Pc voor mijn vrouw

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn vrouw, op dit moment heeft ze een Samsung laptop meteen single core 1 ghz processor waar je al moet wachten als je een toets in word intypt. Tijd voor een nieuwe dus.
Ze wil graag eentje waar ze een paar jaar vooruit mee kan zodat ze later een laptop kan kopen met een Koreaans toetsenbord zodra we in Korea zijn. De laptop hoeft dus niet al te duur te zijn.

Wat ga je met je laptop doen?
mijn vrouw moet een Nederlandse inburgeringscursus volgen en is hiervoor een nieuwe laptop nodig. Ze gaat hem dus gebruiken voor wat mailen, browsen, verslagen schrijven en af en toe een YouTube filmpje.

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro, maar liever rond de 500/600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ze wil hem graag meenemen en op haar schoot gebruiken, het is een kleine vrouw dus een lichte kleine laptop heeft de voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor een merk of iets dergelijks .

Zelf heb ik ook al lopen zoeken aangezien mijn vrouw een paar eisen heeft:

1. Het moet bij sterkte voorkeur Windows zijn.
2. Hij moet enkele jaren meegaan tot ze een baan heeft en zelf een duurdere kan kopen.
3. Hij moet nieuw zijn, geen 2de hands in verband met garantie.
4. *niche* hij is bij voorkeur roze.

Laptops die ik zelf gevonden heb :
Is roze en een vrij nieuwe laptop en roze van kleur. De process is alleen niet al te snel.
https://www.yorcom.nl/art...uitgebreide-specificaties

Laptop is vrij snel maar lijkt wat log?

https://www.alternate.nl/..._Laptop&utm_term=PL6AZNLX

Mooie laptop met snelle processor, maar wel wat ouder
https://www.paradigit.nl/...compare&utm_term=21144655

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:41
Pak een chromebook.
https://tweakers.net/pric...;1764958;1799830;1783646/
4e in rijtje is roze.
3e is een Chromebook (zie ook prijsverschil met andere 3)

[ Voor 97% gewijzigd door 99ruud99 op 23-05-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

heuveltje

KoelkastFilosoof

johanneslol schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:51:
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor mijn vrouw, op dit moment heeft ze een Samsung laptop meteen single core 1 ghz processor waar je al moet wachten als je een toets in word intypt. Tijd voor een nieuwe dus.
Ze wil graag eentje waar ze een paar jaar vooruit mee kan zodat ze later een laptop kan kopen met een Koreaans toetsenbord zodra we in Korea zijn. De laptop hoeft dus niet al te duur te zijn.

Wat ga je met je laptop doen?
mijn vrouw moet een Nederlandse inburgeringscursus volgen en is hiervoor een nieuwe laptop nodig. Ze gaat hem dus gebruiken voor wat mailen, browsen, verslagen schrijven en af en toe een YouTube filmpje.

Wat is je budget?
Maximaal 1000 euro, maar liever rond de 500/600

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ze wil hem graag meenemen en op haar schoot gebruiken, het is een kleine vrouw dus een lichte kleine laptop heeft de voorkeur.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur voor een merk of iets dergelijks .

Zelf heb ik ook al lopen zoeken aangezien mijn vrouw een paar eisen heeft:

1. Het moet bij sterkte voorkeur Windows zijn.
2. Hij moet enkele jaren meegaan tot ze een baan heeft en zelf een duurdere kan kopen.
3. Hij moet nieuw zijn, geen 2de hands in verband met garantie.
4. *niche* hij is bij voorkeur roze.

Laptops die ik zelf gevonden heb :
Is roze en een vrij nieuwe laptop en roze van kleur. De process is alleen niet al te snel.
https://www.yorcom.nl/art...uitgebreide-specificaties

Laptop is vrij snel maar lijkt wat log?

https://www.alternate.nl/..._Laptop&utm_term=PL6AZNLX

Mooie laptop met snelle processor, maar wel wat ouder
https://www.paradigit.nl/...compare&utm_term=21144655
over de eerste pc, Processor zou ik me niet te veel over druk maken, als ik zie dat ik hetzelfde momenteel doe met een laptop met i3 van 10 jaar oud....

Ik Heb voor mijn werk een 14' laptop, en voor een snel overleg of zeer kort verslag lezen is dat nog wel te doen, Maar eigenlijk is die gewoon te klein voor dagelijks werk. Ik zou geen 14' willen om vast op te werken.

Ik zou toch eens proberen of je eerst eens bij een winkel binnen kan stappen, en eens wat laptops uitproberen. Ik merkte bij mijn zoektocht dat specs niet alles zijn.
Hoe zwaar en of stevig een ding aanvoel. of hij lekker tikt, de inkijkhoek en of het scherm niet wiebelt bij elke toetsenaanslag zijn dingen die niet uit de specs komen, maar wel ernstig je gebruikersgemak willen.

Ik heb mijn ideapad van lenovo uiteindelijk teruggestuurd en een 2e hands hp probook gehaald. dat voelde toch beter.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:33
Je eerste voorkeur is het liefst een Windows laptop maar als ik het zo lees is een Chromebook precies wat je zoekt.

Je zou dat deel dus in overweging kunnen nemen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Ad de Jong schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:10:
Je eerste voorkeur is het liefst een Windows laptop maar als ik het zo lees is een Chromebook precies wat je zoekt.

Je zou dat deel dus in overweging kunnen nemen.
Het probleem is dat mijn vrouw totaal geen ervaring heeft met een Chromebook net als ik. Daarom is de voorkeur een Windows laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
heuveltje schreef op maandag 23 mei 2022 @ 18:04:
[...]

over de eerste pc, Processor zou ik me niet te veel over druk maken, als ik zie dat ik hetzelfde momenteel doe met een laptop met i3 van 10 jaar oud....

Ik Heb voor mijn werk een 14' laptop, en voor een snel overleg of zeer kort verslag lezen is dat nog wel te doen, Maar eigenlijk is die gewoon te klein voor dagelijks werk. Ik zou geen 14' willen om vast op te werken.

Ik zou toch eens proberen of je eerst eens bij een winkel binnen kan stappen, en eens wat laptops uitproberen. Ik merkte bij mijn zoektocht dat specs niet alles zijn.
Hoe zwaar en of stevig een ding aanvoel. of hij lekker tikt, de inkijkhoek en of het scherm niet wiebelt bij elke toetsenaanslag zijn dingen die niet uit de specs komen, maar wel ernstig je gebruikersgemak willen.

Ik heb mijn ideapad van lenovo uiteindelijk teruggestuurd en een 2e hands hp probook gehaald. dat voelde toch beter.
Hmm toch maar eens kijken dan, ze gebruikt hem niet als vaste werkplek ze heeft ook een extern toetsenbord, muis en een ultra wide scherm staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
johanneslol schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:33:
[...]

Het probleem is dat mijn vrouw totaal geen ervaring heeft met een Chromebook net als ik. Daarom is de voorkeur een Windows laptop.
De meeste dingen die ze doet zijn in een browser of kunnen vanuit de browser (verslagen schrijven kan bv in Google Docs wat gratis is).
Het enige is op welke manier heeft ze de laptop nodig voor de inburgeringscursus, is het online dan maakt het OS niet uit.
Is het via een programma wat je moet installeren dan kan dat waarschijnlijk alleen maar met Windows als OS of misschien ook met een Mac.

Als er iets is wat zeer eenvoudig te leren is dan is het een Chromebook.
De eerste keer inloggen met je (gmail) inlognaam en wachtwoord en de rest gaat vrijwel allemaal vanuit de browser.
Tegenwoordig kan je er ook android apps op draaien.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

heuveltje

KoelkastFilosoof

johanneslol schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:35:
[...]

Hmm toch maar eens kijken dan, ze gebruikt hem niet als vaste werkplek ze heeft ook een extern toetsenbord, muis en een ultra wide scherm staan
Ok dan is de grote inderdaad iets minder relevant. Al zou ik denk ik toch minstens voor een 15 gaan.
Stiekem ga je hem dan toch sneller even op de bank er bij trekken :)
99ruud99 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 17:53:
Pak een chromebook.
https://tweakers.net/pric...;1764958;1799830;1783646/
4e in rijtje is roze.
3e is een Chromebook (zie ook prijsverschil met andere 3)
ja, zie ook maar 4gb ram (niet uitbreidbaar) , en een processor waar mijn telefoon nog rondjes om heen rent.
We hebben er een aantal vergelijkbare gehad op het werk, ver van weg blijven !
Chromebook kan goed zijn, maar trage crap laptops zijn crap en traag, met windows en met chrome-os
Ad de Jong schreef op maandag 23 mei 2022 @ 19:43:
[...]

De meeste dingen die ze doet zijn in een browser of kunnen vanuit de browser (verslagen schrijven kan bv in Google Docs wat gratis is).
Het enige is op welke manier heeft ze de laptop nodig voor de inburgeringscursus, is het online dan maakt het OS niet uit.
Is het via een programma wat je moet installeren dan kan dat waarschijnlijk alleen maar met Windows als OS of misschien ook met een Mac.

Als er iets is wat zeer eenvoudig te leren is dan is het een Chromebook.
De eerste keer inloggen met je (gmail) inlognaam en wachtwoord en de rest gaat vrijwel allemaal vanuit de browser.
Tegenwoordig kan je er ook android apps op draaien.
Sja, ik ben het met je eens dat het ook op chromebook kan.
Maar het kan ook net zo goed op windows, dus waarom dan hameren op chromebook ?

Ow en kwa roze : Je hebt tegenwoordig ook mooie stickers daarvoor :)
https://www.bol.com/nl/nl...5Fxg_0_30.39.ProductImage

[ Voor 30% gewijzigd door heuveltje op 24-05-2022 10:39 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29
Zakelijk afgeschreven Thinkpad, of Dell of HP. Staan er hier genoeg met 6e of 7e gen voor <300 euro. Incl. Windows licentie en SSD.

V&A aangeboden: Lenovo ThinkPad T560 i5 8gb 256gb ssd FHD met garantie

6 maanden garantie heeft deze.

Chromebook niet aan beginnen. Consumenten laptops zoals die Acer (gladde plastic behuizing) ook meestal geen aanrader.

[ Voor 59% gewijzigd door pennywiser op 24-05-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
heuveltje schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:34:
[...]

Ok dan is de grote inderdaad iets minder relevant. Al zou ik denk ik toch minstens voor een 15 gaan.
Stiekem ga je hem dan toch sneller even op de bank er bij trekken :)

[...]

ja, zie ook maar 4gb ram (niet uitbreidbaar) , en een processor waar mijn telefoon nog rondjes om heen rent.
We hebben er een aantal vergelijkbare gehad op het werk, ver van weg blijven !
Chromebook kan goed zijn, maar trage crap laptops zijn crap en traag, met windows en met chrome-os

[...]

Ow en kwa roze : Je hebt tegenwoordig ook mooie stickers daarvoor :)
https://www.bol.com/nl/nl...5Fxg_0_30.39.ProductImage
Thanks met die sticker is een goed idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
heuveltje schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:34:
[...]
Je noemt het hameren ik noem het wijzen op een eventueel alternatief wat je oa geld kan besparen.
Zoals je al aangaf heb je geen ervaring met een Chromebook wel met Windows vandaar dat ik wat dingen aandroeg waarom een Chromebook misschien ook wel een optie zou kunnen zijn.
Dat je het niet kent wil niet zeggen dat het niets is.
Zeg dan meteen dat je alleen Windows als OS wil. Je gaf aan dat het de sterke voorkeur had.

Mijn moeder had ongeveer dezelfde eisen en die werd helemaal dol van constant die meldingen die vanuit Windows in beeld kwamen en ik dus ook van steeds maar weer hiernaar te moeten kijken.
Paar jaar terug een Chromebook gehaald en ze is helemaal happy (en ik dus ook).
Zelfs haar printer kon ze er gewoon op gebruiken.
Chromebook werkt al jaren perfect, nog net zo snel als toen hij uit de doos kwam, ze kan de foto's van haar telefoon en Whatsapp ook heel eenvoudig hierop kijken.
Omdat ze liever met een muis werkt dan het touchpad een draadloze muis erop aangesloten en ze kan de wereld nog steeds verkennen.

Maar goed als je er niet voor open staat dat is je goed recht maar geef het dan meteen aan dat je alleen Windows als OS wil.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Ad de Jong schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:20:
[...]

Je noemt het hameren ik noem het wijzen op een eventueel alternatief wat je oa geld kan besparen.
Zoals je al aangaf heb je geen ervaring met een Chromebook wel met Windows vandaar dat ik wat dingen aandroeg waarom een Chromebook misschien ook wel een optie zou kunnen zijn.
Dat je het niet kent wil niet zeggen dat het niets is.
Zeg dan meteen dat je alleen Windows als OS wil. Je gaf aan dat het de sterke voorkeur had.

Mijn moeder had ongeveer dezelfde eisen en die werd helemaal dol van constant die meldingen die vanuit Windows in beeld kwamen en ik dus ook van steeds maar weer hiernaar te moeten kijken.
Paar jaar terug een Chromebook gehaald en ze is helemaal happy (en ik dus ook).
Zelfs haar printer kon ze er gewoon op gebruiken.
Chromebook werkt al jaren perfect, nog net zo snel als toen hij uit de doos kwam, ze kan de foto's van haar telefoon en Whatsapp ook heel eenvoudig hierop kijken.
Omdat ze liever met een muis werkt dan het touchpad een draadloze muis erop aangesloten en ze kan de wereld nog steeds verkennen.

Maar goed als je er niet voor open staat dat is je goed recht maar geef het dan meteen aan dat je alleen Windows als OS wil.
De persoon die jij quote is niet de persoon die het topic gestart heeft, dat ben ik namelijk. Ik heb al wel gekeken naar Chrome books maar het is niet voor mij, mijn vrouw heeft niet zoveel met computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
johanneslol schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:16:
[...]

De persoon die jij quote is niet de persoon die het topic gestart heeft, dat ben ik namelijk. Ik heb al wel gekeken naar Chrome books maar het is niet voor mij, mijn vrouw heeft niet zoveel met computers.
Excuses ik zat niet op te letten.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:38
Waarom worden chromebooks toch altijd aangeraden zeker als er niet om gevraagd wordt.

Iedereen die ik ken die de gok waagde, vond het achteraf niet fijn en wilde terug naar Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:21
Sorry ook geen aankoopadvids maar een alternatief: al overwogen de huidige een beetje op te poetsen? SSD erin, schone Windows installatie, eventueel een strookje RAM erbij? Ben je misschien voor €200 klaar voor een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:41
https://www.hp.com/nl-nl/...weakers.net&utm_content=0
@johanneslol voor zolang deze aanbieding loopt ;) (600 euro voor deze laptop is bijzonder veel te goedkoop ) .

uitverkocht ondertussen, deze is er nog wel:

https://www.hp.com/nl-nl/...d=51M54EA&opt=ABH&sel=NTB

[ Voor 31% gewijzigd door 99ruud99 op 24-05-2022 23:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:43

Meller

Much to learn, you still have

99ruud99 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:31:
https://www.hp.com/nl-nl/...weakers.net&utm_content=0
@johanneslol voor zolang deze aanbieding loopt ;) (600 euro voor deze laptop is bijzonder veel te goedkoop ) .

uitverkocht ondertussen, deze is er nog wel:

https://www.hp.com/nl-nl/...d=51M54EA&opt=ABH&sel=NTB
haha, deze aanbieding is nooit live geweest lijkt me :)

Edit: nieuwe link erbij. Scherpe aanbiedingen!!

[ Voor 4% gewijzigd door Meller op 24-05-2022 23:41 ]

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Compuchip87 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:30:
Sorry ook geen aankoopadvids maar een alternatief: al overwogen de huidige een beetje op te poetsen? SSD erin, schone Windows installatie, eventueel een strookje RAM erbij? Ben je misschien voor €200 klaar voor een paar jaar.
Ik heb dit al gedaan, maar het heeft gewoon echt geen zin. De processor is gewoon te traag en zit constant op 100% het is een hele oude AMD processor die 10 jaar geleden al traag was toen hij uitkwam. Volgens mij is het deze>
https://www.notebookcheck...ok-Processor.92120.0.html
Morgen kijk ik wel even maar het duurt minimaal 2 uur om hem op te starten.
De temperaturen zijn wel normaal en we zit 4 gb ram in. Niet veel maar wel voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
Meller schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 23:38:
[...]

haha, deze aanbieding is nooit live geweest lijkt me :)

Edit: nieuwe link erbij. Scherpe aanbiedingen!!
Dit is indd een hele mooie, ik ga hem laten zien aan mijn vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:27
Een SSD heeft natuurlijk altijd wel zin, ook met die trage CPU.
Mijn kennis heeft ook een AMD laptopje met een vorige gen E-350 erin.
Traag ja natuurlijk, maar met simpele SSD bruikbaar.

Windows 10 is gewoon niet meer fatsoenlijk te gebruiken zonder SSD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
The_Doman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:36:

Ik heb er al een nieuwe Ssd in gezet. De ram is vastgesoldeert en dus niet te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanneslol
  • Niet online
The_Doman schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 00:36:

https://www.google.com/am...me/mpn/desc-21966274.html

Dit is de laptop die ze heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:27
Ok, die laptop had ook al een SSD dus.
Maar inderdaad valt er verder natuurlijk niets aan te updaten en zou ook geen verbetering brengen.
Die processors zijn gewoon vreselijk traag.
Enige wat je eventueel nog kan checken of de turbo boost wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Mijn ervaring met dat soort processors is belabberd. Ik kreeg een laptop van m'n zus, ik wist niet hoe snel ik dat ding op V&A moest zetten. Binnen enkele dagen toch nog 30 euro voor gekregen dacht ik. Ik denk dat ik daar veel geluk mee heb gehad.

Mijn beperkte ervaring met chromeOS is dat het ondanks slechte hardware toch best soepel draait. Als een Chromebook geen optie is, zou ik iets voor 500-600 euro nieuw kopen. Dat voldoet, maar zorgt er wel voor dat je niet nog eens z'n gedrocht koopt.

[ Voor 33% gewijzigd door hoi1234 op 25-05-2022 13:15 ]

Pagina: 1