Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XQl6QFNXdd4mWLH7U_SXhNjp5uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8jh69kIMpiAGbi4gE47eyzS.jpg?f=fotoalbum_large

De GT Neo2 is de nieuwste smartphone in de GT-lijn van Realme. De smartphone heeft een opvallend ontwerp. Dat komt vooral dankzij de felgroene kleur en een accentuerende zwarte balk aan de achterzijde. Het toestel is echter ook gewoon in het zwart verkrijgbaar – mocht gifgroen niet zo je ding zijn.

De smartphone heeft een groot 6,62 inch-scherm met een 120Hz-ververssnelheid. Hierdoor ogen animaties vloeiend en voelt de smartphone snel aan. Het toestel wordt aangedreven door een Snapdragon 870-chip. Die is krachtig genoeg om veel te multitasken of zware games te spelen.

Met een accu van 5000 mAh hoef je je om de batterijduur waarschijnlijk niet druk te maken. Is het toestel tóch voor het einde van de dag leeg? Dankzij de 65 Watt-oplader is de GT Neo2 in zo’n 40 minuten weer helemaal opgeladen.

De opslagcapaciteit is de capaciteit om bestanden zoals foto's, video en programma's op te slaan. De capaciteit wordt uitgedrukt in MB (megabyte), GB (gigabyte) en TB (terabyte). 1000MB staat gelijk aan 1GB en 1000GB staat gelijk aan 1TB.

Op de achterkant zijn drie camera’s te vinden. Dit zijn een 64 megapixel-hoofdlens, 8 megapixel-groothoeklens en een 2 megapixel-macrosensor. Over de kwaliteit van de camera’s is nog niets bekend. Realme bouwt doorgaans niet de allerbeste camera’s in haar smartphones, maar voor een paar vlugge kiekjes volstaan ze zeker.

Het toestel komt in meerdere uitvoeringen op de markt. Zo kun je straks kiezen tussen 128 of 256GB aan opslagruimte. Je kunt ten slotte kiezen tussen 6, 8 of 12GB aan RAM.

Smartphone-chips kunnen bij intensief gebruik erg heet worden. Realme gaat met de GT Neo2 de strijd aan tegen die hitte. Het toestel beschikt over het grootste koelmechanisme ooit in een Realme-smartphone. Hierdoor zegt Realme dat de smartphone zelfs tijdens het spelen van de zwaarste games niet zal vertragen.

Realme maakte voor nu enkel de Chinese prijs van het toestel bekend. De goedkoopste versie gaat op 27 september in de verkoop voor 2.499 yuan. Dat is omgerekend ongeveer 329 euro. Wel heeft de fabrikant aangegeven dat het toestel later dit jaar ook wereldwijd wordt uitgebracht. Er is dus een grote kans dat je ‘m later ook kunt aanschaffen in Nederland. Nu op zoek naar een rap toestel? Bekijk dan de Realme GT Master Edition of de normale Realme GT.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHVZ6D8iGc3iZmrrc5CUpK5AkPE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HYgSaVJ0maS2b8ARCXphuzSP.jpg?f=user_large

Behuizing:
Plastic, aluminium

Afmetingen en gewicht:
162,9 x 75,8 x 8,4 mm, 199,8 gram

Scherm:
6,62 inch AMOLED (HD+ 2400 x 1080 pixels), 398 ppi, 20:9, 120 Hz; HDR10+

Processor:
Qualcomm Snapdragon 870

Werkgeheugen:
8 GB + 12 GB (LPDDR5)

Opslaggeheugen:
128 GB + 256 GB (UFS 3.1)

Camera's achter:
64 MP hoofdcamera, 8 MP groothoekcamera, 2 MP macrocamera

Camera's voor:
16 MP

Accu:
5.000 mAh, 65 watt SuperDart Charge

Androidversie:
Realme UI 2.0, gebaseerd op Android 11 (inmiddels Realme UI 3.0 (ANdroid 12) released

Extra's:
5G, vingerafdrukscanner in het scherm, Dolby Atmos-stereo speakers 3.5 mm audiojack

Kleuren:
Neo Blue, Neo Black, Neo Green

Adviesprijs:
429 euro

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Inmiddels is deze toffe smartphone alweer driekwart jaar op de markt, maar er was nog geen eigen topic.
Vandaar dat ik er eentje heb aangemaakt.

< RESERVED >

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Na 2 jaar met volle tevredenheid gebruik te hebben gemaakt van mijn Oppo Reno 2, ben ik op zoek gegaan naar een nieuwe telefoon. Niet omdat de Reno 2 slecht was, integendeel zelfs, maar wilde gewoon weer eens een nieuwe telefoon met nieuwere hardware.

Daarom heb ik lang en intensief gezocht naar een alternatief en daarbij verschillende merken vergeleken.

Uiteindelijk kon ik deze telefoon voor een mooi prijsje kopen bij Amazon.nl

Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Zojuist een update binnen gekomen, versie RMX3370_11_C.04 net security patch van april 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
Meer mensen geinteresseerd in de opvolger van dit toestel? De GT neo 3.
Komt met de nieuwe mediatek dimensity 8100 en de nieuwe flagship camera module van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Vlizzjeffrey schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:34:
Komt met de nieuwe mediatek dimensity 8100 en de nieuwe flagship camera module van Sony.
Ik heb de Neo 3 gezien en baalde heel even dat ik de Neo 2 aangeschaft heb, maar eerlijk gezegd ga ik liever voor een Qualcomm SOC en geen MediaTek.
Dit in verband met eventuele custom roms, welke makkelijker voor Qualcomm SOC's gemaakt worden.
Niet dat ik nu al gelijk ga rooten enzo, maar mocht ik over 2 jaar ofzo toch nog updates of nieuwe Android versie willen hebben dan ben ik mogelijk aangewezen op custom roms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 18:09

C11

Vlizzjeffrey schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:34:
Ik heb lang getwijfeld om te wachten op dit toestel, maar ben blij dat ik dat toch niet heb gedaan.
Ik vind de prijs (vanaf 599) echt wel aan de hoge kant.

De Neo 3T heeft een betere prijs, maar is eigenlijk gewoon de Neo 2 met wat recentere software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-09 09:24
C11 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:12:
[...]

Ik heb lang getwijfeld om te wachten op dit toestel, maar ben blij dat ik dat toch niet heb gedaan.

De Neo 3T heeft een betere prijs, maar is eigenlijk gewoon de Neo 2 met wat recentere software...
De GT Neo 3 is al vanaf 330 euro te koop voor de 8GB versie:
https://www.giztop.com/realme-gt-neo-3-80w.html

[ Voor 5% gewijzigd door Vlizzjeffrey op 14-06-2022 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
C11 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:12:
[...]

Ik heb overigens 360 euro betaald voor de Neo 2 met 12 GB RAM en 256 GB opslag.
En dit betreft ook nog de groene versie, die normaal inderdaad een stuk duurder is dan de andere kleuren.
Was bij de Nederlandse Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Zojuist een update binnen gekomen, versie RMX3370_11_C.05 met security patch van 5 juni 2022

Er vind er nu in verschillende apps lagging plaats, dus pas op als je deze update installeert.

[ Voor 34% gewijzigd door speedme op 01-07-2022 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 12:21
Heel fijn dat er een topic is aangemaakt voor dit toestel. Nu ben ik best benieuwd naar jullie ervaringen, als gebruikers.
Er staat genoeg op youtube, waar de meesten met een positieve ervaring komen. Op dit moment heb ik de Galaxy S22 ultra. Toestel valt echt niet tegen en de camera is briljant, maar die Samsung zooi die er niet af wil, staat me tegen.
Wat zijn jullie ervaringen met de camera van de GT neo 2, en overige bevindingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Aloysxda schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:31:
Heel fijn dat er een topic is aangemaakt voor dit toestel. Nu ben ik best benieuwd naar jullie ervaringen, als gebruikers.
Er staat genoeg op youtube, waar de meesten met een positieve ervaring komen. Op dit moment heb ik de Galaxy S22 ultra. Toestel valt echt niet tegen en de camera is briljant, maar die Samsung zooi die er niet af wil, staat me tegen.
Wat zijn jullie ervaringen met de camera van de GT neo 2, en overige bevindingen?
Ik ben zeer tevreden over mijn GT Neo 2.
Hij is snel, vloeiend (normaal dan, nu even niet na de laatste update. Zal wel weer goed komen bij volgende update).
Het scherm is zeer mooi, mooie kleuren en zeer goed afleesbaar in zonlicht.
Camera's zijn niet top-of-the-bill, maar kun je ook niet verwachten van een midrange telefoon.
Maar de foto's zijn nog altijd erg goed, vind ik persoonlijk.
En het 65W opladen, van 0 naar 100% in half uurtje, is ook erg prettig.

Ik denk persoonlijk dat je er geen spijt van zal krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 12:21
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Je geeft aan dat de camera niet top of the Bill is. Dan zal de keus voor de GT2 beter bij me passen. Helaas is hier ook niet zo veel over te vinden qua praktijk ervaringen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
Aloysxda schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:15:
Bedankt voor het delen van je ervaringen. Je geeft aan dat de camera niet top of the Bill is. Dan zal de keus voor de GT2 beter bij me passen. Helaas is hier ook niet zo veel over te vinden qua praktijk ervaringen.
Aangezien ik fatsoenlijke foto's ook best belangrijk vind, heb ik mijn informatie daarover op Youtube gezocht en gevonden. Er zijn genoeg filmpjes op YT waarop de camera wordt besproken en de kwaliteit van de foto's. Met voorbeelden zelfs. Dan kun je zelf bepalen of de GT Neo 2 iets voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 16:03
Van een S22 Ultra naar een Realme ga je er hoe dan ook qua camera op achteruit. Dat is toch geen discussie lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
cordonbleu schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 15:16:
Van een S22 Ultra naar een Realme ga je er hoe dan ook qua camera op achteruit. Dat is toch geen discussie lijkt mij?
Klopt, de camera zal zeker minder zijn dan de S22 Ultra.
Maar je hebt niet alle Samsung meuk op de telefoon, deze telefoon is behoorlijk clean qua extra software.
En wat er mee geleverd wordt, kun je makkelijk verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
speedme schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:56:
Zojuist een update binnen gekomen, versie RMX3370_11_C.05 met security patch van 5 juni 2022

Er vind er nu in verschillende apps lagging plaats, dus pas op als je deze update installeert.
Realme heeft al het probleem opgelost met een nieuwe update (C.06).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:35

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Mag ik vragen hoe de realme GT NEO bij jullie bevalt?
Ik heb echt geen enkele ervaring met dit merk, maar ik wil misschien een realme GT NEO 3T halen vanwege de special editie die ik niet kan laten liggen (kom van een Oppo Reno 2z).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik ben erg tevreden met de GT Neo 2. Hij werkt snel en probleemloos en vooral het laden is geweldig. Bij mijn Oppo Reno 2z moest ik dat echt plannen, nu sluit ik hem aan en als ik een kop koffie heb gehaald zit hij al weer vol, en dat na 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

drfruit schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 11:04:
Ik ben erg tevreden met de GT Neo 2. Hij werkt snel en probleemloos en vooral het laden is geweldig. Bij mijn Oppo Reno 2z moest ik dat echt plannen, nu sluit ik hem aan en als ik een kop koffie heb gehaald zit hij al weer vol, en dat na 2 dagen.
Oh dat klinkt erg positief, bedankt voor je reactie!
Ik kwam er gisteren namelijk achter dat ze een Realme GT NEO 3T Dragon Ball editie op de markt hebben gebracht en tja als grote Dragon Ball fan is dit natuurlijk de ideale telefoon voor mij. Maar van het merk weet ik echt niks omdat ik er geen ervaring mee heb.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
Zowel Oppo als Realme zijn dochter-merken van het Chinese BKK Electronics, waar ook OnePlus onder valt.

Beide merken lijken dan ook heel erg op elkaar, zowel in fysiek design als in de software.

Ook ik kwam van een Oppo (de Reno 2) en toen ik voor de eerste keer mijn Realme opstartte, kwam het mij allemaal erg bekend voor. Dat zelfde zul jij dus ook wel hebben.
Verder is mijn GT Neo 2 erg snel en voelt het allemaal erg degelijk aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

speedme schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 07:33:
Zowel Oppo als Realme zijn dochter-merken van het Chinese BKK Electronics, waar ook OnePlus onder valt.

Beide merken lijken dan ook heel erg op elkaar, zowel in fysiek design als in de software.

Ook ik kwam van een Oppo (de Reno 2) en toen ik voor de eerste keer mijn Realme opstartte, kwam het mij allemaal erg bekend voor. Dat zelfde zul jij dus ook wel hebben.
Verder is mijn GT Neo 2 erg snel en voelt het allemaal erg degelijk aan.
Bedankt voor je reactie, dat wel heel fijn om te weten dat het van hetzelfde bedrijf Chinese BKK Electronics komt. Want ik ben ZEER tevreden over Oppo en wil er eigenlijk niet meer van afstappen totdat ik de realme GT NEO 3T Dragon Ball zag, het is nu elk uur op F5 drukken totdat de telefoon bestelbaar word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@speedme @drfruit De telefoon die ik wil is beschikbaar, dus ik kies de betaalmethode Paypal en wat blijkt? Kan je niet met je gekoppelde ING bank betalen en ik heb geen creditcard, dus ik ben even flink aan het balen..

Ik heb hem *O* *O*
Snel even iets via Skrill geregeld!

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 19-07-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Oh werkelijk ? Dat is zeker balen ja.

Ik heb nooit problemen met Paypal en gekoppelde ABN-AMRO of creditcard te betalen.
Was het een buitenlandse website ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Het valt me werkelijk niet tegen met de systeemupdates van mijn GT Neo 2, zojuist de RMX3370_11_C.07 update binnen gekomen met juli 2022 security patches.

Lijkt wel of ze nu maandelijks binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Iemand al de nieuwste versie (RMX3370_11_C.09) geïnstalleerd ?
Wat zijn jullie bevindingen ?

Heb mijn Neo 2 nu ca. een half jaar (kom van een OnePlus telefoon), bevalt uitstekend !
Wel grappig dat veel mensen niet weten dat OnePlus, Oppo en Realme uit dezelfde "stal" komen :)

[ Voor 20% gewijzigd door itsmeallright op 29-11-2022 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
Ik heb de laatste versie ook gisteren geinstalleerd en tot nu toe geen problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
Iemand al de Android 13 update geïnstalleerd, en zo ja wat zijn de ervaringen...?

[ Voor 26% gewijzigd door itsmeallright op 23-03-2023 22:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
itsmeallright schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:00:
Iemand al de Android 13 update geïnstalleerd, en zo ja wat zijn de ervaringen...?
Gisteravond geïnstalleerd. Het enige verschil dat ik tot nu toe heb ontdekt is dat sommige dingen wat sneller lijken te werken en reageren. Maar ik heb nog weinig tijd gehad om er echt iets mee te doen.

Ik zag dat je nu achtergrondapps kunt stoppen om de batterij te sparen, maar ben er nog niet achter hoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
Ik heb nu ook de Android 13 update geinstalleerd, maar er zijn toch nog best wel wat verandingen zichtbaar hoor. Nu eens uitproberen of alles inderdaad lekker snel werkt, al vond ik Android 12 ook best snel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties, ik wil altijd graag eerst even de kat uit de boom kijken voordat ik een update installeer, en zeker zo'n grote als deze...
Ben benieuwd of jullie over een paar dagen/weken nog steeds enthousiast zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door itsmeallright op 25-03-2023 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
Ik ben nog altijd enthousiast na een aantal dagen met Android 13 gespeeld te hebben.
Optisch is er toch wel het 1 en ander veranderd t.o.v. Android 12 en ik vind het prettiger geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
speedme schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 07:28:
Ik ben nog altijd enthousiast na een aantal dagen met Android 13 gespeeld te hebben.
Optisch is er toch wel het 1 en ander veranderd t.o.v. Android 12 en ik vind het prettiger geworden.
Super bedankt, eind volgende week ga ik hem ook installeren (ik geef nog trainingen tot die tijd) 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsmeallright
  • Niet online
Ik las ergens dat we geen Android 14 meer gaan krijgen, helaas...
Verder nog steeds content met de telefoon, werkt prima op Android 13, zag wel vanochtend dat er weer een update is, iemand deze al geprobeerd ? Ik sta meestal niet vooraan om nieuwe versies te "testen"...😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Btje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:07
Ik heb met enige regelmaat dat de 4/5 g weg valt. Soms zie je dat hij de data verbinding ff helemaal uit schakelt. Mijn vrouw en zoon hebben dit ook. Allemaal verschillende providers dus daar ligt het niet aan.

Iemand die dit herkent en heeft opgelost?

Xiaomi 13T Pro

Pagina: 1