Beter geluid via pc speakers of toch een soundbar (max€ 200)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-07-2023
Goede TV gekocht (Panasonic HZ1000) maar het geluid valt tegen en dat wist ik ook bijvoorbaad.

Nu dus op zoek naar een beter geluid, budget tot € 200,-

Ik zit rond te kijken voor een soundbar, alleen tot € 200 lijkt het op speelgoed, geluid is niet super als ik youtubers mag geloven.

Ik heb een brede kast (150cm) waar een soundbar op zou kunnen, dus genoeg ruimte om een ruimtelijk effect te krijgen.

Ik bedacht me dat mijn pc speakers (Edifier) zeer goed geluid geven, zo goed dat ik zit te denken om een set te kopen voor onder de tv (er is ruimte onder de tv (waar een ziggo box, raspberry pi en satelliet reciever aangesloten zijn))

Is dit een absurde gedachten of zit is dit een goed alternatief voor een soundbar?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet welke Edifiers je hebt, maar bijv. de 1850's vond ik nou niet echt geweldig. Veel te weinig output voor in een woonkamer. Iets als een JBL 305P MkII is echt een klasse beter, maar die zijn alleen analoog aan te sluiten als je het binnen de €200 wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:24

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is geen vreemde gedachte. Stereoluidsprekers geven vaak beter geluid dan een geluidsbalk. Computerluidsprekers staan niet om hun kwaliteit bekend, maar als je een set goede computerluidsprekers hebt, dan kan dat zo maar een beter resultaat geven dan een geluidsbalk.

Uiteraard is het omgekeerde ook mogelijk: Als je veel geld aan een geluidsbalk gaat uitgeven is de kans groot dat je computerluidsprekers overtreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Als je die Edifiers al hebt, waarom probeer je het dan eerst niet even?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
@Verwijderd Ik heb de Edifier R1700BT. Moest ff wennen maar heel fijn geluid
@dmantione Ja daarom, ik kan ze verder uit elkaar plaatsen, hoe de bass zal klinken is even afwachten natuurlijk. Veel geld aan een soundbar zal ik denk ik nooit doen want ik luister 90% via de hoofdtelefoon, maar soms is even zonder wat rust voor de oortjes. Waarom via de hoofdtelefoon - dat is weer rust voor de vrouw des huizes :p
@gysman11 zo dacht ik inderdaad ook al, dat doe ik dan wel als de vrouw een tijdje aan het logeren gaat, anders kijkt ze zo vreemd naar mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loek6000
@allen Heb het getest met speakers: Edifier G2000

Het geluid is niet om aan te horen, vooral omdat je niets kan instellen (bass, trebble etc)

Ik heb nog een boombox, ik ga dit de komende dagen testen, als dat goed is, maak ik zelf een soundbar want in de boombox zit een soort van equalizer
Pagina: 1