Automatische iPhone backup over Wi-Fi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hey,

Om iCloud space te bewaren maak ik gebruik van m'n iPhone backup over Wi-Fi. Op zich werkt dit prima, maar het viel mij onlangs op dat dit niet automatisch gestart wordt. Dit betekend dus dat ik met de hand op "backup now" moet klikken. Dat is natuurlijk geen betrouwbare manier van het maken van backups.

Zie onderstaande screenshot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aBb64q7cQS3LUpR5pP6AocVpiXI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/11IM4WG315Uh5MRzObLVfT8b.png?f=fotoalbum_large

Weet iemand hoe je dit gewoon netjes automatisch kunt laten starten, net zoals de iCloud backup? Gek genoeg vind ik hier op Google nauwelijks iets over, behalve dat dit vroeger met iTunes wél kon.

Specs: iPhone 13 Pro, MacBook Pro 16" met Apple Sillicon (M1 Pro).

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:44
Zorg er voor dat je iPhone aan een lader hangt met het scherm gelocked. Dat zijn voorwaarden om de automatische sync (en daarmee de backup) te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 14:36:
Zorg er voor dat je iPhone aan een lader hangt met het scherm gelocked. Dat zijn voorwaarden om de automatische sync (en daarmee de backup) te starten.
Ah, dan is dat het. Dat is dus effectief nooit, want bij het locken van m’n scherm gaan m’n MacBook vrijwel altijd uit en loop ik weg met m’n iPhone in m’n broekzak. Géén handig systeem.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Voor een iCloud backup moet de telefoon ook aan een lader hangen met het scherm gelocked. Dat is niet anders. Zonder deze voorwaarden zou je telefoon elke keer een ruim 60Gb file proberen te uploaden (afhankelijk van wat je op je telefoon hebt staan) dwars door je activiteiten heen en met wellicht nog maar 5% in de batterij. Ik snap wel waarom ze dit zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Archer_VC10 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 10:05:
Voor een iCloud backup moet de telefoon ook aan een lader hangen met het scherm gelocked. Dat is niet anders. Zonder deze voorwaarden zou je telefoon elke keer een ruim 60Gb file proberen te uploaden (afhankelijk van wat je op je telefoon hebt staan) dwars door je activiteiten heen en met wellicht nog maar 5% in de batterij. Ik snap wel waarom ze dit zo doen.
Ja, dat gebeurd dus typisch in de nacht. iCloud is dan beschikbaar, maar m'n Macbook staat dan uit.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17
iCloud storage van 200gb (en dan krijg je ook private relay, 5 custom mail domains en 'hide my mail' erbij voor 2.99 per maand

ik zou niet zo moeilijk doen met backup via een Mac

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Zwelgje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 11:53:
iCloud storage van 200gb (en dan krijg je ook private relay, 5 custom mail domains en 'hide my mail' erbij voor 2.99 per maand

ik zou niet zo moeilijk doen met backup via een Mac
De 200Gb zit al vol. De volgende stap is €10 per maand. Dat vind ik wat overdreven qua pricing.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:17
kamerplant schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 12:24:
[...]

De 200Gb zit al vol. De volgende stap is €10 per maand. Dat vind ik wat overdreven qua pricing.
oef, ok ja daar heb je gelijk in. hik ik ook tegenaan

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02:24
Zwelgje schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 13:03:
[...]

oef, ok ja daar heb je gelijk in. hik ik ook tegenaan
Of je blijft aanmodderen met halfbakken oplossingen die op vakantie niet werken (eigenlijk altijd wanneer je je Mac niet bij je hebt). Daarnaast is je Mac niet een hele handige plek voor backups, als er bijvoorbeeld brand is, de Mac wordt gestolen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
De vraag die je jezelf moet stellen is: 'hoeveel zijn alle documenten, foto's en bestanden op die telefoon me waard?' ;)
Pagina: 1