Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 13:16

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Ik heb een paar fijne oorpluggen op maat met een muziekfilter. Zitten en dempen prima, maar de muziek klinkt echt ook nog super bij concerten en op festivals.

Ideaal dus, behalve als ik ze vergeet, wat nu al weer 2x gebeurd is ;(

Ik wil eigenlijk wat reserve wegwerp-oordopjes standaard in de auto/rugzak/etc hebben liggen, maar er zit zo veel verschil in die krengen in hoe de muziek klinkt met die oordoppen in...

Pasvorm maakt mij niet heel veel uit, maar heeft iemand ervaring met welke wegwerpdopjes nog enigszins goed klinken?

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Volgens musicvibe ligt voor concerten de ideale demping rond de 20 decibel.
we find the ideal range is around a 20-decibel reduction for a good compromise between hearing safety and audio enjoyment.
De meeste foam oordoppen dempen veel meer, ik kon één betaalbaar compromis vinden en dat zijn de Moldex MelLows met een gemiddelde demping van 22 decibel (geen aandelen).

Hiermee mijn eigen vraag beantwoord :+ maar mocht iemand dus dezelfde vraag hebben, dan bij deze het antwoord :P

My anime addiction.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 10:47
Ik heb laatst Happy Ears (-25db) meegenomen naar een concert en ik was blij verrast met de geluidskwaliteit, veel beter dan de Alpine doppen die ik hiervoor had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:34
Ik heb al jaren de alpine partyplugs, en ik ben daar heel tevreden over. Let wel N=1.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Ik had voor mijn gegoten doppen Alpine MusicSafe doppen (veel gebruikt met band repetities). Die zijn nog niet gaar dus die gebruik ik (met tevredenheid) als backup. Zijn iets duurder dan de partyplugs, maar schijnbaar wel wat vlakker qua demping.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Die foam wegwerpdingen moet je niet gebruiken, prima om bij te slapen maar omdat je ook spraak niet kunt verstaan heb je veel eerder de neiging er af en toe een uit te doen. En dat is niet goed en onhandig.

Gooi liever een paar Pluggerz in je dashboardkastje en je portemonnee. Die kun je nog eens wassen en terugleggen in je dashboardkastje. En ze filteren prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:35
Eenvoudig, voor mij maakt Earproof de beste oordoppen.

Heb eerder ook doppen op maat gehad, maar ik gebruik alleen nog maar de generieke oordoppen van Earproof:

https://earproof.com/shop...black-20db-met-oordoppen/

Heb ook altijd een setje met 25db demping bij me. Afhankelijk van hoe hard de muziek staat gebruik ik het 20db setje, of het 25db setje.

Ben sinds dit jaar overgestapt van hun Dance oordoppen naar hun Pro doppen, en ik ben fan. Je kunt ze wassen en ze blijven zonder problemen jaren goed. De filters zijn uitwisselbaar en ze zijn er in 3 maten.

Ze zijn niet de goedkoopste, maar ik vind ze vergelijkbaar met de custom oordoppen die ik had.

De filters die ze in deze oordoppen plaatsen zijn ook exact dezelfde filters als degene in de doppen op maat.

Oja, ik bezoek al zo'n 20 jaar festivals en feesten, en heb alle soorten en maten van oordoppen geprobeerd...van gele schuimpjes en Alpines naar oordoppen op maat...en ben uiteindelijk bij de Earproofs uitgekomen :p

[ Voor 18% gewijzigd door Devian op 25-05-2022 08:24 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:55
Devian schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 08:14:
Eenvoudig, voor mij maakt Earproof de beste oordoppen.

Heb eerder ook doppen op maat gehad, maar ik gebruik alleen nog maar de generieke oordoppen van Earproof:

https://earproof.com/shop...black-20db-met-oordoppen/
Ik gebruik zelf voornamelijk mijn op maat gemaakte oordopppen, maar die van Earproof heb ik inderdaad altijd als backup bij. Deze gebruikte ik voordat ik op maat gemaakte oordoppen had.
Het zijn goede oordoppen, met goede demping en je hebt er geen last van als je ze draagt.
En ze zitten in een makkelijk mee te nemen kokertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

EMP schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:09:
Volgens musicvibe ligt voor concerten de ideale demping rond de 20 decibel.

[...]

De meeste foam oordoppen dempen veel meer, ik kon één betaalbaar compromis vinden en dat zijn de Moldex MelLows met een gemiddelde demping van 22 decibel (geen aandelen).

Hiermee mijn eigen vraag beantwoord :+ maar mocht iemand dus dezelfde vraag hebben, dan bij deze het antwoord :P
Ze zien er uit alsof ze al onder het oorsmeer zitten :D

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:08

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Kun je anders je hoge kwaliteit doppen onderdeel maken van je EDC? Op die manier heb je ze altijd bij je.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
EDC heb ik niet, alleen mijn (minimale) portemonnee en (mini) mobiel gaan elke dag mee, en de goede oordoppen in pouch zijn net zo groot als mijn portemonnee, dus dat gaat niet voor mij werken.

Ik ben blij met de foam oordopjes die ik nu heb gekocht (ja die met pre-applied oorsmeer :P). Goedkoop genoeg om overal te hebben liggen (en eventueel uit te te delen) zodat ik mijn oren niet (verder) vertief als ik ergens ben met onverwacht veel lawaai. Elke voldoet daarvoor, maar nu ik toch kon kiezen in de zee van het aanbod van foam oordopjes heb ik nu hopelijk dopjes die het iets meer van de geluidskwaliteit over laten dan bijvoorbeeld de classic 3M dopjes.

My anime addiction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 12:41
Dopjes met een kokertje die aan een sleutelhanger kan wellicht een idee? Zoiets zat bij mijn doppen. Volgens mij Alpine, maar weet ik niet zeker.

[ Voor 6% gewijzigd door Josk79 op 26-05-2022 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

euchromatic schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 16:23:
Ik heb laatst Happy Ears (-25db) meegenomen naar een concert en ik was blij verrast met de geluidskwaliteit, veel beter dan de Alpine doppen die ik hiervoor had.
Ik geef 'm maar even een kick. Na aanleiding van dit topic en specifiek deze post destijds in mei ook de happy ears besteld (het proefsetje) en gebruikt op een festival. Wat een verademening is dat zeg. Dat deze wat duurder zijn is totaal niet erg. Ze zitten goed en dempen muziek goed zonder dat je het niet meer hoort en je kunt nog wel gewoon converseren. Al dan niet dicht bij je oor, maar dat is zonder oordoppen identiek op een festival met muziek.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb naar aanleiding van @Devian 's post vorig jaar Earproof oordopjes besteld (de pro black).
Het bestel process ging wat moeizaam.. Duurde ruim een week voordat ik een bevestiging kreeg als ik me goed herinner. Stond al op het punt om te cancelen, aangezien het al te laat was voor het evenement waar ik ze wilde gebruiken (ik was vrijwilliger voor Left of the Dial in Rotterdam). Maar toen kreeg ik bericht dat ik ze kon afhalen (had voor afhalen gekozen dus), en dat was een mooi excuus om door het Groothandels Gebouw te dwalen, want daar hadden ze hun klein kantoortje. Bleek dus dat 't om een super klein bedrijfje ging. Kreeg er nog een mooi hoesje bij in plaats van die koker.

Anyway, ik ben geen regelmatige concertganger, dus afgelopen maandag was de eerste gelegenheid waar ik ze kon gebruiken. Ben naar Utrecht gegaan voor een concert in Tivoli, dopjes meegenomen, en het klinkt prima allemaal. Heb nog het eerste nummer zonder gedaan ter vergelijking, en het is een enorm verschil. Qua geluidskwaliteit kan ik 't niet vergelijken met andere goede oordopjes, alleen de goedkope, maar wat mij betreft was 't de investering waard. Ik vroeg me in het begin nog af of het "gevoel" misschien wat minder was, maar daar had ik aan 't eind van de avond geen last meer van.

Make lovecraft not warcraft.

Pagina: 1