Zou het te maken kunnen hebben met de kabel zelf, of is dit normaal gedrag omdat de HDMI-poort een signaal naar de GPU blijft sturen dat retour stuurt?

De kabel was erg goedkoop trouwens: https://www.onlinekabelshop.nl/premium-hdmi-kabel-versie-2-0-4k-60hz-hdr-zwart-10-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:19

FeaR

In GoT we trust

TheDeeGee schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 12:01:
Zou het te maken kunnen hebben met de kabel zelf, of is dit normaal gedrag omdat de HDMI-poort een signaal naar de GPU blijft sturen dat retour stuurt?
Hoe kan de GPU antwoorden dat hij beschikbaar is als de PC van de stroom is? Als je de PC uit zet met het stekkerblok, druk je dan ook nog even de PC "aan" zodat de voeding geheel leeg is om het zo te zeggen? Een externe invloed/factor die de melding triggert is ook apart. Dan zou bijvoorbeeld een ground loop (slecht afgeschermde kabel?) het antwoord van de GPU moeten triggeren. Apart issue...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Nee, ik sluit de PC af en zet daarna het stekkerblok om. Daarna raak ik niets meer aan. En tegen de tijd ik TV ga kijken staat de PC al zeker een uur uit, dus dan moet alle stroom er al via het rode LED op de moederbord verbruikt zijn.

Zou een actieve HDMI kabel misschien de oplossing zijn? Aangezien die maar 1 kant uit praat.

Kan helaas de melding niet uitschakelen in de TV, anders was het geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Niet online
Het probleem is verholpen door een andere kabel te gebruiken.

Dure grap, maar zoals vaker gezegd, word, goedkoop is duur koop.

https://nedis.com/en-us/p...-round-pvc-black-gift-box