PDF invulbaar; hergebruiken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hieris-l
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-06-2022
Mijn vraag:

Op mijn werk werken wij al heel lang met papieren orderkaarten, Deze vul je in, gaat naar admi en die voeren een order in.
Nu willen wij dezelfde orderkaart (PDF formaat) invulbaar maken en opsturen per mail of opslaan in een Onedrive map.
Alleen welke programma kan je nou het beste gebruiken hiervoor.
Wat ik dan graag zou willen zien. Je vult een orderkaart in deze wordt opgeslagen in een Onedrive map. Maar hoe krijg je het voor elkaar dat wanneer je weer een orderkaart opent deze leeg is voor nieuwe order in te voeren?

Kan iemand mij helpen, want ik kan het maar niet vinden via Google. Waarschijnlijk is het simpel programma als Adobe te nemen, maar welke is het beste?

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen.

Thanks!
Loy

Beste antwoord (via hieris-l op 23-05-2022 16:47)

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:11
Eventueel de lege pdf als read only zetten, dan force je dat alles wordt opgeslagen onder een nieuwe naam, en het originele blank blijft.

Dat is in iedere geval hoe wij werken met doc/pdf formulieren.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Indesign. Of vergelijkbaar van Affinity https://affinity.serif.com/en-us/publisher/ (stukken goedkoper...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hieris-l
Misschien was ik niet duidelijk. Maar invulbaar maken lukt wel idd met InDesign. Maar het gaat erom als de werknemers elke keer als ze orderkaart (PDF) openen dat die leeg is. Want er wordt per dag wel een aantal klanten gezien.
Dus openen van orderkaart ---> invullen ---> opslaan in een Onedrive map ----> en openen (leeg) ----> invullen ----> opslaan etc etc etc.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:11
Eventueel de lege pdf als read only zetten, dan force je dat alles wordt opgeslagen onder een nieuwe naam, en het originele blank blijft.

Dat is in iedere geval hoe wij werken met doc/pdf formulieren.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:38
Script schrijven met Acrobat Pro in de PDF dat deze bij opslaan een nieuwe file wegschrijft en master document dus "leeg" blijft. Je zou ook alleen de ingevulde data kunnen exporteren, XML, XLSX, CSV etc.

Misschien heb je hier wat aan als een beginpunt:

YouTube: How to save a fillable PDF form | The Easy Method

[ Voor 50% gewijzigd door brtk op 23-05-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:34

Compizfox

Bait for wenchmarks

Waarom PDFs?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hieris-l
omdat wij een snelle oplossing zoeken voordat wij een heel programma gaan opzoeken wat beste bij ons past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10:14
Misschien is Microsoft Forms iets, dacht dat deze ook wat kon exporteren naar onedrive. (Is wel een nieuw programma, maar aangezien het gewoon een invulformulier programma is, denk ik redelijk simpel in te stellen.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:27

Sharky

Skamn Dippy!

Weet niet het mag kosten maar een willekeurige ontwikkelaar kan in een dag iets in powerapps maken dat wegschrijft naar onedrive/sharepoint. Dan heb je een formulier ook nog aanpasbaar is.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Waarom is hier een programma voor nodig?

Je maakt één invulbare PDF, die zet je ergens in SharePoint of Teams, en vervolgens zet je hem op read-only, zodat je gedwongen wordt een kopie op te slaan met je eigen ingevulde gegevens ergens op de schijf/SharePoint/mail.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:17

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb wel eens invulbare pdf's gemaakt met behulp van LibreOffice Calc. Die zijn dan in te vullen met behulp van Adobe Reader. Dit gaf betere mogelijkheden dan via Microsoft Office.

Hoe je dan altijd een blanco document opent? Misschien door deze op een read-only locatie neer te zetten? Bij het opslaan moet je dan alleen wel nog handmatig naar Onedrive navigeren...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hieris-l
wauw wauw,, zulke snelle antwoorden en mogelijkheden! Heb gekozen om 1 invulbaar PDF te maken en dan zoals al meerdere zeiden "read-only" van te maken!!

Dank allemaal! Allemaal een duimpje
Pagina: 1