h2]Foto's[/h2]
:strip_exif()/f/image/iry6j3xorrdw78HfVcidmTqn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EW0xDIp3R1IUEvt1ZmWCgedG.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Ygtn7JkndN69KV0FWXtSIsOa.png?f=fotoalbum_large)
Afmetingen komen er aan.
:strip_exif()/f/image/MayMX0T9u7jBFVqEQgLgBHNq.jpg?f=fotoalbum_large)
GoVolt: 8x Trina solar 385wp. Micro omvormer enphase IQ7a. Solarstell montage.
Offerte Enie lijkt me het meest interessant. Voldoende plek op zolder voor een omvormer. Op termijn wordt de zolder een slaap- of werkkamer dus wil geen omvormer die veel geluid maakt. Verkoper zegt dat je het apparaat bijna niet hoort. Klopt dit? Is de duurdere Micro onder paneel dan toch een betere keuze?
Vraag me af wat de beste optie voor de plek van de kabels is. Iemand een idee hoe ik dit evt zelf goed uit kan vogelen? Jaren 30 huis waar we pas een half jaar wonen. Wil geen kabels aan buitenzijde huis. Lijkt geen kabelboom over in het huis. Misschien een PV verdeler op zolder een goede optie? Wasmachine staat overigens op begane grond in de keuken.
Hulp zou enorm fijn zijn. Zie door de vele
opties niet de beste keuze. Kan door soort omvormer ook lastig een keuze maken.
Alvast bedankt voor enige hulp
:strip_exif()/f/image/iry6j3xorrdw78HfVcidmTqn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EW0xDIp3R1IUEvt1ZmWCgedG.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/Ygtn7JkndN69KV0FWXtSIsOa.png?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Oost, hellingshoek 49 graden. Westzijde komt op termijn dakkapel dus prefereer oostzijde (vooorzijde huis).Afmetingen komen er aan.
Schaduw
Vermoedelijk geen schaduw. Mogelijk op lange termijn zachte schaduw door boom, maar vermoed beperkt ivm relatief hoog dak en afstand boom.Jaarverbruik
Nu ca 2.800 kw. Verwachting komende jaren stijging door meer apparaten etc.Huidige elektriciteitsaansluiting
1 fase:strip_exif()/f/image/MayMX0T9u7jBFVqEQgLgBHNq.jpg?f=fotoalbum_large)
Budget en doel
Rendement. Budget onder €5k. Mijn vriendin en ik hebben beiden een btw nummer dus betalen deze helaas zelf.Wie gaat het project uitvoeren
Het liefst een ervaren bedrijf. Veel interesse om zelf dingen te doen, maar zie het met zo’n schuin dak en ontbreken van kennis in de meterkast niet zitten.Bijhouden van data
Zou leuk zijn!Reeds verkregen offertes
Enie: Trina solar 390wp 10x. Growatt 3600TL-XE. Clickfit evo schuin dak montage. €4.710 Inc btw.GoVolt: 8x Trina solar 385wp. Micro omvormer enphase IQ7a. Solarstell montage.
Regio
Noord-Brabant.Offerte Enie lijkt me het meest interessant. Voldoende plek op zolder voor een omvormer. Op termijn wordt de zolder een slaap- of werkkamer dus wil geen omvormer die veel geluid maakt. Verkoper zegt dat je het apparaat bijna niet hoort. Klopt dit? Is de duurdere Micro onder paneel dan toch een betere keuze?
Vraag me af wat de beste optie voor de plek van de kabels is. Iemand een idee hoe ik dit evt zelf goed uit kan vogelen? Jaren 30 huis waar we pas een half jaar wonen. Wil geen kabels aan buitenzijde huis. Lijkt geen kabelboom over in het huis. Misschien een PV verdeler op zolder een goede optie? Wasmachine staat overigens op begane grond in de keuken.
Hulp zou enorm fijn zijn. Zie door de vele
opties niet de beste keuze. Kan door soort omvormer ook lastig een keuze maken.
Alvast bedankt voor enige hulp
[ Voor 8% gewijzigd door sergee op 24-05-2022 00:37 ]