Onderhandelmogelijkheden huidige occassionmarkt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 08-04 13:24
Sinds een paar weken ben ik op zoek naar een tweedehands auto. Ik heb even getwijfeld over nieuw, maar ik wil niet al mijn spaargeld verbranden, zakelijk leasen is niet aantrekkelijk bij mijn werkgever en ik wil ook geen geld "lenen" door middel van private lease (of financial lease). De occassion-markt lijkt echter populairder dan ooit en daar zijn de vraagprijzen dan ook naar. Dus ook dit is op dit moment niet ideaal. Tegelijkertijd heeft mijn huidige auto mij een aantal keer in de steek gelaten en met een gezin zoek je toch wel iets waar je op kunt bouwen.

Ik heb weinig verstand van auto's, dus ik wil een auto met garantie kopen. Dan ben je al snel aangewezen op een garage. Er zijn wel omwegen om jezelf particulier te verzekeren tegen hoge kosten, maar bij een garage heb ik toch een beter gevoel. Tenminste, als ze een beetje goede en betrouwbare reviews scoren.
Op veel sites, vaak dealersites, zie je de mogelijkheid om een offerte aan te vragen. Dit geeft mij het idee dat er ruimte voor onderhandeling is. De automarkt staat hier natuurlijk ook gewoon om bekend. Het is normaal om te onderhandelen over de aankoopprijs. Wanneer ik hier op zoek, dan zou 8 tot 10% gebruikelijk zijn. Maar ik vraag mij af of dit in de huidige markt ook zo is. Ik kan hier niet echt waardevolle informatie over vinden.

Ik heb inmiddels een paar offertes aangevraagd via bovenstaande methode. Ik heb er precies 0 gekregen. Men belt wel vaak op. De ene keer wordt er verteld dat er geen ruimte voor onderhandeling is, omdat zij "internetprijzen" hanteren en de andere keer wil men pas gaan onderhandelen na een proefrit. Dat laatste heb ik nu een keer gedaan. In principe was ik tevreden, maar was de auto net iets boven het budget wat ik in gedachte had. Ik ben toch gegaan omdat ik dacht dat er onderhandelruimte was. Met 5% korting was ik in principe tevreden geweest, maar men wilde maximaal 2.5% geven zonder inruil. Voor mijn huidige auto gaven ze een appel en en ei terug.

Mijn vraag is eigenlijk een beetje wat normaal is in de huidige markt? De gevonden percentages zijn wellicht niet meer actueel omdat de vraag zo groot is. Aan de andere kant zijn de prijzen nu ook gewoon op het hoogtepunt en is er al op de hoge vraag geanticipeerd. Ik kom er niet zo goed uit. Ik wil vanzelfsprekend geen dief zijn van mijn eigen portemonee. Maar ik wil ook niet uren in de auto zitten om vervolgens uitgelachen terug te rijden (bij wijze van spreken).

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Als je tevreden was met die auto, laat je hem toch niet schieten op 2,5% verschil? Ruil je eigen auto niet in, maar verkoop hem zelf. De markt schijnt goed te zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 15:38
Mijn ervaring met 2e hands auto’s is dat het onderhandelen alleen op locatie na een proefrit gebeurd.
Daarbij is de prijs voor de nieuwe auto en de inruilwaarde allemaal fictief, of de inruilwaarde gaat omhoog en de nieuwe prijs is ‘niet onderhandelbaar’ of je krijgt minder voor je oude auto en hebt meer onderhandelruimte bij de nieuwe auto.

Laatste ervaring is echter van net voor de Corona crisis, dus het kan niet anders zijn.

Kijk vooral veel online naar de prijzen van de beschikbare interessante auto’s en dan weet je ook vrij goed wat een redelijke prijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
@eamelink eamelink
Het was de eerste de beste auto die ik bezocht, dus het zou een beetje als hals over kop voelen. Buiten de omgeving stonden er ook "betere" alternatieven, bijvoorbeeld met een veel lagere KM-stand of 1 a 2 jaar nieuwer. Maar ik kan niet ontkennen dat het ook een klein beetje een principekwestie werd.

@Smobbo
Dat is mijn ervaring inderdaad ook. Maar in de huidige markt ben ik wel benieuwd wat marktconform is. Als iedereen zijn prijzen verhoogt en de onderhandelruimte meeneemt, dan weet ik nog niet echt wat normaal is. Als ik de dagwaarde opvraag ligt deze vaak ruim 20% onder de vraagprijs. Maar goed, ik snap dat ook bij een garage de schoorsteen moet roken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 23:29
Volgens mij zijn er teveel variabelen om hier echt een zinnig antwoord op te geven.

- Populair model?
- Interesse, hoe lang staat ie er al?
- Voor welke prijs is ie in de markt gezet, "internetprijs" of is het één van de duurdere op de vergelijkingssite?
- Wat zit erbij? Garantie/nieuwe banden/brandstof etc.
- Vraag en aanbod

Kijk je moet niet verwachten dat als jij de goedkoopste hebt gevonden op een vergelijkssite dat je er dan ook nog eens 10% vanaf krijgt. Hooguit een sleutelhanger vermoed ik. Zeker in deze tijd. Vindt je echter een auto die er al lang staat en ook niet echt populair is nu, nou dan valt er denk ik best wat te onderhandelen.

Ik zou niet teveel focussen op percentages. Bepaal voor jezelf hoe de auto geprijsd is door wat te vergelijken en ervaar de kwaliteit/indruk van de garage. Als dat goed voelt moet je, je niet laten afschrikken door 2,5%.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:29

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb weinig verstand van auto's, dus ik wil een auto met garantie kopen.

Daar zit je eerste probleem, 'garantie' vandaag de dag is ook maar een spelletje wie krijgt gelijk en wie houd het het langste vol. Foutmelding gewoon resetten, tijdelijke oplossingen, of 'ja die auto wordt gewoon oud' principes, zorg bij een proefrit dat er altijd iemand mee gaat die wel verstand heeft.

Je moet je eerst de vraag stellen, zit je op een schopstoel, moet je auto weg? Of 'wil' je gewoon een andere auto? Dat is dan meteen de marge die je bereid bent om te nemen. Kijk hoeveel jouw auto gemiddeld in de verkoop gaat, dan heb je uitgangspunt voor jouw auto. Ga dan ook niet meteen voor de goedkoopste, maar kijk waar je in z'n geheel beter mee uit bent. Versleten (maar net APK) bandjes op een goedkope, betekent volgend jaar paar honderd euro nieuwe bandjes. Auto 1000 euro duurder maar distributie/koppelingsplaten vervangen is per saldo goedkoper dan het over een jaar zelf te moeten laten doen.

En als laatste, laat je niet opnaaien door 'afleverkosten'. Ik zie pakketten van 750 euro gaan 'premium', complete bullshit, gewoon verkapte prijsverhoging. Bij een auto van ~10k is dat gewoon bijna 10% van de prijs, en daar krijg je echt geen engeltjesgepiste benzine voor terug.

Ik zag tijdens corona tijd extreem veel 'dozenschuivers' verschijnen, meer thuiswerken en dus meer 'handel', private lease erbij, stukje EV, bedrijven die gewoon in- en verkopen met misschien garage om de hoek die hem even mooi maakt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
fw10 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:18:

Ik heb inmiddels een paar offertes aangevraagd via bovenstaande methode. Ik heb er precies 0 gekregen. Men belt wel vaak op. De ene keer wordt er verteld dat er geen ruimte voor onderhandeling is, omdat zij "internetprijzen" hanteren en de andere keer wil men pas gaan onderhandelen na een proefrit. Dat laatste heb ik nu een keer gedaan.
Niet zo gek. Als particulier heb ik redelijk wat auto's verkocht aan andere particulieren, maar precies 0 aan mensen die vooraf al beginnen met onderhandelen. Het is geen koelkast die je koopt. Uiteindelijk haken ze toch vrijwel altijd af.

Als je echt interesse hebt ga je eerst proefrijden en kijken hoe de auto bevalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-06 12:38

d-Frag

74% completed

Knul schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 14:36:
[...]

Niet zo gek. Als particulier heb ik redelijk wat auto's verkocht aan andere particulieren, maar precies 0 aan mensen die vooraf al beginnen met onderhandelen. Het is geen koelkast die je koopt. Uiteindelijk haken ze toch vrijwel altijd af.

Als je echt interesse hebt ga je eerst proefrijden en kijken hoe de auto bevalt.
Een auto is gewoon een koelkast...

Vervangbaar en in 99,9% van de gevallen uitwisselbaar met 1000 andere aanbiedingen van het moment.'

Ik haak in ieder geval direct af op een verkoper die denkt dat het meer is dan een random blik op wielen :+

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
@MrFl0ppY Ik denk dat je gelijk hebt. Het is klaarblijkelijk niet zo zwart / wit als een bepaald ongeschreven percentage. Daar begin ik nu langzaam wel achter te komen. Mijn vorige auto heb ik 10% vanaf gepraat, maar tijden zijn veranderd denk ik. Zeker met een overvolle markt.

@SinergyX
Ik koop bij voorkeur bij een Bovag-garage met Bovag-garantie. Je hebt hier in principe wel enige zekerheden / garanties. Ik maak altijd de afspraak om de auto op de dag van aankoop door mijn eigen garage volledig te laten nakijken op (verborgen) gebreken. Vaak vinden verkopers dit geen probleem. Ik kan mij voorstellen dat dit wel een probleem is als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten of een 15 jaar oude auto koopt met 200K op de teller.

@Knul Dat begrijp ik. Maar er zit wel een groot verschil tussen een particulier met een enkele auto of een dealersite met een enorme knop met "Vraag nu een offerte aan!" naast de prijs op de website. Ik denk dat het geen absurde gedachte is dat je dan een offerte mag verwachten. Als het een vaste prijs is, dan is die knop vrij nutteloos. Das net zoiets als op Marktplaats een koelkast verkopen voor een vaste prijs, maar wel een "bieden" knop aanzetten met een vanaf prijs van een fractie. Dan gaan mensen bieden of vragen wat je er voor wilt hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door fw10 op 24-05-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdreeg
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-12-2024
TS hinkt een beetje op 2 gedachten lijkt het; enerzijds wil hij niet 'teveel' betalen, getuige zijn eerdere afdingpoging, die strandde op 2,5%. Anderzijds wil hij wel kopen bij een garage met Bovag-garantie, hetgeen de prijs per definitie zal opdrijven.

Mijn advies zou zijn; koop een niet al te oude auto met niet al teveel kilometers en met een redelijke merkreputatie bij een particulier. Daar krijg je hoogstwaarschijnlijk een betere deal dan bij een Bovag-garage (waar je die garantie uiteraard ook uit eigen zak betaalt). Van het verschil laat je die auto checken bij je garage en accepteert eventuele reparaties die daaruit komen. Dan heb je een auto die waarschijnlijk lang meegaat zonder al teveel gezeik. Je eigen bak verkoop je ook gewoon als particulier, dat levert je meer op dan inruilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het is simpelweg een "slecht" moment voor de aankoop van een 2ehands auto. De prijzen zitten nu al jaren flink in de lift en hoewel een auto een jaartje ouder wordt gaan de prijzen daarvan alleen nog maar omhoog. Maar ja, vraag en aanbod, dat is het verhaal de laatste jaren.

Ik kan het moeilijk inschatten maar het lijkt op dit moment ook nog zo dat zo'n 80-90% import is. En al die geïmporteerde auto's hebben over het algemeen een (flink) lagere km stand dan degene die hier oorspronkelijk in Nederland op de weg zijn gekomen.

Waarmee ik eigenlijk alleen maar aan wil geven, let vooral ook op de historie van de auto, en probeer te achterhalen of het wel allemaal klopt wat er wordt beweerd door de verkoper.

Er wordt goud geld verdiend op dit moment maar het is niet alles goud wat blinkt, dus let op let op.

Het is eigenlijk van de zotte wat er nu voor een 2ehands auto wordt gevraagd, maar goed, soms heb je geen andere keuze.

Tips;

- Google naar de aanbieder, een rotte twijfelachtige auto verkoper kom je steevast tegen.
- indien geopperd wordt dat de auto altijd goed is onderhouden dan moet dat ook aantoonbaar zijn.
- de meeste ingevoerde auto's komen uit Duitsland en daarbij is het van belang dat de onderhoudshistorie daadwerkelijk aantoonbaar moet zijn.

Maar zelfs dan heb je nog steeds geen zekerheid, ik zag recent een Duits programma dat er eigenaren zijn die zelf met hun km-standen knoeien om de 2ehands waarde maar zo hoog mogelijk te houden. Dat daarbij de periodes tussen het onderhoud overschreden worden nemen ze blijkbaar voor lief. Geen idee hoe groot die groep is maar blijkbaar groot genoeg om er door een programma aandacht aan te besteden schijnbaar.

In België hebben ze trouwens ook een soortgelijk systeem als in Nederland, dat geeft al aardig wat meer vertrouwen maar het aanbod uit België is hier niet erg groot. Toevallig zit er bij ons een kleine handelaar in de buurt met een beperkt aanbod, die haalt zijn ingevoerde auto's over het algemeen alleen maar uit België.

Ik had het eerder al eens geschreven, ik "kijk" nu eigenlijk al jaren naar een andere auto, maar ik hoef niet perse. Daardoor blijft het op dit moment alleen maar bij kijken want door die steeds maar oplopende prijzen weet ik dat ik mezelf daardoor in de vingers ga snijden. Op het moment dat de nieuwere auto's weer beter leverbaar gaan worden, zullen de prijzen van het 2ehandse aanbod weer redelijk gaan dalen, echter is het nog even niet zover.

Sterkte met je zoektocht gewenst 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
@Sdreeg Klein beetje inderdaad. Ik snap dat de Bovag-garantie in de prijs ingebakken zit en dat je daardoor onder de streep in principe meer kwijt bent. Je kunt vaak zelfs kiezen om van de garantie af te zien en zo 500 euro "korting" krijgen. Maar ik zie niet in waarom een eventueel kortingspercentage van een Bovag garage anders zou moeten zijn dan bij een andere garage. Buiten uiteraard dus de garantieprijzen.

Je advies volg ik zeker op. Zo had ik een auto met een 1.6 THP met 25K op de teller op het oog. Maar als ik de problemen van dit blok zie (ook al is het even geleden en zullen de kinderziektes er uit zijn) dan haak ik af. Ik probeer wel goed te kijken wat er in zit en hoe de ervaringen zijn. Aan de andere kant wil ik niet in een Toyota Verso S zitten. Ook al wordt die motorisch vaak uitstekend bevonden.

@hardware-lover Dank voor de tips. De hoeveelheid import veel mij inderdaad op. Vaak staat het niet eens vermeld op sites als Autotrack. Ik check het kenteken meestal en volgens mij komt het daar altijd wel uit. Ik wil een Nederlandse auto. Ook daar kan mee gesjoemeld zijn, maar die kans is net weer wat kleiner. Zeker wanneer deze dealeronderhouden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavahe
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 20-08-2023
Vorige week heb ik onderhandeld voor een occasion bij een merkdealer. Hieronder mijn resultaten, wellicht help ik hier iemand mee.

Occasion 1

Bouwjaar: 2022
KM-stand: 12.000
Online prijs: € 32.950
Prijs na onderhandelen: € 31.500
Inclusief afleverbeurt en 12 mnd garantie twv € 895

Occasion 2

Bouwjaar: 2021
KM-stand: 33.000
Online prijs: € 34.950
Prijs na onderhandelen: € 33.950
Inclusief afleverbeurt en 12 mnd garantie (gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colini
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:16
kavahe schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:44:
Vorige week heb ik onderhandeld voor een occasion bij een merkdealer. Hieronder mijn resultaten, wellicht help ik hier iemand mee.

Occasion 1

Occasion 2

Sorry, maar ik zie alleen maar "slechts" 1000 tot 1500 euro korting.

Die gratis garantie is een wassen neus in mijn optiek. 1 jaar garantie op een occasion is wettelijk verplicht tegenwoordig. En een hele grote kans dat er zelfs nog de standaard garantie op zit toen de auto als nieuw werd verkocht.

Het kan zijn dat de occasions al scherp geprijst waren, maar dat is onmogelijk om te zien zonder meer informatie. Denk hierbij aan, Merk, Type, Uitvoering, Extra Opties...

[ Voor 5% gewijzigd door Colini op 25-07-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:31

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik snap niet waarom de TS überhaupt naar kortingspercentages kijkt, iets wat ik maar 1x eerder iemand zie zeggen:
MrFl0ppY schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 11:38:
Ik zou niet teveel focussen op percentages. Bepaal voor jezelf hoe de auto geprijsd is door wat te vergelijken en ervaar de kwaliteit/indruk van de garage. Als dat goed voelt moet je, je niet laten afschrikken door 2,5%.
Als ik een videokaart te koop aanbied in V&A en er snel vanaf wil dan zet ik hem misschien al wel op de laagste prijs die je kunt vinden, daar krijg je dan geen procent meer vanaf. Maar mocht ik er geen haast mee hebben dan vraag ik misschien wel een gemiddelde prijs die je dan mogelijk naar de laagste kunt onderhandelen.

Waar het om gaat is de prijs na korting, wat betaal je uiteindelijk voor wat. De tussenliggende vraagprijs doet er eigenlijk totaal niet toe.

Kijk naar de keukenmarkt, daar heb je vaak "kortingen" tot 50%, oftewel de vraagprijs klopt niet.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online
Ik ben een drama met onderhandelen. Ik oriënteer me daarom altijd uitgebreid op wat er te koop is, en kies een aanbod wat op zich al scherp is. In November een auto gekocht (particulier), prijsrange zat zo tussen de 3500 en 5000 Euro, op een gegeven moment een advertentie voor 3950, met een bovengemiddeld uitrustingsniveau, dus daarheen gereden en gekocht voor de aangeboden prijs. Verkoper blij, ik blij.

Zelfde deze week met een tweedehands mountainbike. Ik vind het zelf wel prettig werken, "luister, je prijs is gewoon prima, laten we het gelijk regelen."

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:27

Occasion 1

Occasion 2

Afhankelijk van het merk is er nog fabrieksgarantie op beide auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Occasion 1

Occasion 2

Dit helpt werkelijk niet veel. Het is nu nog steeds niet duidelijk of het aanbod al goed geprijsd was, voor de "onderhandeling", t.o.v. het overige wat elders te koop staat.

Misschien ben je zo nog steeds duurder uit dan elders en is nu alleen duidelijk dat desbetreffende aanbieder zijn prijzen veel te hoog heeft.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavahe
hardware-lover schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 14:41:
[...]

Dit helpt werkelijk niet veel. Het is nu nog steeds niet duidelijk of het aanbod al goed geprijsd was, voor de "onderhandeling", t.o.v. het overige wat elders te koop staat.

Misschien ben je zo nog steeds duurder uit dan elders en is nu alleen duidelijk dat desbetreffende aanbieder zijn prijzen veel te hoog heeft.
Mijn reactie geeft - tot nu toe als enige - antwoord op de vraag van TS.

De vraag van TS was: wat is een normale korting in de huidige markt.

Met andere woorden, hij is op zoek naar ervaringen van anderen met onderhandelen.

Mijn ervaring is: 2,8% korting.

Uiteindelijk wil je m.i. tot een range komen van kortingspercentages die in de huidige markt gebruikelijk zijn. Op basis van dit topic is die range 2,5% tot 2,8%.

Is dat representatief? Geen idee. Misschien had deze aanbieder te hoge prijzen, zoals jij zegt. Misschien is juli wel een slechte maand om te onderhandelen. Misschien zijn mensen die actief zijn op het Tweakers forum wel slechte onderhandelaars.

Echt objectief wordt het natuurlijk nooit. Dat kan ook niet, met zoveel variabelen.

Maar wat in ieder geval niet bijdraagt, is mensen ontmoedigen om meer data aan te leveren door te typen dat dat “werkelijk niet helpt”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavahe
TheBrut3 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:26:
[...]

Afhankelijk van het merk is er nog fabrieksgarantie op beide auto's.
Dat klopt, beiden hebben vier jaar fabrieksgarantie en die loopt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavahe
Colini schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:48:
[...]

Sorry, maar ik zie alleen maar "slechts" 1000 tot 1500 euro korting.

Die gratis garantie is een wassen neus in mijn optiek. 1 jaar garantie op een occasion is wettelijk verplicht tegenwoordig. En een hele grote kans dat er zelfs nog de standaard garantie op zit toen de auto als nieuw werd verkocht.

Het kan zijn dat de occasions al scherp geprijst waren, maar dat is onmogelijk om te zien zonder meer informatie. Denk hierbij aan, Merk, Type, Uitvoering, Extra Opties...
Ik ben het met je eens dat de 12 maanden garantie geen verkoopargument is. Dat is namelijk de wettelijke garantie. Ik heb het er alleen bijgezet omdat dat ook zo op de offerte staat.

Verder ben ik het met je eens dat er nog meer variabelen zijn, zoals merk, type en uitvoering. Maar ook: heeft de dealer een slechte maand achter de rug (en geeft hij wellicht meer korting, omdat hij een auto verkopen). Of: komt er volgend jaar een nieuw model uit, en wil hij van het huidige model af (ook meer korting).

Ik deel die variabelen liever niet omdat ik niet wil dat mijn reactie herleidbaar is naar een specifieke auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kavahe schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:39:
Mijn reactie geeft - tot nu toe als enige - antwoord op de vraag van TS.

[knip]
De vraag van TS is ruim een jaar geleden gesteld, maar los daarvan, TS heeft diverse reacties ontvangen op zijn vraag, dat zie je schijnbaar toch over het hoofd?

Jouw reactie zegt eigenlijk helemaal niets indien je ook niet aangeeft wat datzelfde model auto, in dezelfde uitvoering en bouwjaar, en onder dezelfde omstandigheden aangeboden, elders moet kosten. Dus eigenlijk is die reactie weinigzeggend ;)

Testing, one, two ...

Pagina: 1