Foto's
Let niet op de schotel en bekabeling. Dit moet er nog vanaf gehaald worden. Beide kanten (zie schutting) is de erfgrens.:strip_exif()/f/image/WtIMAwvq0O1649OONEdhzyqg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fmA4qiPBDaLKdOTzZXvZ0QH0.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Hoeveel ruimte er precies is weet ik niet, maar in de buurt heeft bijna iedereen 10-12 panelen en dan ligt het dak wel vol.Schaduw
Volgens mij schaduwvrij maar 1 van de buren hebben wel een dakkapel. Het dak ligt precies op het zuiden en verder geen opstakels. Een systeem zoals Solaredge lijkt me dan ook niet nodig of is dit wel aan te raden? (Als iemand dit precies kan uitzoeken wil ik mijn adres wel via dm sturen). Ik heb zelf namelijk nog niet gekeken naar de tools van bijvoorbeeld SMA , omdat ik net een ooglaserbehandeling heb gehad en dus nog niet te lang achter de pc kan.Jaarverbruik
De afgelopen jaren 2000 kWH per jaar. Er wordt echter op dit moment nog op gas gekookt en gestookt. Dit zal in de toekomst veranderen naar een warmtpomp L/W of L/L met warmtepompboiler en inductie.Huidige elektriciteitsaansluiting
Momenteel 1 fase (1 x 25)In de meterkast moet volgens mij een groep en aardlekschakelaar bij als dat al lukt.
Aansluiting 3 fase aanvragen, wachten tot 2023 en meterkast alvast laten ombouwen naar 3 fase of zo laten?
Jammer maar waarschijnlijk moet de bekabeling wel tegen de gevel aan. Er is namelijk geen loze leiding meer vanaf de meterkast naar zolder en ik zie geen andere mogelijkheid. Op zolder staat momenteel wel al een wasmachine met volgens mij een aparte groep. Ik las wel het één en andere over een PV verdeler maar dat moet ik nog verder uitzoeken.
Budget en doel
€ 4000 via subsidie en zonodig nog wat bijleggen.Wie gaat het project uitvoeren
Nog onbekend.Bijhouden van data
Via app op de telefoon.Ik heb al een P1 meter van Homewizard.
Waarschijnlijk komt er achteraf nog een kWh meter bij van Homewizard.
Reeds verkregen offertes
Offerte #1Offerte #2Totaal excl. btw: € 3.809,11
- 10 Q.Cells Q.PEAK DUO-BLK-ML-G9 380Wp
- Growatt 3600TL-XE incl. monitoring
- Bevestigingsmateriaal: dakpannen Solar construct
- Montage voor 10 panelen
- AC (voedings)traject 1-fase
Totaal incl. btw: € 4.609,02
Offerte #3Totaal excl. btw: € 3.851,24
- 10 Zonnepaneel 380 Wp Trina Solar TSM-380DE09.05
- 1 Omvormer Growatt 3000TL-XE Wifi 1 Fase
- 1 Opbrengst monitoren met uw smartapparaat
- 1 Solarstell montagesysteem
- 1 Volledige all-inclusive installatie
- 1 Keurig wegwerken van kabels en aansluiten op de meterkast + Extra groep aanmaken
- 1 Montage binnen 6-8 weken
- 1 Gratis BTW-teruggave service
Totaal incl. btw: € 4.660,00
Totaal excl. btw: € 4.173,55
- 10 JA Solar Full Black 390 WP
- Omvormer Goodwe + 10 jaar garantie
- Montage met Clickfit EVO
- Aanpassingen in meterkast t.b.v. panelen (eventueel plaatsen extra groep
- 10 meter kabel
- Klant ieder jaar bellen voor inspectie / reiniging
Totaal incl. btw: € 5.050,00
Regio
Groningen[ Voor 3% gewijzigd door qwasd op 23-05-2022 15:37 ]
:strip_exif()/f/image/dT5p6bjkfOA9I27fqmE8Wzwi.jpg?f=fotoalbum_large)